Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Plac na Rozdrożu wygodniejszy dla pieszych i rowerzystów

287
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Razem bez barier
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
190 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 1163 głosów za tym projektem
Projekt zakłada budowę pochylni z pl. Na Rozdrożu na placyk z fontanną oraz poszerzenie chodnika w pd. narożniku placu, co ułatwi pieszym i rowerzystom oczekiwanie na zielone światło.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.05.2020 13:01

Nowa pochylnia połączyła Aleje Ujazdowskie z terenem wokół fontanny. Docelowo plac będzie bardziej dostępny – powstaną windy i nowe przejścia dla pieszych. Ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji dla zmian w sygnalizacji na al. Szucha wraz z przebudową węzła przesiadkowego na pl. Na Rozdrożu. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
plac Na Rozdrożu
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
plac Na Rozdrożu: 1. schody prowadzące na placyk z fontanną (działka nr 152, obręb 50507) 2. chodnik w południowym narożniku placu (działka nr 78/1 i 65/2, obręb 50511)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę pochylni z pl. Na Rozdrożu na placyk z fontanną oraz poszerzenie chodnika w pd. narożniku placu, co ułatwi pieszym i rowerzystom oczekiwanie na zielone światło.
Opis projektu
Projekt polega na:

1. budowie pochylni prowadzącej z pl. Na Rozdrożu na placyk z fontanną. Pochylnia powstanie obok istniejących schodów na placyk i umożliwi dostęp w to miejsce osobom o ograniczonej mobilności (załącznik 1)
2. poprawie warunków ruchu pieszego w południowym narożniku placu (w widłach al. Szucha i Al. Ujazdowskich) poprzez zamianę powierzchni wyłączonej z ruchu na al. Szucha na chodnik. Pozwoli to na skrócenie drogi przejścia przez jezdnię i powiększenie powierzchni chodnika przeznaczonej do oczekiwania na przejście/przejazd rowerem (załącznik 2)
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie osoby z dziećmi w wózkach, osoby starsze i osoby na wózkach nie mogą się dostać na placyk z fontanną - z 2 stron prowadzą tam schody. Budowa pochylni umożliwi dostęp do tej przestrzeni rekreacyjnej.

Zmiany w południowym narożniku placu ułatwią przekroczenie jezdni (skrócenie drogi do przejścia) i poprawią komfort oczekiwania na zielone światło.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa pochylni łączącej placyk z fontanną z chodnikiem w kierunku al. Szucha - 100 tys. zł
Poszerzenie chodnika na wlocie al. Szucha, korekta ustawienia dwóch sygnalizatorów dla pieszych, dokumentacja projektowa - 90 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
190 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

30.05.2016 16:40
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry projekt.
    Marcin Górecki  12.01.2016 23:20
  • Projekt co do zasady bardzo słuszny i potrzebny, ale czy jest możliwe aby przy projektowanych pochylniach przy przyst. Rozbrat uwzględnić też podjazd dla rowerzystów? Wiem że nie ma tam ścieżki rowerowej, ale podczas bliskiego remontu estakad TŁ nad Agrykolą, taka ścieżka (lub cpr) mogła by się pojawić, umożliwiło by to połączenie tych okolic (Rozbrat/Łazienkowskiej) z pl. na Rozdrożu. Potrzeba taka istnieje wystarczy spojrzeć jakie ścieżki wyjeżdżone są przy przystankach Rozbrat.
    Oczywiście na pochylni ruch pieszy byłby odpowiednio wydzielony od ruchu rowerowego.
    robertuzw  13.01.2016 13:00
    • To już sprawa do ustalenia na etapie projektowania. Na pewno z pochylni będą mogli skorzystać też rowerzyści chcący się przedostać między przystankami.

      Zaś póki nie wiadomo, jakie rozwiązania miasto planuje dla ruchu rowerowy na estakadach, trudno przewidywać osobne podjazdy dla rowerzystów.

      Razem bez barier  14.01.2016 08:12 Autor projektu
  • Popieram.
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 18:53
  • Pomysł dobry, ale straszliwie wydłużający drogę dojścia do przystanków i prowadzący ją nieprzyjemnym tunelem z Al. Szucha. Ze względu na natężenie ruchu na tych przystankach powinny być zastosowane windy - i to nie malutkie. I będzie to raczej do zrobienia przy okazji modernizacji całej Trasy "Ł" na odcinku Pl. Na Rozdrożu - Most.
    Marcin75  23.02.2016 09:55
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany