Uzupełnienie brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż trasy AK w rejonie ul. Rudzkiej

2200
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Ruda, Marymont, Las Bielański
Autor pomysłu Krzysztof Rytel
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
114 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 281 głosów za tym projektem
Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż północnej strony nasypu ul. Mickiewicza na wiadukt nad trasą AK - od skrzyżowania z Rudzką i Klaudyny do początku istniejącej ścieżki rowerowej przy wiadukcie ul. Mickiewicza. Nawierzchnia bitumiczna.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
13.02.2020 11:22

Powstała ścieżka rowerowa wzdłuż północnej strony nasypu ul. Mickiewicza na wiadukt nad trasą AK - od skrzyżowania z Rudzką i Klaudyny do początku istniejącej ścieżki rowerowej przy wiadukcie ul. Mickiewicza.

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w styczniu 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Przetarg ogłoszono ponownie w listopadzie 2017 i unieważniono. W związku z tym dokumentację projektową wykonano we własnym zakresie. W kwietniu 2019 r. ogłoszono przetarg na realizację robót w terenie. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Ruda, Marymont, Las Bielański
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Mickiewicza od ul. Klaudyny do al. Armii Krajowej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Północna strona ulicy - pod nasypem oraz skrzyżowanie z ul. Klaudyny i Rudzką
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż północnej strony nasypu ul. Mickiewicza na wiadukt nad trasą AK - od skrzyżowania z Rudzką i Klaudyny do początku istniejącej ścieżki rowerowej przy wiadukcie ul. Mickiewicza. Nawierzchnia bitumiczna.
Opis projektu
Projekt przewiduje budowę ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej, szerokości 2,5 m. Początek przy końcu istniejącej ścieżki wzdłuż al. Armii AK w rejonie przystanku Osiedle Potok (wiaduktu Mickiewicza nad al. AK) - koniec: włączenie do ścieżki planowanej w ramach przebudowy skrzyżowania Rudzka / Mickiewicza / Klaudyny na rondo. Ścieżka ta ma biec dookoła ronda i dalej wzdłuż Rudzkiej do ul. Łomiańskiej i ma być wybudowana przez firmę Skanska w ramach budowy dojazdów do powstających budynków mieszkalnych. Nawierzchnia bitumiczna.

Na odcinku tym (ok. 100 m) projekt obejmuje oprócz ścieżki rowerowej budowę chodnika z płyt betonowych o szerokości 2 m, oddzielonego od ścieżki pasem z kostki lub pasem zieleni szerokości min 1,5 m z nasadzeniami krzewinek wysokości 20-30 cm, zniechęcających do przekraczania przez pieszych.

Ponadto elementem projektu jest wykonanie krótkiego odcinka (ok. 30 m) ścieżki rowerowej od przejazdu przez ul. Mickiewicza do nowego przejazdu przez ramię ronda prowadzące do myjni i stacji Shell w celu bardziej bezpośredniego dowiązania do istniejącej ścieżki prostopadłej do al. Armii Krajowej (wzdłuż ogrodzenia myjni).
Uzasadnienie realizacji projektu
Uzupełnienie brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż północnej strony trasy AK. Obecnie jadąc od strony Wisły ścieżka kończy się przy przystanku Osiedle Potok przy wiadukcie ul. Mickiewicza i rozpoczyna za skrzyżowaniem Rudzka / Klaudyny.

Projekt jest komplementarny z:
- ścieżką rowerową, która zostanie zbudowana przez firmę Skanska w ramach zagospodarowania terenu budowanego osiedla mieszkaniowego, przebiegającą dookoła planowanego ronda na skrzyżowaniu Rudzka/Klaudyny oraz wzdłuż Rudzkiej do Łomiańskiej,
- ścieżką rowerową postulowaną w ramach drugiego zgłoszonego projektu (nr 2301) wzdłuż Rudzkiej od Łomiańskiej do Gdańskiej,
- ścieżka rowerową przez Park Stawy Kellera od Gdańskiej do Kolektorskiej, która powstanie w ramach budżetu partycypacyjnego 2016.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Długość drogi dla rowerów i chodnika: 130 m
Orientacyjny koszt budowy 1 m kw.: 200 zł.
200 zł x 2+2m x 130 m = 104 000 zł
Dokumentacja projektowa: 10 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
114 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Droga dla rowerów oraz chodnik generują koszty w zakresie bieżącego utrzymania – sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego itp.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 17:29
Autor projektu
12.04.2016 09:15
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
09.06.2016 13:41
Koordynator w dzielnicy Bielany
Oddano 281 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany