Wygodniej i bezpieczniej dla pieszych na Woli

1738
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
920 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 1569 głosów za tym projektem
Na Woli jest wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Brakuje na nich azyli, wyniesień do poziomu chodnika lub odpowiedniej widoczności. Chcę to zmienić, aby przechodzenie przez ulicę stało się bardziej bezpieczne i wygodne. Projekt polega na budowie udogodnień, które sprawią, że będzie łatwiej poruszać się pieszo po ulicach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Miejsca wymienione w szczegółowym opisie projektu
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Na Woli jest wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Brakuje na nich azyli, wyniesień do poziomu chodnika lub odpowiedniej widoczności. Chcę to zmienić, aby przechodzenie przez ulicę stało się bardziej bezpieczne i wygodne. Projekt polega na budowie udogodnień, które sprawią, że będzie łatwiej poruszać się pieszo po ulicach.
Opis projektu
Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na 46 przejściach dla pieszych:
1. Nowolipie / Jana Pawła II - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
2.-3. Nowolipie / Smocza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
4.-7. Smocza / Miła - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących wraz z uporządkowaniem parkowania w okolice poprzez udrożnienie ciągów pieszych (zapewnienie minimalnej szerokości ciągów pieszych bez przeszkód o szerokości przynajmniej 1,8 metra),
8. Miła / Esperanto - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
9.-11. Bellottiego / Nowolipki - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
12.-15. Krochmalna / Ciepła - ustawienie zabezpieczeń przed parkowaniem na jezdni wraz ze słupkami blokującymi do 10 metrów przed przejściami dla pieszych,
16.-19. Krochmalna / Waliców - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
20.-23. Twarda / Sienna - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
24.-27. Pańska / Miedziana - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
28.-31. Grzybowska / Karolkowa - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
32. Żytnia 39 - udrożnienie chodnika przed przychodnią poprzez ustawienie słupków tak, aby został ciąg pieszy wolny od przeszkód o szerokości przynajmniej 1,8 metra,
33. Syreny / Żytnia (po stronie północnej skrzyżowania) - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
34. Syreny / Zawiszy - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
35. Płocka / Obozowa - budowa azylu na przejściu dla pieszych,
36.-37. Pustola / Antka Rozpylacza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
38. Batalionu AK Zośka / Redutowa - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
39. Redutowa 48 - zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących,
40.-41. Brożka / Księcia Janusza - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
42.-46. Magistracka / Ożarowska - zabezpieczenie przejść dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściami poprzez ustawienie słupków blokujących,
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice Woli są bardzo niebezpieczne. W wielu miejscach trudno bezpiecznie przejść na drugą stronę jezdni, gdyż widoczność ograniczają nielegalnie zaparkowane samochody. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa w miejscach, które tego najbardziej wymagają.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kwota - 552 050,00 zł:
- projekty stałej organizacji ruchu - 19 szt.,
- projekty czasowej organizacji ruchu - 19 szt.,
- słupki drogowe z montażem - 855 szt.,
- inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
920 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa ruchu pieszego na drogach publicznych.

Modyfikacje

21.01.2020 21:20
Autor projektu
24.06.2020 10:11
Wydział Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Szkoda, że służby za to odpowiedzialne są nieudolne i zezwalają na takie parkowanie, które może doprowadzić do tragedii i trzeba z BO stawiać słupki :/
    Mariusz Borkowski  22.01.2020 10:00
    • Słupkoza to chyba jedyne rozwiązanie, które będzie skuteczne. Z doświadczenia wiem, że po zgłoszeniu incydentu Straży Miejskiej, ta potrafi się nie pojawić na miejscu nieprzepisowego parkowania w ogóle albo ewentualnie przyjedzie po tylu godzinach, że pojazdu tam już nie ma.
      njk304__  01.05.2020 15:25
  • Proszę o wyjaśnienie o co chodzi: zabezpieczenie przejścia dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem 10 metrów przed przejściem poprzez ustawienie słupków blokujących.
    Przecież przejścia dla pieszych mają kilka metrów szerokości właśnie po to, żeby piesi mogli spokojnie przejść i tam nie parkują samochody. Na Woli ludziom nie powodzi się aż tak bardzo, żeby potrzebowali dodatkowych 10 metrów przed przejściem. Po prostu nie ma takich grubasów. Szczególnie że niektóre z tych przejść dobrze znam i nie ma na nich dużego ruchu pieszych. Poza tym wielu pieszych posiada również samochody, które muszą gdzieś parkować. Na starych osiedlach nie ma garaży podziemnych.
    Monika12  03.09.2020 00:10
    • Czy Pani ma prawo jazdy?
      Kodeks zabrania parkowania 10 metrów przed i za przejściem.

      gerardinho  15.09.2020 23:39
  • 855 szt. nowych słupków?
    Radek122  03.09.2020 23:25
  • Komentarz został usunięty przez Administratora z powodu naruszenia postanowień regulaminu korzystania z systemu

    MartaKoz  12.09.2020 19:18
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany