Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Powązkowskiej - od wiaduktu kolejowego do ul. Tatarskiej

248
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu paulina_f
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
261 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Uzupełnienie sieci dróg rowerowych o fragment odcinka wzdłuż ulicy Powązkowskiej - pomiędzy wiaduktem kolejowym a ul. Tatarską. Zapewnienie połączenia rowerowego pomiędzy Wolą a Żoliborzem (i dalej - Bielanami) i zapewnienie mieszkańcom tych dzielnic dogodnego dojazdu w inne części Woli oraz w kierunku Śródmieścia i Pragi.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Powązkowska, pomiędzy wiaduktem kolejowym a ul.Tatarską
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Powązkowska pomiędzy wiaduktem kolejowym (CPR kończący się przed ul. Tatarską) a ul. Tatarską
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Uzupełnienie sieci dróg rowerowych o fragment odcinka wzdłuż ulicy Powązkowskiej - pomiędzy wiaduktem kolejowym a ul. Tatarską. Zapewnienie połączenia rowerowego pomiędzy Wolą a Żoliborzem (i dalej - Bielanami) i zapewnienie mieszkańcom tych dzielnic dogodnego dojazdu w inne części Woli oraz w kierunku Śródmieścia i Pragi.

Opis projektu
Projekt zakłada dobudowanie fragmentu brakującego odcinka drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Powązkowskiej - od wiaduktu kolejowego (gdzie zostanie wyremontowany DDR/CPR z kostki po południowej stronie ulicy) do ul. Tatarskiej. Z tego miejsca można będzie kontynuować podroż w różnych kierunkach - do Śródmieścia, na Pragę lub na Wolę (pasy rowerowe na ul. Tatarskiej).

Trasa zapewni dogodny dojazd dla mieszkańców Woli i Żoliborza, ale także Bielan i północnej części Bemowa, w kierunku Śródmieścia i Pragi. W połączeniu z drugim ze zgłoszonych projektów (kontynuacja DDR wzdłuż zachodniej części Powązkowskiej, na terenie Żoliborza) będzie stanowić ważne uzupełnienie istniejącej sieci i zapewni sprawną komunikację pomiędzy kilkoma dzielnicami na kierunku wschód-zachód.
Uzasadnienie realizacji projektu
We wskazanym rejonie brakuje przedłużenia DDR prowadzącej od zachodu, z okolic nowych osiedli na Żoliborzu. Przedłużenie trasy wzdłuż ul. Powązkowskiej zapewni wygodny dojazd mieszkańcom Żoliborza oraz Woli zarówno w kierunku wschodnim (do Śródmieścia oraz na Pragę) jak i zachodnim (na Bielany). Droga będzie też chętnie wykorzystywana przez rowerzystów z Bielan i Bemowa jadących na Żoliborz i Wolę. Najbliższe alternatywne połączenie prowadzi wzdłuż ul. Broniewskiego, ponad 700m dalej na północ, co nie jest wygodne zwłaszcza dla osób podróżujących dalej w kierunku południowym, np. wzdłuż al. Jana Pawła do Śródmieścia.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Remont 120 m drogi dla rowerów i pieszych – 96 000 zł
Wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Tatarską - 150 000zł
Projekt – 15 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
261 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

04.05.2016 07:52
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Którędy dokładnie miałaby zostać poprowadzona ta ddrka? Południową stroną - wzdłuż muru cmentarza, gdzie i tak nie ma za dużo miejsca dla pieszych?
    wawaperson  12.01.2016 08:51
    • Z tego co kojarzę często na tym chodniku parkują samochody, które powinny parkować na prawym pasie (w tym miejscu są aż 3). Gdyby to uporządkować nie będzie problemu z DDR
      bartek321  12.01.2016 14:56
    • Na tym etapie nie chciałam wskazywać precyzyjnego przebiegu DDR bo uważam, że powinni to doprecyzować fachowcy (nie jestem drogowcem). Moim zdaniem po południowej stronie jest dość miejsca, chociaż są pewne wąskie fragmenty, ale mam nadzieję, że zmiana organizacji parkowania rozwiąże problem.
      paulina_f  12.01.2016 16:00 Autor projektu
    • Tam to raczej pasy rowerowe i/lub znaki P-27. Nie ma miejsca na DDR, zwłaszcza przy cmentarzu.
      Marcin Górecki  04.02.2016 13:16
  • W 2017 ZDM będzie budował drogę rowerową wzdłuż Towarowej, w związku z czym podejrzewam, że zostanie przebudowana i sygnalizacja na skrzyżowaniu z Dziką/Powązkowską.
    Uszczupliłoby to projekt o 200 tys zł, co zwiększyłoby jego szanse
    bartek321  12.01.2016 14:58
    • Już w 2017? Super wiadomość! Mam nadzieję, że potwierdzi się na etapie weryfikacji szczegółowej w ZDM i będzie można zejść z kosztami.
      paulina_f  12.01.2016 15:56 Autor projektu
  • Witajcie :) Po pierwsze chciałbym zwrócić uwagę na kilka spraw. Otóż polityka miasta zakłada przebudowę ul. Burakowskiej za dosłownie kilka lat, a jak wiemy to są milionowe koszta, a trasa rowerowa przepływa obok ul. Burakowskiej. Kolejną uwagą są ogromne problemy z poprowadzeniem DDR przy schodach kościoła - wąskie gardło, dalej nowa wiata ZTM do przestawienia a to kolejne koszty zbędne które mogą dojść do 20/30000 zł. Po stronie bud z kwiatami kolejne potencjalne konflikty, problemy z przekrojami, możliwe że trzeba będzie kilka bud zlikwidować, a wiatę Powązki IV brama przestawić i kolejna kasa.
    OSLowiec  10.03.2016 09:12
    • To może lepiej zmienić projekt na pasy rowerowe? Powinno wyjść dużo taniej i bud nie będzie trzeba przestawiać.
      paulina_f  10.03.2016 12:26 Autor projektu
  • Wprowadzenie rowerów na tą trasę sparaliżuje komplenie ruch samochodów w tamtym kierunku. Wąskie gardło kładki będzie strasznie uciążliwe dla wszystkich którzy będą tam przejeżdżali również osoby jeżdżące autobusami na tym ucierpią.
    Łukasz Ka  10.03.2016 09:29
    • "Wprowadzenie rowerów" na tę trasę już się odbyło. Z twardymi danymi trudno dyskutować - Powązkowska jest bardzo popularna wśród rowerzystów, co widać na mapach natężenia ruchu rowerowego z Europejskiej Rywalizacji Rowerowej (załącznik). W tej chwili część rowerzystów jedzie jezdnią, część chodnikiem. Nie bardzo rozumiem w jaki sposób ścieżka rowerowa miałaby sparaliżować ruch samochodowy "w tamtym kierunku" - tj. w którym kierunku? I w którym miejscu ten paraliż?

      Nie wiem też o jaką kładkę chodzi (wiadukt kolejowy?) - czy mogę prosić o objaśnienie? Prosiłabym również o doprecyzowanie, w jaki sposób ucierpią osoby jeżdżące autobusami.
      paulina_f  10.03.2016 12:30 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany