Rowerowe Powązki - budowa łącznika pomiędzy Rondem Radosława a ul. Młocińską wraz z nasadzeniami zieleni.

73
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu Marcin Czajkowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
75 000 zł
Kategoria
  • zieleń miejska
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 674 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie infrastruktury rowerowej na fragmencie, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Łącznik umożliwi przejazd rowerem pomiędzy osiedlami a Rondem Radosława (centrum handlowe).

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
17.08.2018 14:56

Została opracowana i zatwierdzona dokumentacja projektowa. W związku z planowaną realizacją inwestycji komercyjnej na sąsiedniej działce odbyło się spotkanie z inwestorem. Ustalono, że projekt zostanie zrealizowany przez dewelopera.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Rondo Radosława/Młocińska/Okopowa
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie infrastruktury rowerowej na fragmencie, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Łącznik umożliwi przejazd rowerem pomiędzy osiedlami a Rondem Radosława (centrum handlowe).
Opis projektu
Łącznik umożliwi przejazd rowerem pomiędzy nowymi dużymi osiedlami Burakowska, Piaskowa a Rondem Radosława (centrum handlowe). Wzorcem dla tego projektu powinna być inwestycja ZTM/Pełnomocnika Prezydenta m. st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej - wybudowania podobnej pochylni w rejonie Rynek Mariensztacki/Nowy Zjazd lub w kwartale ulic Zakroczymska/Wenedów/Wybrzeże Gdańskie/Słomińskiego (zdjęcia w załączeniu).
Dodatkowym elementem wzbogacającym projekt są liczne nasadzenia drzew i krzewów o dużych walorach wizualnych oraz charakteryzują się dużą odpornością na trudne miejskie tereny co pozwoli zmienić zaniedbaną przestrzeń publiczną na terenach ZDM/Dzielnicy Wola.
Projekt został pozytywnie zaopiniowany przez ZDM i Urząd Dzielnicy Wola w edycji Budżetu Partycypacyjnego w roku 2015.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa dla użytkowników rowerów, pieszych, niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi, którzy korzystają z tego skrótu w codziennej drodze z i do domu na ul. Piaskowej.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Koszt projektu budowlanego - 30000,00 zł
2. Koszt projektu organizacji ruchu dla okolicy - 1500,00 zł
3. Wykonanie nawierzchni asfaltowej wraz z podbudową DDR* (wraz z wymianą odcinka do ul okopowej) - 23500,00 zł
3.a. Minimalny przekrój DDR 3,00 m, optymalne rozwiązanie to maksymalne wyłukowanie z szerokim poszerzeniem, wskazany przekrój nieregularny między 3,50 - 4,00 m
3.b. Nasyp (skarpy przy DDR) wykonać o pochyleniu 1:1,5 z umocnieniem geokartą (pozycja nr 7)
5. Opornik 12x25x100 na ławie betonowej C12/15 - 6000,00 zł
6. Wycinka drzew/krzewów wskazanych na zdjęciu z karpą (topola i klon) - 1000,00 zł
7. Umocnienie skarpy geokartą wraz z humusowaniem i obsiewem - 4000,00 zł
8. Oznakowanie pionowe i poziome (cienkowarstwowe) - 3000,00 zł
8.a. W tym dedykowana tablica (nr 1) informacyjna z następującym tekstem, załącznik nr 3: "Mieszkańcy Warszawy i osiedla Piaskowa 7, 9 i 11 - dla swojego miasta. Uszanuj swoja własność i dbajmy razem o teren! Infolinia miejska czeka - zgłoś awarię - 19115. Dziękujemy - Mieszkańcy z Piaskowej"
8.b. W tym druga dedykowana tablica (nr 2) informacyjna z następującym tekstem, od strony Ronda Radosława, załącznik nr 2: "Rowerzysto! Uprzejmie prosimy U W A Ż A J na innych uczestników ruchu - osoby niepełnosprawne, wózki z małymi dziećmi! Art. 11 pkt 4 PoRD. Dziękujemy - Mieszkańcy z Piaskowej"
9. Nasadzenia kompensacyjne 13 dedykowanych drzew w okolicy w celu podniesienia walorów estetycznych dla użytkowników przestrzeni publicznej ulic Powązkowska/Młocińska - 6000,00 zł (załącznik nr 4)
Specyfikacja rodzajów drzew do nasadzeń. Drzewa minimum 5-8 letnie. Przy sadzeniu zastosować system nawadniania (rury drenarskie):
9.a. Jarząb pospolity Sorbus Aspenifola - 6 sztuk, sadzonka wysokości minimum 3 metry.
9.b. Brzoza zwisająca Złota Aurea - 1 sztuka, sadzonka wysokości minimum 4 metry.
9.c. Brzoza Golden Cloud - 3 sztuki, sadzonka wysokości minimum 4 metry.
9.d. Forsycja pośrednia Forsythia x intermedia Goldzauber - 3 sadzonki.

*DDR - skrót od droga dla rowerów
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
75 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
1. Eksploatacja łącznika - w ramach bieżącej eksploatacji.
2. Zieleń - roczne utrzymanie 1 drzewa/krzewu m. in. cięcia pielęgnacyjne, podlewanie, nawożenie ok. 60,00 zł/sztuka (kwota podwyższona od bazowej ok. 38,00 zł wg informacji z WOŚ UD Wola gdzie dla terenów ZOM eksploatacja i utrzymanie zieleni jest bardziej kosztowne).
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
780,00 zł

Modyfikacje

08.01.2016 08:50
Koordynator w dzielnicy Wola
27.01.2016 08:38
Koordynator w dzielnicy Wola
10.03.2016 00:35
Autor projektu
Oddano 674 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ciekawy projekt.

    Może warto byłoby umieścić jakąś mapkę i zdjęcia roślin czy łącznika na Powiślu, ponieważ ja chwilę szukałem zanim znalazłem o co chodzi.
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 12:09
    • Witaj Michale, dopiero teraz dałem radę odpisać. Wizualki mam nadzieję obejrzałeś. Projekt z zeszłego roku skorygowany znacznie (aż o ok. 130 000). Specjalnie dotarłem do speca od takich konstrukcji i za niewielkie pieniądze można go by zrealizować a ułatwić życie oprócz rowerzystów codziennych - rodzicom z dziećmi z okolicy z wózkami zdążającym na tram/bus czy innym którym brak pochylni daje się mocno we znaki:)
      Marcin Czajkowski  10.03.2016 00:28 Autor projektu
  • Czy zamiast wycinania drzew byłaby możliwość ich przesadzenia w ramach projektu?
    Łukasz Ka  24.02.2016 13:25
  • Do Łukasza - jako że są to gatunki pospolite i dość łamliwe, a wchodzące w potencjalny zakres inwestycji ująłem je po poradach inspektora drogowego w projekcie. W zamian dwóch wycinek chcę dokonać aż 13 nasadzeń w tym szlachetnych i odpornych brzóz, jarząbów :)
    Marcin Czajkowski  10.03.2016 00:23 Autor projektu
    • Świetnie! Brakuje tam ciekawej zieleni. Jako że sam mam dzieci chętnie będę korzystał z tego łącznika. Super skraca drogę do ronda i poprawi łączenie się z okolicznymi ścieżkami rowerowymi.
      Łukasz Ka  23.05.2016 22:25
  • Generalnie zachęcam wszystkich szczególnie - Was głosujących w 2016 na mój zwycięski projekt pasów rowerowych Tatarska/Ostroroga do głosowania z tego rejonu.
    Kolejne "odpadowe" rejony Woli byśmy zmienili na lepsze. Wystarczy zjechać na Młocińską i dalej Burakowską i zobaczyć naszą bardzo szarą codzienność.
    Marcin Czajkowski  10.03.2016 00:32 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany