Przyjazna Wspólna Droga - nasadzenie zieleni i drzew, nowa infrastruktura: przejścia dla pieszych, chodniki, miejsca postojowe

2043
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu Paweł Lendzion
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
843 587 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Projekt zakłada aby otoczenie ul. Wspólna Droga w okolicy ul. Boremlowska i ul. Szklanych Domów stało się bardziej zielone, bezpieczniejsze, funkcjonalne i przyjazne dla wszystkich mieszkańców.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wspólna Droga dz. ew. 11 obręb 30404, ul. Boremlowska dz. ew. 15 obręb 30404, ul. Szklanych Domów dz. ew. 8 obręb 30404
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Skrzyżowanie ulic Współna Droga/Boremlowska i Współna Droga/Szklanych Domów
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada aby otoczenie ul. Wspólna Droga w okolicy ul. Boremlowska i ul. Szklanych Domów stało się bardziej zielone, bezpieczniejsze, funkcjonalne i przyjazne dla wszystkich mieszkańców.
Opis projektu
Projekt przewiduje cztery najważniejsze cele:
1. Nasadzenie nowych drzew, krzewów i żywopłotów oraz wysianie łąk kwietnych wzdłuż ulicy Wspólna Droga tak, aby okolica była piękniejsza i bardziej zielona.
2. Przewidziano wytyczenie trzech przejść dla pieszych wraz z oznakowaniem, aby zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców.
3. Dla zwiększenia komfortu poruszania się wzdłuż drogi zostały zaprojektowane brakujące odcinki chodników tak, aby usprawnić, usunąć bariery komunikacyjne dla osób niepełnosprawnych i umożliwić wygodną komunikację pieszą wszystkich mieszkańców.
4. W celu uporządkowania parkowania samochodów w miejscu zaniedbanych, starych i zniszczonych garaży przewidziano nowe ogólnodostępne zielone miejsca parkingowe wraz z nową wewnętrzną drogą dojazdową. Ponadto istniejące miejsca zostały przeniesione poza jezdnię co zwiększy bezpieczeństwo oraz widoczność na drodze.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki realizacji projektu 'Przyjazna Wspólna Droga' znacząco zwiększy się komfort wszystkich mieszkańców osiedla. Okolica będzie dużo bardziej przyjazna, a dzięki nowym drzewom i krzewom stanie się bardziej zielona i piękniejsza.
Uzupełnienie brakujących przejść oraz chodników dla pieszych znacząco zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, szczególnie dzieci chodzących do okolicznych szkół (obecnie skrzyżowanie w tym rejonie jest niebezpieczne) i osób poruszających się do przystanków komunikacji miejskiej.
Wykonanie nowych zielonych ogólnodostępnych miejsc parkingowych uporządkuje przestrzeń publiczną, zwiększy widoczność na skrzyżowaniu poprawiając bezpieczeństwo i uwolni okolicę od samochodów parkujących w niedozwolonych miejscach.

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wykonanie projektu nowej organizacji ruchu
2 000 zł
Dwa przejścia dla pieszych
Rozebranie istniejących chodników, krawężników, obrzeży
28 m² x 35 zł = 980 zł
Korytowanie + podbudowa
33 m² x 114 zł = 3 762 zł
Ułożenie chodnika z płyt betonowych 50x50
33 m² x 150 zł = 4 950 zł
Ułożenie żółtych płyt z wypustkami,
12 mb x 99 zł = 1 188 zł
Ułożenie obrzeży betonowych
22 mb x 36 zł = 792 zł
montaż 4 znaków pionowych x 48 zł = 1 920 zł
Malowanie pasów farbą grubowarstwową
28 m² x 65 zł = 1 820 zł

Jezdnia
Rozebranie płyt chodnikowych, obrzeży, krawężników, frezowanie nawierzchni asfaltowej
867 m² x 35 zł = 30 345 zł
Korytowanie + podbudowa
867 m² x 114 zł = 98 838 zł
Układanie zatoki postojowej z kostki betonowej o gr. 8 cm
97 m² x 154 zł = 14 938 zł
Ułożenie ścieków ulicznych z prefabrykatów
220 m x 204 zł = 44 880 zł
Ułożenie krawężnika drogowego
240 m x 157 zł = 37 680 zł
Ułożenie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach o gr. 10 cm
770 m² x 303 zł = 233 310 zł
Poszerzona opaska
Rozebranie obrzeży i płyt chodnikowych,
140 m² x 35 zł = 4 900 zł
Korytowanie + podbudowa
140 m² x 114 zł = 15 960 zł
Ułożenie obrzeży betonowych
200 mb x 36 zł = 7 200 zł
Ułożenie opaski z kostki betonowej o gr. 8 cm
140 m² x 154 zł = 21 560 zł

Chodnik
Korytowanie + podbudowa
93 m² x 114 zł = 10 602 zł
Ułożenie obrzeży betonowych
77 mb x 36 zł = 2 772 zł
Ułożenie chodnika z płyt betonowych 50x50
93 m² x 150 zł = 13 950 zł

Projekt zieleni
5 000 zł
Zasadzenie 15 szt. drzew obwód 30-35 cm x 5 000 zł = 75 000 zł
Żywopłot dł. 595 m x 300 zł = 178 500
Wysianie łąk kwietnych
97 m² x 50 zł = 4 850 zł
Słupki ograniczające typ „Warszawski” z montażem 19 szt. x 310 zł = 5 890 zł
Kosze na śmieci 4 szt. x 5 000 = 20 000 zł

Razem: 843 587 zł


Szacunkowy koszt realizacji projektu:
843 587,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa estetyki miejsca oraz zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Modyfikacje

21.01.2020 23:55
Autor projektu
21.01.2020 23:56
Autor projektu
22.06.2020 09:17
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
17.08.2020 09:15
Koordynator w Dzielnicy Praga Południe
21.08.2020 09:11
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt w zakresie miejsc postojowych wprowadza w błąd ponieważ:
    - nie informuje, że zakładana likwidacja garaży dotyczy garaży prywatnych
    - sugeruje zwiększenie liczby miejsc postojowych poprzez przyjęcie za małych ich wymiarów 4,0m x 2,5m, powinno być 5,0m x 2,5m dla stanowisk skośnych i 6,0m x 2,5m dla stanowisk wzdłuż ulicy, a wtedy będzie znacznie mniej niż przedstawia projekt,
    - likwidacja możliwości parkowania po nieparzystej stronie Wspólnej Drogi, to utrata kolejnych ok. 12 miejsc, rozsądniej byłoby ustanowić ruch jednokierunkowy na tym odcinku Wspólnej Drogi i na Szklanych Domów, co zwiększa możliwości urządzenia większej liczby miejsc postojowych i zwiększa bezpieczeństwo,
    - zielone miejsca postojowe i zielona droga wewnętrzna to ładnie brzmi, ale w rezultacie ażurowa nawierzchnia oznacza skażenie gleby a nie rozwiązanie ekologiczne,
    Z podanych powodów uważam ten projekt w zakresie miejsc postojowych za nieprzemyślany, zawierający dużo błędów merytorycznych, wprowadzający w błąd i szkodliwy dla mieszkańców osiedla SM Szaserów oraz krzywdzący dotkliwie właścicieli garaży, którzy są również mieszkańcami tego osiedla.
    Projekt w ramach budżetu obywatelskiego nie powinien nikogo krzywdzić.
    Ten projekt krzywdzi bezpośrednio właścicieli garaży i pośrednio mieszkańców osiedla, przez zmniejszenie projektowanej liczby ogólnodostępnych miejsc postojowych w stosunku do istniejących.
    Ten projekt nie powinien być realizowany, wymaga gruntownej korekty.
    Witold Łączewski  02.09.2020 16:56
    • Zgadzam się. Projekt powinien zostać zweryfikowany co do słuszności uzasadnienia jego realizacji i zmieniony.
      Wspólna Droga  03.09.2020 21:53
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Witold Łączewski  02.09.2020 16:57
  • To miłe, że nowi mieszkańcy z troską podchodzą do otoczenia, w którym przyszło im mieszkać. Smuci jednak, że ma się to odbyć kosztem innych mieszkańców, którym chce się odebrać ich własność. Należy się tu sprostowanie - garaże nie zniszczone, zaniedbane i nie straszą wyglądem. Nie zagrażają bezpieczeństwu ani nie ograniczają widoczności. Są od wielu lat i nie doszło z ich powodu do jakiejkolwiek kolizji. Okolica jest zielona. Wzdłuż Wspólnej Drogi rosną piękne drzewa a także mamy zadbane ogródki działkowe.
    Drzewa, które rosły za garażami zostały wycięte w czasie budowy nowego osiedla. Zapewniano, że będą nowe nasadzenia, ale nie kosztem garaży i ich właścicieli.
    W dużej mierze zgadzam się z projektem- nawierzchnia ulicy mogłaby zostać naprawiona, przejścia dla pieszych też by się przydały. Do tej pory nie było takiej potrzeby, gdyż nowe osiedle istnieje od niedawna.

    Jednak wydaje mi się, że nie można realizować projektu kosztem innych mieszkańców.
    Wspólna Droga  03.09.2020 21:48
  • Na wstępie: uwagi na temat nieścisłości i przekłamań zawartych w projekcie:

    - ulica Wspólna Droga po nieparzystej stronie porośnięta jest pięknymi kilkudziesięcioletnimi drzewami i nie wymaga żadnych dodatkowych nasadzeń - nie ma nawet na to miejsca!
    - zrobienie parkingu z płyty kratowej, w miejscu garaży nie zwiększy obszaru zielonego w znaczący sposób
    - zaproponowana we wniosku ilość miejsc parkingowych jest przeszacowana - wielkość tych miejsc nie spełnia norm
    - zaproponowane rozwiązanie nie zwiększy, ale zmniejszy ilość miejsc do parkowania o około 15, w stosunku do stanu obecnego (mają być 32 miejsca, a na tym terenie parkuje obecnie około 45-47 samochodów - garaże oraz ulica po obu stronach)
    - jedno z planowanych przejść dla pieszych będzie umiejscowione w odległości 16 metrów od już istniejącego - jest to odległość niedopuszczalna
    - garaże nie są zaniedbane, wręcz przeciwnie - znajdują się w tym miejscu od kilkudziesięciu lat, są poddawane bieżącym naprawom i remontom, a ich właściciele mają wieloletnie umowy na ich użytkowanie
    - w operacie szacunkowym nie uwzględniono kosztów rozebrania garaży oraz innych kosztów z tym związanych (jak choćby wypowiedzenie umów)

    Konkluzja:
    założenia wniosku - likwidacja zniszczonej infrastruktury na rzecz podwyższenia ilości terenów zielonych oraz zwiększenie ilości miejsc do parkowania - w świetle powyższych faktów, oczywistych dla każdego zainteresowanego, są całkowicie nieuprawnione.

    Wnioski:
    z dużym prawdopodobieństwem wnioskodawca jest lokatorem nowo powstałego budynku Boremlowska 48 i jego okna wychodzą na dach garaży, które istnieją tam od dziesiątek lat. W trakcie sprzedaży mieszkań deweloper obiecywał kupującym, nie mając do tego żadnych prerogatyw, że garaże będą wkrótce rozebrane. Można więc wysnuć przypuszczenie, że pod pretekstem poprawy estetyki otoczenia i zwiększenia ilości zieleni, wnioskodawca głównie chce rozebrać garaże i poprawić sobie widok przed oknem.

    Komentarz:
    Zaznaczę, że nie jestem właścicielem lub użytkownikiem garażu. Zależy mi, jako wieloletniemu mieszkańcowi tego miejsca na jego estetyce, bezpieczeństwie i pozostałych walorach wymienionych we wniosku. Niestety nie dostrzegam w propozycji wnioskodawcy zbytniej poprawy estetyki otoczenia, a tym bardziej jego funkcjonalności. Jeśli wnioskodawca zaproponuje zmiany, które realnie wpłyną na poprawę jakości życia całej lokalnej społeczności z wielką chęcią się włączę w tę inicjatywę. Można poprawić zarówno estetykę garaży i ich otoczenia, jak także zwiększyć ilość miejsc parkingowych oraz bezpieczeństwo drogowe okolicy dużo prostszymi i tańszymi działaniami - padły tu w komentarzach rozsądne propozycje.
    Uważam, że propozycja zmian zawarta we wniosku przyniesie więcej złych niż dobrych skutków. Przede wszystkim, za blisko milion złotych, wnioskodawca działając w interesie wąskiej grupy osób doprowadzi do ostrego konfliktu pomiędzy mieszkańcami okolicy - a chyba nie o to chodzi w założeniach budżetu partycypacyjnego.
    boremlowska  08.09.2020 21:33
  • Nieprawdopodobne cwaniactwo przebija się przez ten projekt. Jest to kolejne podejście przez sfrustrowanego nowowprowadzonego mieszkańca, który dał się nabrać developerowi który mu nakłamał że prywatne garaże po jego stronie Wspólnej Drogi oczywiście że zostaną zlikwidowane na rzecz miejsc parkingowych dla nowowprowadzonych, a całe osiedle po drugiej stronie Wspólnej Drogi zostanie zburzone i posadzony zostanie tam las, a przynajmniej park, dla lepszego widoku z okna i komfortu spacerowania nowowprowadzonych. Ponieważ developer z oczywistych powodów niedysponowania nieswoją własnością nie wywiązał się z pustych obietnic, autor projektu z konkwistadorskim zacięciem podjął się prywatnej walki z prywatnymi garażami. Prawdopodobnie też autor projektu postanowił nie kupować sobie miejsca parkingowego w garażu w jego budynku no i teraz chce "uporządkować" parkowanie poza swoim terenem wg swojego wyobrażenia.
    Wzmianka o likwidacji prywatnych garaży jest po cwaniacku przemycona dopiero daleko w głębi tekstu, we wstępie i skróconym opisie autor unika mówienia o tym, żeby projekt na pierwszy rzut oka wyglądał pozytywnie - w końcu kto by nie chciał więcej zieleni wkoło siebie? W kosztorysie też brak jest wzmianki o koszcie usunięcia tych garaży, żeby nie rzucało się w oczy że to istotny element projektu.
    Chcąc się odnieść zupełnie merytorycznie do projektu, to po pierwsze garaże są w całkiem niezłej kondycji, proszę się przejść i obejrzeć co to znaczy zaniedbane garaże kawałek dalej, na róg Szklanych Domów i Garwolińskiej. Garaże na Wspólnej Drodze naprawdę są całkiem zadbane.
    Po drugie, likwidacja prywatnych garaży uwolni miejsce, ale również samochody które w tych garażach obecnie parkują. Gdzie te samochody mają się podziać? Na początek załóżmy że stoją na tych samych miejscach, na nowo utworzonych miejscach parkingowych, tyle że bez "dachu nad głową". Nowych miejsc do parkowania jakby wcale nie przybyło. Ale tu wracamy do wyjściowej motywacji, że ktoś ma prywatny garaż a ja nie mam i autora projektu najwyraźniej boli ten stan rzeczy.
    Załóżmy więc, że w ramach zwiększania ilości miejsc, skoro o to chodzi, przesuwamy oś ulicy i robimy parkowanie prostopadłe do osi ulicy po obu stronach ulicy. Tylko wtedy jest więcej miejsc. Ale zdaje się że autor pisze o poprawie estetyki, nowa zieleń, itd - jak pod oknem będzie wielkie parkingowisko, to gdzie tu poprawa estetyki? Na tyłach garaży jest już jeden rząd prywatnego parkowania dla mieszkańców nowych bloków - to byłyby trzy rzędy parkingu pod oknem. Istotnie, byłoby przyjemnie dla oka.
    Autorze projektu, trzeba było sobie kupić miejsce parkingowe w garażu w swoim bloku, a nie teraz walczyć o zlikwidowanie prywatnych garaży żeby zrobić miejsce na pański samochód.
    Michał Konieczny  14.09.2020 11:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany