Nowoczesne laboratorium językowe w gimnazjum na Smoczej 19

931
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu Kamil Mankin
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
102 150 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada zorganizowanie w Gimnazjum nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi nowoczesnego laboratorium do nauki języków obcych. Pracownia będzie służyła zarówno uczniom szkoły, chcącym podnosić swoje kompetencje, jak również osobom zamieszkałym w dzielnicy Wola, przede wszystkim seniorom, dla których zajęcia w szkole pozwolą na ich aktywizację i urozmaicenie im czasu wolnego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Smocza 19, Warszawa 01-051
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pracownia językowa zorganizowana będzie w budynku Gimnazjum nr 49. Do szkoły uczęszcza ponad 550 uczniów z całej Warszawy. W rejonie gimnazjum zamieszkuje wiele osób w starszym wieku. Szkoła znajduje się w świetnie zorganizowanym ciągu komunikacyjnym.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie w Gimnazjum nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi nowoczesnego laboratorium do nauki języków obcych. Pracownia będzie służyła zarówno uczniom szkoły, chcącym podnosić swoje kompetencje, jak również osobom zamieszkałym w dzielnicy Wola, przede wszystkim seniorom, dla których zajęcia w szkole pozwolą na ich aktywizację i urozmaicenie im czasu wolnego.
Opis projektu
Laboratorium językowe zorganizowane zostanie w zmodernizowanej i nowocześnie wyposażonej sali lekcyjnej Gimnazjum nr 49 przy ul. Smoczej 19. Docelowo służyć będzie wszystkim uczniom szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z oddziałów dwujęzycznych. Z pracowni będą mogły również korzystać zorganizowane grupy mieszkańców dzielnicy.
Osoby korzystające z pracowni będą mogły pogłębiać i systematyzować swoją wiedzę oraz umiejętności z takich języków jak angielski, niemiecki, hiszpański i francuski. Zajęcia prowadzone w pracowni umożliwiają zarówno indywidualizację nauczania, jak i kształtowanie umiejętności pracy w grupach. Realizacja projektu dążyć będzie do rozwoju mocnych stron, potencjału językowego oraz predyspozycji uczniów. Zastosowanie nowoczesnych technologii umożliwi nauczycielowi stymulowanie efektywnego nauczania języka obcego oraz wpłynie motywująco na uczniów. Sprawi też, że chętniej będą podchodzić do wykonywania ćwiczeń. Pozwoli im to na swobodny i głośny trening wymowy, doskonalenie mowy dzięki dialogom, a także przełamywanie wstydu i oporu przed rozmowami w obcych językach. Ułatwi uczniom zapamiętywanie wielu informacji, a także zachęci ich do intensywnej pracy.
Przewidujemy zorganizowanie 4 kursów językowych w okresie od września do grudnia 2017 r.:
- kurs języka angielskiego dla seniorów - 2 grupy po 16 osób (2 godziny tygodniowo dla każdej grupy),
- kurs języka hiszpańskiego dla uczniów klas IV - VI szkół podstawowych - 2 grupy po 16 osób (po 2 godziny tygodniowo dla każdej grupy).
Ponadto w jednym dniu w tygodniu z pracowni korzystać będą mogły zorganizowane grupy, które będą miały możliwość przeprowadzania zajęć z nauki dowolnego języka we własnym zakresie.
Zajęcia będą trwały 60 minut i będą się odbywały w godzinach popołudniowych.
Opiekę nad salą sprawował będzie koordynator, który odpowiedzialny będzie za właściwe korzystanie z jej zasobów oraz za kontakty z uczestnikami kursów językowych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nowoczesna pracownia umożliwia realizację ambitnych programów z zastosowaniem najnowszych technologii. Dzięki temu uczniowie szczególnie uzdolnieni będą mieli szansę się rozwijać i poszerzać
kompetencje.
Co istotne, w ramach projektu będzie można zagospodarować czas wolny dzieciom
i młodzieży z okolicznych szkół i placówek. Projekt ten daje również szansę na aktywizację seniorów mieszkających w pobliżu szkoły zgodnie z inicjatywną unijną ujętą w programie „uczenia się przez całe życie”. Nawiązanie kontaktu z osobami starszymi mieszkającymi niedaleko placówki może z czasem zaowocować ściślejszą współpracą, np. w postaci spotkań z młodzieżą lub prowadzenia przez seniorów zajęć dodatkowych dla uczniów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Jednostka centralna systemu – 20 000 zł
2. Innowacyjny program do sterowania pracownią z komputera
– 1 sztuka- 3 000 zł
3. Oprogramowanie magnetofonu cyfrowego z TRENEREM WYMOWY
– 1 sztuka - 500 zł
4. PULPIT UCZNIA z regulacją siły dźwięku, przyciskiem zgłoszenia i sygnalizacją diodową, - 16 sztuk - 3 500 zł
5. Słuchawki z mikrofonem – 17 szt - 4 000 zł
6. Okablowanie - 16 - 250 zł
7. Wzmacniacz wbudowany w jednostkę centralną – 1 szt- 200 zł
8. Głośnik do zabudowy w biurku - 2 - 200 zł
9. Stolik ucznia 2-osobowy - 8 sztuk - 7 000 zł
10. Biurko nauczyciela -1 szt - 1 000 zł
11. Krzesła - 16 szt – 3 000zł
12. Krzesło dla nauczyciela – 1 - 500 zł
13. Programy do nauki języków obcych dla różnych grup zaawansowania (licencja) – 10 000 zł
14. Tablica interaktywna – 1 szt- 5 000 zł
15. Dostosowanie i modernizacja sali ( malowanie, odpowiednie oświetlenie, rolety zaciemniające, zmiana podłóg, meble szkolne) – 20 000 zł
16. Wynagrodzenie dla koordynatora sali za okres IX-XII 2017 roku - 7500 zł
17. Wynagrodzenie dla lektorów języka hiszpańskiego i angielskiego za okres IX-XII 2017 - 8500 zł
18. Koszty rozpropagowania projektu w środowisku lokalnym - 8000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
102 150,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

15.01.2016 14:39
Autor projektu
12.03.2016 06:00
Autor projektu
15.04.2016 13:42
Koordynator w dzielnicy Wola

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany