Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Remont placu zabaw dla dzieci młodszych przy Szkole Podstawowej nr 330

279
Trwa ocena
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu ŚwietlicaSP330
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
454 620 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt polega na przeprowadzeniu remontu placu zabaw dla dzieci młodszych przy SP 330. Zaplanowaliśmy w nim min. dwa boiska do piłki nożnej, piaskownicę, stoliki do gier, ścianki wspinaczkowe oraz mnóstwo innych atrakcji.Realizując projekt mamy szanse spełnić marzenia dzieci, a do tego potrzebujemy wielu Państwa głosów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoła Podstawowa nr 330 02-796 Warszawa, ul. Mandarynki 1
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na przeprowadzeniu remontu placu zabaw dla dzieci młodszych przy SP 330. Zaplanowaliśmy w nim min. dwa boiska do piłki nożnej, piaskownicę, stoliki do gier, ścianki wspinaczkowe oraz mnóstwo innych atrakcji.Realizując projekt mamy szanse spełnić marzenia dzieci, a do tego potrzebujemy wielu Państwa głosów.
Opis projektu
Projekt dotyczy placu zabaw przy Szkole Podstawowej przy ul .Mandarynki 1 na Ursynowie, terenu ogrodzonego, potocznie nazywanego przez wszystkich kolorowym placem zabaw.
Wciąż jeszcze duża część tego terenu jest niezagospodarowana. Z tej części korzystają uczniowie, głównie chłopcy, grając w piłkę nożną, jest tam pełno piachu, kurzu, a dzieci przychodzą brudne, trudno się im oddycha. członkowie „najlepszej drużyny w mieście”
nie mają dobrych warunków do rozwoju swoich umiejętności. W pobliżu tego klepiska nie ma żadnych ławek dla widzów oraz zmęczonych graczy. Na pozostałym terenie również jest zdecydowanie za mało miejsca do siedzenia, plac jest nasłoneczniony, nie ma możliwości,
by skryć się przed lejącym się z nieba żarem. Potrzebne są miejsca, gdzie można odpocząć, zrelaksować się lub zjeść lekki posiłek.
Mając na uwadze to, że głównymi elementami prawidłowego rozwoju dziecka w wieku szkolnym jest ruch i pobyt na świeżym powietrzu, widzimy konieczność przystosowania fragmentu niezagospodarowanego terenu, dla uczniów, jak również młodszych mieszkańców osiedla. Stworzenia tam przestrzeni dla małych sportowców, poprzez:
Stworzenie dwóch boisk z nawierzchnią ze sztucznej trawy i ławkami i częściowym ogrodzeniem wychwytującym dłuższe piłki. Jednocześnie po latach intensywnego korzystania z placu zabaw przez dzieci widzimy potrzebę rewitalizacji infrastruktury istniejącej już
na placu. Proponujemy wymianę nawierzchni oraz zużytych elementów na pająka i ścianki
do wspinania na nowe huśtawki typu bocianie gniazdo, bo chętnie z niej korzystają nasi uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, a tez pozostałe dzieci je lubią, zestaw zabawowy typu domek ze zwodzonym mostem, linarium i karuzelę. Proponujemy także zaaranżowanie przestrzeni wokół kolorowego placu do możliwości organizowania zabaw ruchowych, głównie gier zespołowych, doposażenie terenu we wiaty do siedzenia
ze stolikami i zadaszeniem, stoliki do grania w warcaby, szachy i inne gry planszowe, ławki do siedzenia w miejscach zacienionych przez drzewa oraz w rogu piaskownicę przykrywaną na noc, bo dzieciom wciąż brakuje możliwości wspólnej zabawy w piasku. Postawienie piaskownicy niejako wymusza remont wewnętrznego ogrodzenia w celu zrobienia bramy,
by łatwo było wymieniać piasek.
Mur podtrzymujący ogród przedszkolny też wymaga remontu, po którym chcielibyśmy zawiesić tu nowe wieszaki na odzież i plecaki dzieci.
Tak przygotowany plac zabaw będzie zachęcał dzieci do aktywnego wykorzystania czasu
na świeżym powietrzu.
Zagospodarowanie terenu wokół istniejącego placu zabaw, to realizacja kilku zasadniczych celów:
• stworzenie dzieciom bezpiecznego miejsca do aktywnego spędzania czasu, zarówno
w szkole, jak i po godzinach jej działania,
• wsparcie rodziców dzieci młodszych w ich obowiązkach opiekuńczo-wychowawczych,
• stworzenie okolicznym mieszkańcom z małymi dziećmi atrakcyjnego miejsca
do zabawy ich pociech popołudniami i weekendy,
• urozmaicenie form spędzania czasu wolnego,
• integracja lokalnej społeczności,
• wspomaganie rozwoju dzieci, poprawa ich kondycji fizycznej,
• walka z otyłością wśród dzieci,
• urozmaicenie szkolnych zajęć świetlicowych,
• integracja z osobami z niepełnosprawnością,
• wychowanie w duchu tolerancji i wrażliwości na potrzeby innych.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ursynów to dzielnica zamieszkała przez rodziny z małymi dziećmi. Wiele z nich mieszka
na osiedlu obok SP 330. Badania pokazują, że już małe dzieci bardzo dużo czasu korzystają
z gier komputerowych. Jednocześnie dużo czasu spędzają w szkole, poza lekcjami uczestniczą w zajęciach świetlicowych i w tym czasie w pogodne dni przebywają na placu zabaw. Dla wielu z nich jest jedyna w ciągu dnia szansa na aktywności na świeżym powietrzu w gronie rówieśników. Ta aktywność jest niezbędna dzieciom do prawidłowego rozwoju. Jednak do dobrej zabawy na placu potrzebują różnych przyrządów wspomagających ich wyobraźnię i wspierających ich atrakcyjną i bezpieczna aktywność. Rodzice dzieci korzystających z działań świetlicy często pracują w odległych częściach miasta i poza nim, aktywność ich dzieci wspiera rodziców i całą rodzinę w jej funkcjonowaniu. Rodzicom zmniejsza stres związany z zapewnieniem opieki ich pociechom i pozwala dużo lepiej realizować się w aktywności zawodowej. Plac zabaw w godzinach 7.00-17.30 służy uczniom nauczania początkowego z klas ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych. Integruje dzieci przy wspólnej zabawie.
Natomiast w dni powszednie od godziny 17.30 jest udostępniony również innym dzieciom przychodzących tu w ramach spacerów z rodzicami, dziadkami lub starszym rodzeństwem. Podobnie w soboty i niedziele jest otwarty dla mieszkańców okolicznych bloków tego wielkiego osiedla. „przyjazne miejsca to jeden z trzech wymiarów definiujących Warszawę 2030 roku”. Projekt wpisuje się w dokumenty systemowe:
Strategia # Warszawa 2030, ponieważ „wszystkie cele postawione przed Warszawą
w perspektywie 2030 roku skupiają się na człowieku.”
Jednym z wyzwań wymienionych w Strategii jest „zróżnicowana dostępność infrastruktury technicznej, usług społecznych i oferty spędzania wolnego czasu w dzielnicach.” Ten plac zarówno w godzinach pracy szkoły, jak i później to miejsce spędzania czasu blisko domu.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby określone przez cele strategiczne Strategii :
1. Odpowiedzialna wspólnota, cel operacyjny 1.1 dbamy o siebie nawzajem,
2. Wygodna lokalność, cel operacyjny 2.2 aktywnie spędzamy czas blisko domu,
3. Funkcjonalna przestrzeń cel operacyjny 3.1 korzystamy z atrakcyjnej przestrzeni publicznej,
4. Twórcze środowisko, cel operacyjny 4.1. rozwijamy nasz twórczy potencjał.
Projekt wpisuje sie w realizacje zadań własnych gminy z zakresu sport i wypoczynek poprzez:
• upowszechnienie form aktywnego spędzania czasu,
• tworzenie warunków do aktywności fizycznej osób z niepełnosprawnością,
• udostępnienie mieszkańcom bazy rekreacyjnej.
Projekt wpisuje się również w „Program Młoda Warszawa, miasto z klimatem dla młodych rodziców”, przez cały czas plac będzie służył rodzicom poprzez zajęcia dla ich pociech
w godzinach pracy dorosłych i przez możliwość spędzania wspólnego czasu w weekendy
i po powrocie z pracy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
454 620,00 zł

Modyfikacje

27.01.2020 13:38
Koordynator w dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem bardzo za, ale są 3 projekty dotyczące tego placu zabaw. Dogadajcie się proszę!
    Agnieszka Natolin  21.01.2020 12:28
  • Mam nadzieję, że to się zmieni na etapie weryfikacji, ale wszystkich potencjalnych głosujących przestrzegam, że w aktualnej formie ten projekt zakłada zamknięcie placu zabaw w godzinach 7:00-17:30
    rwesolowski  22.01.2020 10:39
    • W dni powszednie plac zabaw w godzinach 7.00-17.30 dostępny jest dla uczniów szkoły. To jest około trzystu dzieci korzystających ze szkolnej świetlicy. Po 17.30, każdego dnia, poza tym w weekendy, ferie i wakacje jest otwarty i mieszkańcy Ursynowa chętnie z niego korzystają.
      Szkoła330  05.02.2020 19:05
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany