Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Usprawnienie ruchu rowerowego w Wilanowie

1659
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wilanów
Obszar I
Współautorzy Wojciech Galeński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
7 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 788 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu ułatwienie warunków jazdy dla rowerzystów w Wilanowie. Obejmuje on wymalowanie sierżantów rowerowych dla ruchu rowerowego pod górę, co będzie stanowiło informację dla rowerzystów oraz kierowców, jak należy się poruszać w obu kierunkach tą ulicą. Oprócz tego przewidujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych ulicach Wilanowa.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.01.2020 11:20

W ramach projektu wykonano kontrapasy rowerowe na ul. Orszady i ul. Gubinowskiej. Podczas przebudowy ul. Wandy Rutkiewicz wykluczono możliwość wprowadzenia ruchu rowerowego „pod prąd”. Ulica Niemirowska przewidziana jest do przebudowy w ramach umowy z podmiotem prywatnym. Po modernizacji będzie wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wilanów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wilanów
Obszar objęty pomysłem:
Obszar I
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Orszady-odcinek jednokierunkowy, ul. Niemirowska, ul. Wandy Rutkiewicz, ul. Gubinowska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica Orszady, ul. Niemirowska, ul. Gubinowka, ul. Wandy Rutkiewicz
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu ułatwienie warunków jazdy dla rowerzystów w Wilanowie. Obejmuje on wymalowanie sierżantów rowerowych dla ruchu rowerowego pod górę, co będzie stanowiło informację dla rowerzystów oraz kierowców, jak należy się poruszać w obu kierunkach tą ulicą. Oprócz tego przewidujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych ulicach Wilanowa.
Opis projektu
Ulica Orszady jest to ulica jednokierunkowa, po której samochody mogą poruszać się tylko w górę, w kierunku Ursynowa. Wyznaczono przy niej kontrapas rowerowy, umożliwiający rowerzystom jazdę pod prąd, od Ursynowa w kierunku Wilanowa. Niestety część rowerzystów korzysta z niego nieprawidłowo, tzn. jedzie nim pod górę. Niestety również rowerzyści jadący prawidłowo, tzn. pod górę na zasadach ogólnych, doświadczają nieprzyjaznych reakcji kierowców, którzy uważają, że rowerzysta ma obowiązek jechać kontrapasem. Z tej przyczyny celowe wydaje się wymalowanie sierżantów rowerowych dla rowerzystów jadących pod górę, co będzie czytelnym sygnałem, jak należy prawidłowo jechać w tym kierunku.
Oprócz tego proponujemy dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych ulicach Wilanowa, co usprawni i skróci trasy przejazdu rowerem, bez strat dla ruchu samochodów osobowych. Jest to rozwiązanie bezpieczne i znane już z poprzednich edycji Budżetu Partycypacyjnego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Proponujemy niewielkie i niezbyt kosztowne ułatwienia dla rowerzystów, bez strat dla innych użytkowników drogi.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Opracowanie projektów organizacji ruch na ulicach: Niemirowskiej, Gubinowskiej i Wandy Rutkiewicz, montaż nowego oznakowania
Łączny koszt -7500 pln
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
7 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Załączniki

Modyfikacje

31.05.2016 13:13
Koordynator w dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry pomysł, szczególnie ul. Orszady gdzie nie wiele osób jedzie na rowerze zgodnie z przepisami (mówimy o jadących w górę) a i kierowcom przyda się takie oznakowanie żeby nie mieli wątpliwości kto jedzie prawidłowo. Pytanie czy nie powinno się także jakoś oznaczyć górnego odcinka ul. Orszady (na ostatnim zakręcie) gdzie dochodzi do znacznego zwężenia ulicy i gdzie o ile się nie mylę rowerzyści powinni schodzić z rowerów (jeżeli się mylę, jeżeli tak proszę mnie poprawić).
    Szatyn55  18.01.2016 16:23
    • W górnym odcinku ul. Orszady faktycznie znajduje się znak B-2 "zakaz wjazdu", bez tabliczki "nie dotyczy rowerów". Oznacza to, że rowerzysta jadący w dół zgodnie z przepisami powinien rzeczywiście prowadzić rower w tym miejscu. Szerokość ulicy prawdopodobnie nie pozwalała na wytyczenie kontrapasa w tym miejscu w czasie, kiedy on powstawał. Jednak obecnie, po niedawnej zmianie przepisów, wystarczy dodać tabliczkę T-22 "nie dotyczy rowerów", aby rowerzysta mógł jechać pod prąd na zasadach ogólnych. Dziękuję za zwrócenie uwagi na to miejsce, myślę, że w tym miejscu projekt jest do poprawki, tzn. do dodania tabliczki T-22.
      Oczywiście rowerzysta jadący pod górę nie musi zsiadać z roweru.
      krysiazyzynska  19.01.2016 01:22 Autor projektu
    • Po ponownym spojrzeniu na mapę, widzę że miejsce o którym mowa, to granica dzielnicy. Obawiam się, że dodanie tej tabliczki może nie być możliwe, chociaż musiałabym upewnić się np. u Pełnomocnika ratusza ds komunikacji rowerowej.
      krysiazyzynska  19.01.2016 01:27 Autor projektu
    • Ok, dziękuję za wyjaśnienie, może faktycznie warto byłoby się zapytać w dzielnicy jak o formalnie przeprowadzić. Być może montaż lustra nie byłby złym pomysłem? Wtedy samochody jadące do góry widziałyby czy ktoś na tym zwężeniu nie schodzi lub nie zjeżdża na rowerze co na pewno przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku.
      Szatyn55  22.01.2016 11:56
  • Komentarz został usunięty przez autora

    krysiazyzynska  19.01.2016 01:21 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany