Uporządkowanie parkowania i uspokojenie ruchu na ul. Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej

362
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Czyste + Mirów
Autor pomysłu Marcin Kawka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
66 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada przeniesienie parkowania częściowo lub całkowicie na istniejącą jezdnię i uspokojenie ruchu przez zawężenie zbyt szerokich pasów ruchu na ul. Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej, na odcinku od Skierniewickiej do Towarowej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Czyste + Mirów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice Siedmiogrodzka i Grzybowska na odcinku od Skierniewickiej do Towarowej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt dotyczy drogi publicznej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada przeniesienie parkowania częściowo lub całkowicie na istniejącą jezdnię i uspokojenie ruchu przez zawężenie zbyt szerokich pasów ruchu na ul. Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej, na odcinku od Skierniewickiej do Towarowej.
Opis projektu
Istniejąca jezdnia ul. Siedmiogrodzkiej jest szeroka (9 m), co pozwala przenieść parkowanie z chodników na jezdnię. Dokładny zakres zmian zostanie określony na etapie realizacji, jednak założeniem nie jest ograniczenie liczby miejsc postojowych, ale ich uporządkowanie i przeniesienie na jezdnię.

Wyznaczenie pasów postojowych i uporządkowanie parkowania utrzyma lokalny charakter ulicy oraz sprawi, że kierowcy "tranzytowi" nadal wybierać będą szerokie ulice Kasprzaka oraz Wolską. Wyznaczenie miejsc do parkowania na jezdni (równoległych lub skośnych) ucywilizuje parkowanie i pozostawi wymaganą część chodnika dla pieszych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ciąg ulic Siedmiogrodzka - Grzybowska jest ważnym ciągiem transportowym, przebiegającym przez gęsto zaludnione osiedla Za Żelazną Bramą (część śródmiejska i wolska) oraz nowo-wybudowane osiedla na obszarach poprzemysłowych Woli (dawne zakłady Róży Luksemburg, Marcina Kasprzaka itd.). Istniejąca jezdnia jest za szeroka, zaś parkowanie odbywa się chaotycznie, kosztem chodników. Zwężenie pasa ruchu pozwoli uspokoić ruch i uporządkować parkowanie, bez znaczącej zmiany liczby miejsc postojowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt nowej organizacji ruchu 10 000 zł
Wyznaczenie miejsc parkingowych: 56 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
66 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
koszty bieżące, jak przy utrzymaniu dróg miejskich: odśnieżanie, odmalowywanie pasów, zamiatanie, oświetlenie.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Dokumenty

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Siedmiogordzka - super. Grzybowska - zmieszcza się pasy rowerowe na tym odcinku ?
    Marcin Górecki  15.01.2016 18:06
  • Ul. Grzybowska będzie przebudowywana przez ZMID w 2017-18 roku, więc raczej nie ma sensu wyznaczać tam pasów rowerowych na parę miesięcy
    Mikołaj_  18.01.2016 19:48
    • Owszem, na odcinku od Karolkowej do Towarowej (tego odcinka Grzybowskiej dotyczy ta propozycja) projekt ZMID nie przewiduje żadnej infrastruktury rowerowej. Myślę, że poprzez dyskusję oraz na drodze głosowania można wymusić jego zmianę.
      santuccio  25.01.2016 19:15
    • Projekt ZMID to katastrofa, cała nadzieja w tym, że się obsunie albo spadnie z planu.
      aleksander.buczynski  26.01.2016 17:12
  • Na czym ma polegać w projekcie "modyfikacja sgnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Karolkową 10 000zł"? Czy jest to przestawienie czasu zmiany świateł czy dołożenie światła dla rowerów?
    DanielWola  10.03.2016 15:09
    • Większość kosztów modyfikacji to opracowanie projektu nowej organizacji ruchu. Wariantów przebiegu pasów rowerowych przez skrzyżowanie jest wiele (przykłady wzdłuż Świętokrzyskiej). Wg. mnie najwygodniejszy byłby pas + śluza, tak jak przy Nowym Świecie. Jednak co do realnych możliwości w tym miejscu będą musieli wypowiedzieć się drogowcy.
      MarcinKawka  10.03.2016 15:30 Autor projektu
    • Jeżeli miałaby być śluza - to czy nie powinno to być już wpisane lepiej do projektu?
      DanielWola  12.03.2016 13:16
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany