Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na głosową dla osób niewidomych na przejściach dla pieszych działającą w godz. 7.00 - 21.00.

927
Trwa ocena
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu MAŁGORZATA GRZEGORZEWSKA
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo niewidomych
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na sygnalizację głosową na dużych, niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Sygnalizacja głosowa "światło zielone", "światło czerwone" działające w godzinach od 7.00 - 21.00.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Wileński,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorska z Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelicka z ul. Stawki
skrzyżowanie ul. Grochowska, ul. Zamieniecka, Pl. Szembeka
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona


Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Niebezpieczne przejścia dla pieszych przez jezdnię i tory tramwajowe w obu kierunkach oraz wysepki przystankowe stanowią problem przejścia osób z dysfunkcją narządu wzroku w dotarciu do celu.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na sygnalizację głosową na dużych, niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Sygnalizacja głosowa "światło zielone", "światło czerwone" działające w godzinach od 7.00 - 21.00.
Opis projektu
Projekt skierowany jest szczególnie dla osób niewidomych, które korzystają ze środków publicznej komunikacji i napotykają bariery architektoniczne.
Proponowane miejsca przebudowy sygnalizacji dźwiękowej na głosową:
Plac Wileński - przejścia przy metrze.
Skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorskej z ul. Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelickiej z ul. Stawki,
skrzyżowanie ul. Grochowskiej z ul. Zamieniecką, Pl. Szembeka,
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona.

Projektowanie, dokumentacja < 50 000 00 zł
Montaż, słupy + kable - 1 szt. 5 000 00 zł
Naklejki i tabliczki informacyjne o projekcie - 6 000 zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu poprawi bezpieczeństwo i lepszy komfort życia osób niewidomych poprzez:
- zmniejszenie lęku przed wyjściem poza miejsce swojego zamieszkania,
- likwidację barier architektonicznych dla osób niewidomych.
- zainstalowanie dźwięku mówiącego o danym świetle, pozwoli na prawidłowy odbiór i odróżnienie sygnału " tikania" od hałasu, ponieważ hałas uliczny i sygnał "tikający" na dużych skrzyżowaniach zakłócają prawidłowy odbiór.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
500 000,00 zł

Modyfikacje

21.01.2020 22:23
Autor projektu
21.01.2020 23:07
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Obecnie istnieje sygnalizacja głosowa w wielu miejscach poprzez sygnały dźwiękowe o różnej częstotliwości, po pierwsze - wprowadzenie na części skrzyżować innej formy sygnalizacji (a o ile dobrze rozumiem miałoby to być zdanie ,,światło zielone" lub ,,światło czerwone") może być dezorientujące dla osób niewidomych, które często przywykły już do obecnej formy.
    Po drugie - obecny sygnał ma tę zaletę, że składa się z trzech faz (a nie dwóch, jak zaproponowano w powyższym rozwiązaniu) - jest faza wejścia, faza kończących się świateł i faza zerwonego światła. Zapobiega to wejściu przez osobę niewidomą na skrzyżowanie po zmianie światła, co mogłoby być bardzo niebezpieczne, znając niektórych kierowców w Warszawie.
    Proponowałbym, aby zamiast ustawiania nowego sygnału dźwiękowego zastosowanie dotychczasowej sygnalizacji. Zakładam, że osoby niewidome również będą wolały systemowe rozwiązanie
    Adamkalin  21.01.2020 08:37
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany