Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Wola na 2 koła: pasy rowerowe wzdłuż Żelaznej

549
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Czyste + Mirów
Autor pomysłu DanielWola
Współautorzy Joanna Wola
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
407 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Utworzenie pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż ulicy Żelaznej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Czyste + Mirów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Żelazna
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pasy rowerowe powinny powstać wzdłuż ulicy Żelaznej (na odcinku od alei Solidarności do ulicy Prostej).

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Utworzenie pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż ulicy Żelaznej.
Opis projektu
Projekt ma polegać na utworzeniu pasów rowerowych po obydwu stronach jezdni wzdłuż ulicy Żelaznej. W ten sposób powstanie ciąg rowerowy od alei Solidarności po ulicę Prostą.

Pasy rowerowe połączą planowane lub istniejące szlaki rowerowe wzdłuż Prostej i alei Solidarności oraz, przy założeniu zrealizowania analogicznego projektu na Nowolipkach, wzdłuż Anielewicza.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Utworzenie pasów zwiększy gęstość infrastruktury rowerowej na Mirowie. Im większa gęstość tej infrastruktury, tym większa zachęta dla mieszkańców do korzystania z rowerów, a tym samym poprawa jakości powietrza i mniej hałasu.

Realizacja projektu uzasadniona jest zapisami "Programu rozwoju tras rowerowych Warszawy do do roku 2020", w którym przewidziano budowę obustronnych, jednokierunkowych pasów rowerowych wzdłuż Smoczej, Nowolipia i Żelaznej. Projekt jest spójny ze "Strategią zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".

Pasy rowerowe uporządkują także ruch samochodowy na ulicy Żelaznej: usankcjonują obowiązujący na prawie całej Żelaznej układ pasów ruchu 1x1.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wyznaczenie pasów rowerowych: 1000m x 2 x 120 zł = 240000 zł.

Modyfikacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Żelaznej z Ogrodową, Chłodną i Grzybowską: 30000 zł.

Zmiana miejsc parkingowych ze skośnych na równoległe (jedno miejsce: 2500 zł)
14 miejsc równoległych po wschodniej stronie Żelaznej, od Grzybowskiej do Pereca: 35000 zł,
9 miejsc równoległych po zachodniej stronie Żelaznej, od Grzybowskiej do Łuckiej: 22500 zł,
12 miejsc równoległych po wschodniej stronie Żelaznej, od Ogrodowej do Chłodnej: 30000 zł,
5 miejsc równoległych po zachodniej stronie Żelaznej, od Ogrodowej do Chłodnej: 12500 zł,
11 miejsc równoległych po wschodniej stronie Żelaznej, od Solidarności do Ogrodowej: 27500 zł,
2 miejsca równoległe po zachodniej stronie Żelaznej, od Solidarności do Ogrodowej: 5000 zł.

Zwężenie azylu dla pieszych na wysokości ul. Krochmalnej: 5000 zł.

Projekt nowej organizacji ruchu: wykonany, na zlecenie ZTM przez ko projekty Katarzyna Chojnacka.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
407 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Bieżące utrzymanie, np. odśnieżanie, odmalowywanie pasów, zamiatanie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 20:08
Autor projektu
13.03.2016 20:10
Autor projektu
16.03.2016 11:13
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany