238 - Bezpieczna Wrocławska i pas rowerowy

13.01.2016 09:33 Niewybrany w głosowaniu
awatar Bemowianka
autor projektu

Wyznaczenie przejścia dla pieszych na wysokości ul.gen.Bolesława Szareckiego(obecnie nielegalny wydeptane przejście dla pieszych)Wyznaczenie pasa rowerowego,miejsc parkingowych na jednym pasie jezdni.

Oddane głosy

85

Kategoria projektu

  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

760 000,00 zł

Dzielnica

Bemowo


Charakter projektu

Lokalny, Lotnisko, Bemowo – Lotnisko, Fort Bema


Lokalizacja projektu

Wrocławska

Istotne informacje o lokalizacji

Północny odcinek ul.Wrocławskiej. Od skrzyżowania z ul.Powstańców Śląskich do skrzyżowania z ul.Radiową


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt w pełni ogólnodostępny.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada uspokojenie ruchu na północnym odcinku ul.Wrocławskiej i polepszenie warunkom pieszym(dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości ul.gen.B.Szareckiego) i rowerzystom(kontynuacja pasa rowerowego z południowego odcinka ul.Wrocławskiej)

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Uspokojenie ruchu,poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

-Projekt nowej organizacji ruchu 40 000 zł
-Wymalowanie obustronnych pasów rowerowych oraz nowego przejścia dla pieszych 150 000 zł
-Dostosowanie sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu z ul. Widawską i ul. Radiową 570 000 zł

Całkowity koszt projektu: 760 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Odśnieżanie


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (19)

  • grzegorz123  11.01.2016 23:35
    Można rozważyć formułę 2+1. Pas środkowy służył by na pewnych odcinkach jadącym w stronę Radiowej, na innych poruszającym się w przeciwnym kierunku. Jest parę połączeń z drogami podporządkowanymi, więc trzeci pas byłby przydatny. Natomiast przy skrzyżowaniach z Widawską i Powstańców Śląskich trzeba by pewnie prawy pas (w kierunku Mc Donald's) włączyć na chwilę w jezdnię. Dobrze by też było pociągnąć pas za skrzyżowanie z ul. Powstańców Śląskich, aby zapewnić połączenie z istniejącym systemem ścieżek. I jeszcze wskazane by było doprecyzowanie co się kryje pod uspokojeniem ruchu (poza nowymi pasami). Ale ogólnie pomysł dobry!
  • bartek321  12.01.2016 14:48
    Zdecydowanie popieram - szczególnie wyznaczenie pasa rowerowego, które zepnie w całość istniejącą infrastrukturę rowerową (połączy pasy na południowym odcinku Wrocławskiej i ścieżkę na Dywizjonu 303 z istniejącą ścieżką na Żołnierzy Wyklętych i planowaną na Powstańców)
  • Joanna Witaszek  12.01.2016 19:44
    Koleżanko konkurentko, prośba o dodanie info, że pas rowerowy wzdłuż Wrocławskiej zabierze 2 pasy ruchu, po 1 w każdą stronę. Czy możesz dodać rysunki jak to by wyglądało? Co do komentarza odnośnie Żołnierzy Wyklętych, to tam jest ddr, nie pas. Przypomnę tylko, że kilka lat temu na odcinku od ZUSu do Radiowej robiły się mega korki rano i dorobiono pas do skrętu w lewo. Nie sądzę, żeby zabieranie pasów na głównej ulicy wyjazdowej z Nowego Bemowa było najpilniejszą potrzebą.
    • Bemowianka  13.01.2016 09:11 Autor projektu
      Koleżanko Asiu,przecież napisałam o tym w projekcie(patrz opis u góry pod mapą)"Wyznaczenie pasa rowerowego,miejsc parkingowych na jednym PASIE JEZDNI"Patrz zdjęcie drogi dwukierunkowej jednojezdniowej.Asiu,korki były są i będą.W tym roku miłośnicy podróży własnym samochodem z Bemowa do Centrum odczują boleśnie tą miłość-zamknięta Obozowa i ograniczenia na Górczewskiej(metro)
    • CzesiekW  21.01.2016 22:07
      Mimo, że jestem zapalonym "pedalarzem";) to zabieranie pasów samochodom jest jakąś patologią w tym mieście. Takie rzeczy od biedy można robić jak nie ma miejsca na ścieżkę np. na wąskich uliczkach w centrum. Tak będzie zrobiona Obozowa w przyszłym roku, ale nie tam gdzie można to zrobić po ludzku. Nie odważyłbym się pojechać pasem rowerowym wyznaczonym na jezdni z dziećmi! Następna sprawa to miejsca parkingowe na ulicy. Po co? Po obu stronach są olbrzymie parkingi osiedlowe. Nikt tam nie będzie parkował bo każdy będzie szukał miejsca bliżej pod blokiem, wzdłuż jezdni nie ma czegokolwiek co wymuszałoby parkowanie na ulicy. I ta merytoryczna odpowiedź: "korki były, są i będą", dlatego zabieramy pasy ruchu. Genialne:)
      Ludzie zastanówcie się 10x nad sensem tego co zgłaszacie.
      PS. Remont Obozowej to w 2017.
    • Bemowianka  27.02.2016 17:38 Autor projektu
      Czesiu,wg istniejącej organizacji ruchu na Obozowej jest jeden pas.Także po remoncie liczba pasów się nie zmieni.

      Zgodnie z przepisami opiekun z dzieckiem do lat 10 może się poruszać rowerem chodnikiem,nawet jeśli obok jest wyznaczony pas rowerowy.

      Pas rowerowy jest tańszy w wykonaniu i nie zabierze pasa zielni(a sporo drzew by trzeba było wyciąć)
    • CzesiekW  29.02.2016 00:34
      Na Obozowej jest obecnie jeden pas? A gdzie to jest napisane czy narysowane?
      Z dzieckiem to ja wolę jeździć po ścieżce a nie lawirować wśród pieszych o co zresztą mają słuszną pretensję.
    • Bemowianka  02.03.2016 09:44 Autor projektu
      Tak, Czesiu-na Obozowej jest obecnie jeden pas ruchu.Możesz to sprawdzić w Biurze Drogownictwa i Komunikacji m.st.Warszawy.Na południowym odcinku Wrocławskiej też był zawsze jeden pas ruchu(bez okolicy skrzyżowań)Dla zdrowia dzieci,powinniśmy walczyć o zachowanie każdego drzewa(proces pochłaniania pyłów zawieszonych)
    • CzesiekW  13.03.2016 00:21
      Droga Bemowianko pasy ruchu dla kierowcy określa PoRD a nie biuro drogownictwa. Kierowca na drodze kieruje się znakami a nie tym co sobie w papierach wymyśliło jakieś biuro i pomysłu nie przeniosło w realu. Jeśli masz PJ to powinnaś o tym wiedzieć.
      To ile tu jest pasów?
      https://goo.gl/maps/jfXKdYnEfLL2
  • Marcin Górecki  12.01.2016 22:52
    "zakup na własność dla mieszkańców oświetlenia świątecznego ,montowanego na latarniach corocznie." Ma się jak piernik do wiatraka z malowaniem pasów rowerowych. Poza tym chyba kłóci się z zasadą ogólnodostępności. Nie podoba mi się fakt, że jeśli jestem za pasami rowerowymi w ty miejscu to projekt jest tak skonstruowany, że przy okazji muszę jeszcze chcieć zafudnować mieszkańcom ozdoby świąteczne. Mało to poważne...
    • Bemowianka  13.01.2016 09:09 Autor projektu
      Marcinie, na Twoje wyraźne życzenie usunęłam z projektu świąteczną iluminację na latarniach.Jest teraz poważnie?
  • grzegorz123  23.02.2016 16:16
    W pełni popieram wyznaczenie pasów rowerowych. Przejście natomiast uważam za niepotrzebne.
    • Bemowianka  27.02.2016 17:25 Autor projektu
      Grzesiu,sami mieszkańcy mnie prosili o to przejście dla pieszych,które zresztą już tu było ale w imię Św.Przepustowości zostało zlikwidowane.Wiele osób ,ryzykuję i przekracza tu jezdnię a są tu aż 4 pasy ruchu.
    • grzegorz123  29.02.2016 10:32
      Rozumiem. Niemniej jednak do najbliższego przejścia przy ks. B. Markiewicza jest ok. 150 m, a do przejścia przy Widawskiej (co prawda z bezsensownym przyciskiem, ale to inna historia) ok. 200 m. Przejście przy Markiewicza z założenia miało zastąpić to przy Szareckiego (gdy jedno otwarto, drugie zamknięto).
  • kemot404  27.02.2016 13:35
    Jestem za pasami a nie DDR tutaj. Na tych pierwszych nie ma tyle kolizji z pieszymi i rowerzyści są lepiej widoczni dla kierowców w przeciwieństwie do drugiego rozwiązania.
  • Bemowianka  27.02.2016 17:29 Autor projektu
    1.Pasy są tańsze w wykonaniu
    2.Nie zabiorą terenu zielni
    3.Nie ma na nich kolizji pieszy-rowerzysta
    4.Połączenie z już istniejącymi pasami rowerowymi na południowym odcinku ul.Wrocławskiej
    5.Gwarancja,że zimą będą odśnieżane wraz z drogą dla samochodów.
    6.Zgodnie z przepisami opiekun z dzieckiem do lat 10,może się poruszać rowerem istniejącym chodnikiem.To informacja dla tych co ewentualnie boją się jeździć z dziećmi pasami rowerowymi.
  • słoneczny  14.05.2016 00:41
    Zdecydowanie wolałabym ścieżkę rowerową a nie pas rowerowy. Dla niewtajemniczonych - Pas rowerowy to wydzielona dla rowerów część jezdni. Powód - po odseparowanej od ruchu samochodowego ścieżce mogą jeździć dzieci. Po pasie z dzieckiem zwyczajnie nie pojadę. Czyli będę dalej jeździć chodnikiem. Dla mnie projekt pasa zupełnie nieprzydatny. W okolicy jest bardzo dużo dzieci jeżdżących na rowerach z rodzicami.
    • kemot404  15.05.2016 12:02
      Droga rowerowa będzie tutaj znacznie kosztowniejsza, a jest możliwość zmniejszenia ilości pasów na jezdni. Warto też wspomnieć, że odseparowanie ruchu samochodów od rowerów poprzez DDR zmniejsza widoczność rowerzystów przez kierowców na drogach poprzecznych. To właśnie zderzenie boczne jest najczęstszym typem kolizji samochodu z rowerem. Pamiętajmy też, że dzieci do lat 10 mają obowiązek jechać po chodniku z opiekunem. Powyżej tego wieku do 18 lat muszą mieć zdaną kartę rowerową aby móc poruszać się po drogach i wtedy bez problemu mogą korzystać również z pasów rowerowych także argument nietrafiony i widać brak wiedzy na temat przepisów.
    • CzesiekW  06.06.2016 10:25
      Właśnie widzę... wycenę po weryfikacji. Ktoś o czymś zapomniał :)

Zaloguj się, aby komentować.