Warszawa walczy z nielegalnym parkowaniem na trawnikach

824
Dopuszczony do głosowania
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Michał Milczarek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 000 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Wyraź opinię na temat tego pomysłu

Pobierz plakat promujący projekt

A5 A4 A3
Zabezpieczenie trawników przed niszczeniem ich przez nielegalnie parkujące samochody.
Zabezpieczenie w formie różanych.
Zabezpieczenia trawników w takiej formie zapobiegną nielegalnemu parkowaniu oraz pozytywnie wpłyną na szary krajobraz miasta.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
lokalizacje dostosowane do istniejących planów i inwestycji wybranych we wszystkich dzielnicach przez Ogrodników Zarządu Zieleni m. st. Warszawy, na terenach wzdłuż dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych administrowanych przez Zarząd Zieleni
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pasy drogowe dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w Warszawie.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zabezpieczenie trawników przed niszczeniem ich przez nielegalnie parkujące samochody.
Zabezpieczenie w formie różanych.
Zabezpieczenia trawników w takiej formie zapobiegną nielegalnemu parkowaniu oraz pozytywnie wpłyną na szary krajobraz miasta.
Opis projektu
Zabezpieczenie trawników za pomocą rabat różanych
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Liczne trawniki w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych ulegają zniszczeniu poprzez nielegalne parkowanie samochodów na trawnikach. Zabezpieczenia z rabat różanych korzystnie wpłyną na estetykę miasta.

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Założenie rabat różanych 6630 m2 x 150 zł/m2= 994.500,00 zł ( cena zawiera przygotowanie terenu, zakup i posadzenie krzewów róż, korowanie i pielęgnację w okresie wegetacji)
Oznakowanie projektu- 5.500,00 zł

Ogólny koszt projektu-1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 000 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Podniesienie walorów estetycznych przestrzeni oraz przyczyni się do poprawy warunków środowiskowych w m.st. Warszawie (poprawie czystości powietrza, eliminacji kurzu, hałasu, wysp ciepła, retencjonowaniu wody)

Modyfikacje

23.06.2020 11:09
Koordynator w Zarządzie Zieleni
23.06.2020 11:42
Zarząd Zieleni

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (18)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Najlepszą walką z nieprawidłowym parkowaniem jest organizowanie wygodnych parkingów mieszkancom zeby nie musileli sie targac z siatami pełnymi zakupów i nie wypalali paliwa krążąc w poszukiwaniu miejsca.
    Maciej Zoliborz  22.01.2020 18:20
    • Dla zdrowia można się zawsze przejść, pojechać rowerem lub przy braku miejsc komunikacją miejską.
      sojatony  23.02.2020 07:55
    • Ludzie z fobiami nie przyjmuja racjonalnych argumentow.
      Maciej Zoliborz  25.06.2020 09:25
    • Dokładnie tak, widać, że autor i jego poplecznicy, to ludzie nie przystosowani do życia w mieście, niestety i do tego, przekonani, że inni prowadzą podobny sposób życia, jak oni, więc wg ich wymysłów, komunikacja ma być lekiem na całe zło. Co za ograniczone myślenie1
      KatiKati  14.09.2020 21:19
  • Podrzucę tylko, że Zarząd Zielenii rok temu prowadził konsultacje dot. zabezpieczania trawnika i jednym z rozwiązań było zabezpieczenie w formie starych, drewnianych kłód. O ile nie byłoby ono może aż tak dekoracyjne, jak w przypadku opcji 2, to jednak podwzględem bioróżnorodności oraz skuteczności wydają mi się być lepsze. Proponowałbym Autorowi, aby rozważył takie rozwiązanie w przypadku niektóych ulic. (Zakładam, że mogłoby ono być również tańsze)
    Adamkalin  27.03.2020 21:29
    • Próbowałem zgłosić ten pomysł, ale w pasie drogowym nie można lokalizowac obiektów nietrwale związanych z gruntem, a same obiekty muszą być zatwierdzone przez biuro architektury...
      m.m.m.milczarek  25.06.2020 10:18 Autor projektu
    • Kłody nie są obiektami budowlanymi, więc mówienie o związaniu z gruntem to nieporozumienie. Takie wygrodzenie ZZW zastosował w pasie drogowym Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy budynku Szczęśliwicka 56 (od strony północnej). Aczkolwiek to nie przy jezdni, lecz zjeździe. Ale zachowanie skrajni 50 cm powinno rozwiązać problem.
      Patryk Słowicki  15.09.2020 23:46
  • Gdzie są lokalizacje? Jak mieszkańcy mają świadomie wybierać projekty, nie wiedząc de facto, na co głosują?
    wandagrudzien  24.06.2020 22:59
    • Tu chodzi o hajs ktory ma przytulic juz wybrana firma i zabranie mieszkancom kolejnych parkingow, czyli lokalizacja jest nieistotna.
      Maciej Zoliborz  25.06.2020 09:22
    • Zależy mi najbardziej na ulicy Cyrulikow, jako projektodawca mam ważny głos w tej sprawie. W początkowym opisie projektu były wypisane ulice, ale koordynatorzy wprowadzili poprawki do opisu. Proszę o sugestie lokalizacji w komentarzach :-) przy czym musi to być zieleń w pasie drogowym dróg krajowych, wojewódzkich lub powiatowych.
      m.m.m.milczarek  25.06.2020 10:15 Autor projektu
  • Gdzie w projekcie można się zapoznać które miejsca mają zostać objęte projektem? Brak takiej informacji może rodzić słuszne podejrzenia, że jest to zwykły skok na kasę, bez uzasadnienia merytorycznego
    kubakuba76  01.09.2020 19:36
  • W jaki sposób rabata różana chroni przed parkowaniem samochodu?
    Jakub Anderwal  08.09.2020 21:29
  • Niestety czarno widzę los tego typu alternatywnego "zabezpieczenia" trawników - obawiam się, że wydane fundusze zostaną zmarnotrawione, gdyż i tak rabaty różane zostaną zdewastowane przez kierowców.

    Tak było przy rogu Belwederskiej 19 przy przystanku Spacerowa, gdzie Zieleń Warszawska posadziła krzewy różane. Ale okazało się, że i tak trzeba było je zabezpieczyć przed kołami aut. Udało się alternatywnie wyprosić kłody po burzy w mediach społecznościowych. Ale nawet to nie pomogło do końca...

    WIĘCEJ - kierowcy przerzucali kłody dalej na krzewy róż aby zmieścić się auta

    Podsumowując, także rabaty różane bez fizycznego zabezpieczenia przed ich niszczeniem niestety, ale mogą nie mieć sensu w warszawskich smutnych realiach i będą musiały - przynajmniej na starcie - być także zabezpieczane płotkami!
    Windflower  10.09.2020 17:52
  • Bardzo dobry pomysł, należy walczyć na wszystkie możliwe sposoby z nielegalnym parkowaniem. Niestety obawiam się że bez odpowiednich osłon (np. niskie ogrodzenia metalowe) rośliny zostaną porozjeżdżane.
    Czekam na więcej takich pomysłów, może nieco tańszych a bardziej efektywnych jeśli chodzi o ilość ochronionych trawników.
    Mateusz Domański  12.09.2020 21:31
  • Mam nadzieję, że ten projekt, jako SZKODLIWY dla prawdziwych mieszkańców Warszawy przepadnie z kretesem, czego mu ŻYCZĘ. Dla jasności nie jestem fanką parkowania w niedozwolonych miejscach, ALE widzę, co się dzieje, jak wiele dotychczasowych miejsc postojowych jest likwidowanych, nie są budowane żadne nowe miejsca w zamian, więc ludzie ludziom zaczynają być WILKIEM!!!
    KatiKati  14.09.2020 21:03
    • Dziękuję za komentarz. Jest tylko dowodem tego, że Autor projektu ma niestety rację.
      Jeśli nie ma wolnego miejsca, jadę dalej i szukam miejsca - bywa, że sporo dalej. Do głowy by mi nie przyszło parkowanie na trawniku i niszczenie zieleni.
      Windflower  14.09.2020 21:52
    • z komentarza KatiKati wynika jakoby to auta były "prawdziwymi mieszkańcami Warszawy" :O
      Laszka .  15.09.2020 16:17
    • ..możecie sobie kpić, ale likwidacją wszelkich dostępnych miejsc postojowych nie rozwiązujecie problemu parkowania w niedozwolonych miejscach, tylko jeszcze bardziej ten problem potęgujecie/eskalujecie. Dziwnym trafem nie są dopuszczane pomysły budowy parkingów, w tym np. z użyciem eco-kratki, więc te sarkastyczne wpisy doskonale się wpisują w walkę z samochodami i w pewnym momencie, mam nadzieję, że sami odczujecie na własnej skórze efekty tej walki.
      KatiKati  15.09.2020 16:33
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany