Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Grochów Północny i Gocławek - ułatwienia dla pasażerów tramwajów, ułatwienia rowerowe

866
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Grochów Północny
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
140 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 348 głosów za tym projektem
Projekt polega na posadzeniu drzew na Grochowskiej i Chłopickiego, dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii) oraz utworzeniu obustronnych dojść do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.05.2020 12:15

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i rozstrzygnięto. Dokumentacja została ukończona w lutym 2018 r. W marcu 2018 dopuszczono dwukierunkowy ruch rowerów na ul. Kiprów. Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Kordeckiego zostało zlecone do realizacji. Zmiany na pozostałych ulicach wymagają dodatkowych uzgodnień. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Grochów Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii, Grochowska, Chłopickiego (między Szaserów a PKP Olszynka Grochowska)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii, Grochowska, Chłopickiego (między Szaserów a PKP Olszynka Grochowska)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na posadzeniu drzew na Grochowskiej i Chłopickiego, dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii) oraz utworzeniu obustronnych dojść do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku.
Opis projektu
Projekt polega na:
- dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (Kordeckiego, Kiprów, Kwatery Głównej, Romea i Julii)
- utworzeniu obustronne dojścia do przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej poprzez wyznaczenie pasów na ich początku (Czapelska, Wspólna Droga, Pl. Szembeka, Żółkiewskiego, Kwatery Głównej. Gocławek).
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi dostęp do przystanków tramwajowych oraz ułatwi podróżowanie rowerem po osiedlu (szczególnie ważna jest Kordeckiego, którą można ominąć Grochowską).

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. kontraruch wraz z projektami około 5000 zł na 1 ulicę = 20 000 zł (4 ulice)
2. 6 przystanków - dojścia obustronne (malowanie pasów, oznakowanie, zejście z platformy, projekt) 120 000 zł

Łącznie 140 000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
140 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

13.03.2016 20:29
Autor projektu
16.03.2016 11:31
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
21.04.2016 10:46
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2016 10:47
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2016 10:48
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Od dwóch lat głosuję na dodatkowe dojścia do tramwaju przy ul. Grochowskiej, a projekt jakoś nie może przejść. Może tym razem się uda?
    Co do "drzew miododajnych"- lipy są strasznie nieodporne na zasolenie. Nie wróży to dobrze sadzeniu ich wzdłuż dużych ulic, które solone są bez opamiętania.
    W ogóle Grochowska jest tak brzydka... Zamiast betonowego pasa między jezdniami przydałby się tam pas zieleni z krzewami albo i drzewami. Dobrze wyglądałyby też zielone tory tramwajowe... Jednak na razie chyba sobie można o tym pomarzyć. Pozdrawiam.
    Joanna Duraj  16.02.2016 21:56
  • Zgadzam się z Joanną jest brzydko na Grochowskiej. Uważam, że w każdym projekcie przy okazji poprawiania nawierzchni itp. projekt powinien przewidywać sadzenie nowych drzew ze względów nie tylko estetycznych ale przede wszystkim żeby choć w minimalnym stopniu poprawić jakość powietrza.
    Joanna74  08.03.2016 10:47
  • popieram jak największą ilośc zieleni, i ozdobnej, niskiej jak i drzew-dostosowanych oczywiście do niestety szaleńczego solenia ulic-marzy mi się, zakaz solenia-a właściwie sypanie piaskiem, zamiast tonami soli
    XYZABC  12.05.2016 13:27
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany