Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Wola na 2 koła: pasy rowerowe wzdłuż Smoczej, Nowolipia i Żelaznej

548
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu DanielWola
Współautorzy Joanna Wola
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
263 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Utworzenie pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż trzech ulic: Smoczej, Nowolipia i Żelaznej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Smocza, Nowolipie, Żelazna
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pasy rowerowe powinny powstać wzdłuż ulic Smoczej (na odcinku od Anielewicza do Nowolipia), Nowolipia (na odcinku od Smoczej do Żytniej) i Żelaznej (na odcinku od Żytniej do alei Solidarności).

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Utworzenie pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż trzech ulic: Smoczej, Nowolipia i Żelaznej.
Opis projektu
Projekt ma polegać na utworzeniu pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż trzech ulic: Smoczej, Nowolipia i Żelaznej. W ten sposób powstanie ciąg rowerowy od ulicy Anielewicza po aleję Solidarności.

Pasy rowerowe połączą planowane lub istniejące szlaki rowerowe wzdłuż Anielewicza, alei Solidarności i, przy założeniu zrealizowania analogicznego projektu na Mirowie, Prostej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Utworzenie pasów zwiększy gęstość infrastruktury rowerowej na Nowolipkach. Im większa gęstość tej infrastruktury, tym większa zachęta dla mieszkańców do korzystania z rowerów, a tym samym poprawa jakości powietrza i mniej hałasu.

Realizacja projektu uzasadniona jest zapisami "Programu rozwoju tras rowerowych Warszawy do do roku 2020", w którym przewidziano budowę obustronnych, jednokierunkowych pasów rowerowych wzdłuż Smoczej, Nowolipia i Żelaznej. Inwestycja ta została opisana w "Studium możliwości wyznaczenia pasów dla rowerów na wybranych ulicach m. st. Warszawy", zleconym przez ZDM. Projekt jest spójny ze "Strategią zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wyznaczenie pasów: 900m x 2 x 120 zł = 216000 zł.

Modyfikacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Żelazna/Solidarności: 10000 zł.

Zmiana miejsc parkingowych ze skośnych na równoległe (jedno miejsce: 2500 zł)
10 miejsc równoległych po zachodniej stronie Żelaznej, od Żytniej do Solidarności: 25000 zł,
3 miejsca równoległe po wschodniej stronie Smoczej, od Anielewicza do Pawiej: 7500 zł.

Zwężenie azylu dla pieszych na wysokości ul. Pawiej: 5000 zł.

Projekt nowej organizacji ruchu: wykonany, na zlecenie ZTM przez ko projekty Katarzyna Chojnacka.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
263 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Bieżące utrzymanie, np. odśnieżanie, odmalowywanie pasów, zamiatanie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 20:19
Autor projektu
13.03.2016 20:30
Autor projektu
16.03.2016 11:12
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany