Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Przywracamy dawne przejście przez Jana Pawła II przy Miłej

1708
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Marek Ślusarz
Współautorzy Hubert Malczewski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
50 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt polega na przywróceniu dawnego przejścia dla pieszych przez al. Jana Pawła II na wysokości ul. Miłej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Al. Jana Pawła II - na wysokości ul. Miłej

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na przywróceniu dawnego przejścia dla pieszych przez al. Jana Pawła II na wysokości ul. Miłej.
Opis projektu
Budowa przejścia dla pieszych przez aleję Jana Pawła II na wysokości ul. Miłej. W projekcie powinny znaleźć się sygnalizacja świetlna oraz pasy dla pieszych i wydzielona ścieżka rowerowa.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Al. Jana Pawła II rozdziela Muranów na część wolską i śródmiejską utrudniając swobodne przemieszczanie się między dwoma obszarami. Po obu stronach jest wiele lokali handlowo-usługowych, do których obecnie jest utrudniony dostęp. Przejście w tym miejscu było przez dziesięciolecia, w latach 90. zostało zlikwidowane powodując nieodwracalne zmiany - na drugą stronę mieszkańcy po prostu przestali chodzić. Wytyczenie tego przejścia spowoduje ożywienie działania lokali oraz ułatwi mieszkańcom poruszanie się między tymi obszarami

Charakterystyka

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
50 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Wyznaczenie przejścia dla pieszych wiąże się z koniecznością budowy sygnalizacji świetlnej. Przebudowa sygnalizacji świetlnej wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, że prace nad realizacją możemy zacząć dopiero w 2021 r., nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2021 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany