Usprawnienia rowerowe oraz nowe drzewa na Młynowie

726
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Młynów
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Współautorzy Łukasz Kaliś
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
125 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 454 głosów za tym projektem
Dopuszczenie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych, wyznaczenie pasów rowerowych lub pasów postojowych na jezdni ul. Ostroroga oraz łącznik rowerowy pomiędzy Obozową a Tyszkiewicza.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
07.11.2018 09:48

W zakresie pkt. 1 - planowane opracowanie dokumentacji projektowej we własnym zakresie. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.

W zakresie pkt. 2 - wyznaczono pasy rowerowe na ul. Ostroroga.

W zakresie pkt. 3 - łącznik wybudowany przez ZGN Wola w 2018 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich / Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Młynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ostroroga, ulice gminne Działdowska, Rabsztyńska i okoliczne osiedlowe (dz. 23/1 i 23/3 z obrębu 6-03-18), Wawelberga, Staszica, Wierzynka, Grenady, Agawy, Złocienia, Leonarda
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ostroroga, ulice gminne Działdowska, Rabsztyńska i okoliczne osiedlowe (dz. 23/1 i 23/3 z obrębu 6-03-18), Wawelberga, Staszica, Wierzynka, Grenady, Agawy, Złocienia, Leonarda
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dopuszczenie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych, wyznaczenie pasów rowerowych lub pasów postojowych na jezdni ul. Ostroroga oraz łącznik rowerowy pomiędzy Obozową a Tyszkiewicza.
Opis projektu
1. Dopuszczenie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych Działdowska, Rabsztyńska i okolicznych osiedlowych (dz. 23/1 i 23/3 z obrębu 6-03-18), Wawelberga, Staszica, Wierzynka, Grenady, Agawy, Złocienia, Leonarda,
2. wyznaczenie pasów rowerowych lub pasów postojowych na jezdni ul. Ostroroga
3. łącznik rowerowy pomiędzy Obozową a Tyszkiewicza (dz. 9 z obrębu 6-03-11),
Uzasadnienie realizacji projektu
Bardzo potrzebny. Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców osiedla Młynów, jak i całej dzielnicy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. 10 ulic (1500 zł projekt, 4000 zł tabliczki - ulice są już z niską prędkością) = 55 000 zł
2. 30 000 zł
3. 40 000 zł
Łącznie 125 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
125 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
sprzatnie rocznie 3000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Modyfikacje

16.03.2016 11:27
jpiwko
13.04.2016 16:23
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
13.04.2016 16:25
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
15.04.2016 15:09
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 454 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez Sokołowską i Syreny wzdłuż Górczewskiej po północnej stronie będą przebudowywane w ramach budowy stacji metra "Młynów". Czy jest w takim razie sens uwzględniać je w tym projekcie? Może warto zwrócić się do miasta aby wyłoniony wykonawca zaprojektował te miejsca w ten sposób w ramach odtwarzania terenu po budowie metra?
    kemot404  14.01.2016 22:48
    • Szkoda, że nie ma reakcji autora.
      kemot404  13.03.2016 15:41
    • Ponieważ jak będzie szedł projekt do weryfikacji to ta część zostanie na pewno zweryfikowana negatywnie (nie będzie możliwości ich zrobienia w 2017). Ale jak się pojawi to może jednostki miejskie uwzględnią to w projekcie odtworzenoiowym metra. Na razie tego nie ma. A boje jakie były z centralnym odcinkiem nie napawają optymizmem.

      Projekt więc będzie tańszy o 80 000 zł wtedy.
      patryk84b  13.03.2016 17:24 Autor projektu
  • "uzupełnienie drzew w szpalerach na ulicy Leszno i innych ulicach" - obawiam się, że nie przejdzie, zdecydowanie zbyt ogólne i tylko 20 drzew...

    pasy na Obozowej - dobrze by było to zgrać z projektem Tramwajów Warszawskich w zakresie modernizacji torowiska na Obozowej połączonej z przebudową drogi i zmianą organizacji ruchu. Należałoby też doprecyzować o jaki odcinek chodzi. Od pomnika Electio Viritim do ul. Leszno na pasy nie ma miejsca.

    grzegorz123  17.01.2016 23:55
  • Pasy rowerowe na ul. Obozowej będą wyznaczone w ramach modernizacji torowiska - kiedy w końcu do niego dojdzie. Bez tego remontu pasów rowerowych nie będzie, nie ma więc po co zgłaszać ich w tym projekcie.
    Mikołaj_  18.01.2016 19:49
  • A propos taką informację dostałem od Tramwajów Warszawskich: "Z powodu koordynacji prac tramwajowych z inwestycją Polskich Linii Kolejowych (PLK) polegającą na przebudowie linii kolejowej nr 20 modernizacja ul. Obozowej zostanie przeprowadzona najprawdopodobniej w 2017 roku. Podczas tych prac zostanie przebudowany wiadukt nad ul. Obozową oraz powstanie przystanek kolejowy przy skrzyżowaniu al. Prymasa Tysiąclecia z ul. Obozową."
    grzegorz123  19.01.2016 22:09
  • Pasy rowerowe w tym projekcie (rejon Młynów) dotyczą odcinka Wawrzyszewska/ Radziwie - Płocka). Tam są nie wiadomo po co 2 pasy ruchu nagle. W projekcie przebudowy Obozowej ich nie było, jeśli się coś zmieniło i zostały uwzględnione chętnie je wyjmę z projektu (pozostaną na Ostroroga).

    Drzewa są zbyt ogólne, bo doświadczony poprzednią edycją, nie ma sensu wskazywać konkretnej lokalizacji. Ma być ich 20 i przyulicznych z preferencją na Leszno.
    patryk84b  19.01.2016 22:31 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany