Rowerowe połączenie parku Olszyna i parku Herberta

63
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Słodowiec
Autor pomysłu Aleksander Buczyński
Współautorzy bogdan rossa
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
254 000 zł
Kategoria
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 223 głosów za tym projektem
Bezpieczny i wygodny korytarz pieszo-rowerowy przez dwa parki, od skrzyżowania Broniewskiego z Trasą AK do skrzyżowania Perzyńskiego i Staffa, łączący trzy istniejące ścieżki rowerowe. Dodatkowo utwardzenie wydeptanej ścieżki - dojścia do przystanku autobusowego Park Olszyna.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
05.11.2019 14:37

Podpisano umowę na realizację zadania. 

----

Ustalono przebieg przejazdu rowerowego z Zarządem Dróg Miejskich, który planuje przebudowę ul. Duracza. W celu realizacji zadania trzykrotnie przeprowadzono procedurę przetargową, jednak każde z postępowań zostało unieważnione (ze względu na brak zgłoszeń lub zbyt wysokie ceny ofert). Dzielnica wystąpiła o zwiększenie środków finansowych i przesunięcie całości na rok 2019, ponieważ czas pozostały do końca 2018 r. nie jest wystarczający na przeprowadzenie kolejnej procedury.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Bielany

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Słodowiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
- Park Olszyna;
- Park Herberta;
- ul. Broniewskiego;
- ul. Duracza
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Park Olszyna, Park Herberta, pasy drogowe ul. Broniewskiego i Duracza
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Bezpieczny i wygodny korytarz pieszo-rowerowy przez dwa parki, od skrzyżowania Broniewskiego z Trasą AK do skrzyżowania Perzyńskiego i Staffa, łączący trzy istniejące ścieżki rowerowe. Dodatkowo utwardzenie wydeptanej ścieżki - dojścia do przystanku autobusowego Park Olszyna.
Opis projektu
Projekt stworzy "zielony korytarz" dla pieszych i rowerzystów, łączący dwa parki i prowadzący od skrzyżowania Broniewskiego z Trasą AK do skrzyżowania Perzyńskiego i Staffa. Trasa połączy trzy istniejące ścieżki rowerowe i będzie mogła być wykorzystywana zarówno do rekreacji jak i w dojazdach do pracy. Elementem projektu jest też wykonanie obok drogi dla rowerów brakującego odcinka chodnika śladem istniejących przedeptów - ucywilizowanie dojścia do przystanku „Park Olszyna” oraz do przejść dla pieszych przez ul. Broniewskiego i Trasę AK.

Projektowana trasa została podzielona na cztery odcinki, z czego dla dwóch możliwe są różne warianty przebiegu:

Odcinek A to budowa 60-70 m chodnika i drogi dla rowerów od zachodniego krańca przystanku autobusowego Park Olszyna 02 i zakrętu drogi dla rowerów w kierunku północno-zachodnim, w przybliżeniu śladem istniejących przedeptów.

Odcinek B w wariancie 1 (preferowanym) to najkrótszy przebieg przez Park Olszyna, przez tereny otwarte i skrajem parku. Wariant 2 to przebieg kontynuujący oryginalny zamysł ścieżki rowerowej sprzed ok. 15 lat, ale trudniejszy do przeprowadzenia ze względu na istniejące zagospodarowanie (między górką a placem zabaw).

Na odcinku C obecnie wyznaczone przejście przez ul. Duracza trafia w wąską furtkę zamiast w główną bramę, a przejazdu rowerowego brak w ogóle. W wariancie 1 trasa prowadzi do istniejącej szerokiej bramy do parku Herberta, co wymaga wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez ul. Duracza; z istniejących przedeptów wynika że występuje potrzeba wyznaczenia takiego przejścia. Wariant 2 to wyznaczenie przejazdu dla rowerów obok istniejącego przejścia przy skrzyżowaniu z ul. Gąbińską; wymagać będzie jednak poszerzenia istniejącego wejścia do Parku Herberta i ok. 20 mb alejki wewnątrz parku (obecnie 1 m szerokości - mało komfortowe nawet dla samych pieszych).

Odcinek D (bezinwestycyjny) to istniejąca główna aleja Parku Herberta o szerokości 4 m, na której ruch rowerów może odbywać się na zasadach ogólnych, bez wydzielania drogi dla rowerów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt rozwiązuje kilka problemów:

- brakującego dojścia od północy do skrzyżowania Broniewskiego / Trasa AK - o potrzebie takiego dojścia świadczą szerokie wydeptane ścieżki gruntowe;

- ślepego zakończenia drogi dla rowerów w Parku Olszyna, wpuszczającego ruch rowerowy w wąską alejkę obok placu zabaw;

- braku wygodnego połączenia pieszego i rowerowego dwóch sąsiadujących terenów zielonych.

Projektowana trasa poprawi spójność, bezpośredniość i atrakcyjność sieci rowerowej na Bielanach i będzie mogła być wykorzystywana zarówno do rekreacji jak i w dojazdach do pracy. Ułatwi także dojście do zespołu przystanków Park Olszyna.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
70 m drogi dla rowerów na odcinku A (w rejonie skrzyżowania Broniewskiego / trasa AK)
250 m drogi dla rowerów na odcinku B
70-120 m drogi dla rowerów na odcinku C
Razem 390-440 mb drogi dla rowerów x 500 tys. zł/km = 195-220 tys. zł

Ok. 150 m2 chodnika w rejonie skrzyżowania Broniewskiego / trasa AK x 80 zł/m2 (odcinek A) = 12 tys. zł

Wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez ul. Duracza z budową nowego lub korektą istniejącego azylu (odcinek C) = 7 tys. zł

Dokumentacja techniczna: 15 tys. zł

Razem 229-254 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
254 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
koszty bieżących remontów i odnawiania oznakowania
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Modyfikacje

09.06.2016 16:01
Koordynator w dzielnicy Bielany
Oddano 223 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dopracowany projekt.
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 11:30
  • Rewelacja :) Będę głosować :)
    Mortenebra  30.01.2016 18:53
  • No ale chyba tam już jest jakaś możliwosć przejazdu rowerem, o ile mnie moja skleroza nie myli? A ćwierć miliona piechotą nie chodzi...
    Abrakadabra  01.02.2016 23:30
    • "Jakaś" możliwość jest. Choć nie do końca legalna, brak możliwości przejazdu w poprzek Duracza.

      Podobnie jest "jakaś" możliwość dojścia na przystanek (patrz slajd 3 z prezentacji), choć o tej porze roku bywa nieco błotnista.

      Propozycja zawarto w projekcie zmierza do tego, żeby przestrzeń publiczna w stolicy dużego kraju europejskiego nie była "jakaś", ale zorganizowana w sposób czytelny, funkcjonalny, estetyczny i logiczny.
      aleksander.buczynski  02.02.2016 17:41 Autor projektu
  • Dobre pomysły, popieram.
    apatryda  20.02.2016 17:16
  • Co prawda rok po fakcie - ale czy zechciałby Pan bazując na swojej istniejącej dokumentacji zgłosić projekt (bo zapewne modyfikacja tego już nie wchodzi w grę) dodania chodnika na wydeptanej drodze przedstawionej na stronie 3 (https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/uploads/tasks/1452076383_zalacznik_2_476.pdf) ? Trochę szkoda, że nie zostało to uwzględnione w projekcie.

    Jest to dość uczęszczana droga wszystkich (co nawet widać na zdjęciach), którzy przechodzą przez skrzyżowanie pod trasą AK od przystanku po drugiej stronie albo Simply, a jednocześnie w okresie deszczowym - bardzo zabłocona.
    caporegime  17.01.2017 12:16
    • Ten odcinek chodnika w śladzie przedeptu widocznego na 3. slajdzie prezentacji jest uwzględniony w projekcie, cytuję z opisu:

      "Elementem projektu jest też wykonanie obok drogi dla rowerów brakującego odcinka chodnika śladem istniejących przedeptów - ucywilizowanie dojścia do przystanku „Park Olszyna” oraz do przejść dla pieszych przez ul. Broniewskiego i Trasę AK."

      I z kosztorysu:

      "Ok. 150 m2 chodnika w rejonie skrzyżowania Broniewskiego / trasa AK x 80 zł/m2 (odcinek A) = 12 tys. zł"

      Proponowany przebieg chodnika widać na slajdzie 4 i w załączniku:

      https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/uploads/tasks/1452076383_zalacznik_1_476.jpg

      Niestety, realizacja całego projektu jest zagrożona, bo protestuje jeden z radnych. Ruch rowerowy przez park "zburzy spokój oraz stworzy niebezpieczeństwo dla przebywających tam zarówno młodszych jak i starszych mieszkańców".
      aleksander.buczynski  17.01.2017 17:52 Autor projektu
  • Już mi się podoba ten pomysł, tylko jak uspokoić tego radnego?
    Abrakadabra  17.01.2017 18:52
    • To się cieszę, może za kolejny rok i radnemu się spodoba? ;-)

      25 stycznia Urząd Dzielnicy organizuje spotkanie w tej sprawie.
      aleksander.buczynski  17.01.2017 20:59 Autor projektu
    • o której godzinie?
      Abrakadabra  17.01.2017 21:51
    • 19:00
      aleksander.buczynski  18.01.2017 11:16 Autor projektu
  • Mam nadzieję, że projekt zostanie wkrótce zrealizowany...
    erutirin  05.05.2018 11:21
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany