Przyjazna Pawińskiego. Więcej zieleni, bezpiecznych przejść, miejsc parkingowych. Nowe chodniki wzdłuż Pawińskiego i pętli Banacha.

730
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Rakowiec
Autor pomysłu Szymon Lachowski
Współautorzy Patryk Słowicki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
367 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt przewiduje utworzenie około 415 metrów pasa zieleni, gdzie w dużej ilości zostaną nasadzone krzewy trawa, posadzenie około 25 drzew, wyznaczenie więcej miejsc parkingowych oraz brakujących przejść dla pieszych i chodników, zwłaszcza przy pętli Banacha. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom. Przejścia z azylami zwiększą bezpieczeństwo pieszych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Rakowiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Pętla Banacha, ulica Pawińskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje utworzenie około 415 metrów pasa zieleni, gdzie w dużej ilości zostaną nasadzone krzewy trawa, posadzenie około 25 drzew, wyznaczenie więcej miejsc parkingowych oraz brakujących przejść dla pieszych i chodników, zwłaszcza przy pętli Banacha. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom. Przejścia z azylami zwiększą bezpieczeństwo pieszych.
Opis projektu
Projekt zakłada:

-przeniesienie parkowania z chodnika na jezdnię, na pas postojowy o szerokości 2,5m na jezdni (łącznie około 30nowych miejsc), w tym 0,5m skrajni; komunikacja miejsc postojowych zapewniona dzięki pozostawionej opasce chodnika 0,5m między pasem zieleni a jezdnią

-utworzenie pasa zieleni - żywopłot i trawa - o szerokości średnio1,2m w uwolnionym miejscu-stała szerokość chodnika 2metry

-utworzenie alei drzew poprzez nasadzenia drzew na odcinku Korotyńskiego-Dickensa (od Siemieńskiego17 do Pruszkowskiej oraz od Siemieńskiego do Korotyńskiego) głównie po stronie zachodniej, w miarę możliwości po wschodniej

-w miarę możliwości nasadzenia krzewów po wschodniej stronie Pawińskiego

-wybudowanie 530 m brakującego chodnika o szerokości 2m po wschodniej stronie Pawińskiego (omijając pas drzew przed IBB PAN) od Trojdena do pętli Banacha oraz uzupełnienie chodników wokół pętli, łącznie z poszerzeniem istniejących w miejscach przedeptów-gdzie chodnik jest wyraźnie zbyt wąski w stosunku do potrzeb-wg rysunków. Brązowy kolor naniesiony na istniejące chodniki oznacza poszerzenie;

-poprawę geometrii skrzyżowań z przeznaczeniem odzyskanej przestrzeni na chodnik lub pas zieleni-wg rysunków-skrócenie łuków skrzyżowań do minimalnej przepisowej długości w celu poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu

-zwężenie pasów ruchu ogólnego do 3m(+0,5m skrajni)

-wyznaczenie nowych przejść dla pieszych-wg rysunków

-zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych dzięki zamontowaniu azyli z prefabrykatów o szerokości 3m-lokalizacja wg rysunków

-poprawę wygody i bezpieczeństwa pasażerów komunikacji publicznej dzięki budowie 3 antyzatok-lokalizacja wg rysunku

-wymalowanie sierżantów rowerowych w odległości 1m od krawężnika na całej długości ulicy

-zabezpieczenie pasa zieleni oraz chodników przed nieprawidłowym parkowaniem

Razem z projektami "Nowa Trojdena-ulica godna Księcia!" "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha" oraz "Rowerem z Ochoty na Mokotów" (Mokotów, rejon B) projekt "Przyjazna Pawińskiego" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:
- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów
- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura
Uzasadnienie realizacji projektu
Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Przyjazna Pawińskiego" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Drzewa na odcinku Korotyńskiego – Dickensa – 25 sztuk – 25 tys zł
2. Mata chroniąca zieleń przed soleniem w okresie zimowym – 3 tys
3. Przejścia dla pieszych – 5 tys zł
4. 1 antyzatoka przy Dickensa, co umożliwi zachowanie większej liczby miejsc parkingowych – 20 tys
5. Azyle 6 sztuk – 60 tys zł
6. Chodniki – 530m o szerokości 1,5-2m – 180 tys zł
7. Rekultywacja trawników wokół pętli i ul. Pawińskiego – około 40m2 – 400zł
8. Pas postojowy na jezdni wraz z nowym oznakowaniem – 33 600zł
9. Projekt – 40 tys zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
367 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Roczna eksploatacja maty chroniącej zieleń to 12,92 zł /mb (5 zł +VAT montaż przed zimą, 5 zł +VAT demontaż po zimie, 0,50 zł +VAT przechowanie od wiosny do jesieni)
Pielęgnacja żywopłotu 8 tys zł rocznie
Pielęgnacja drzew 240 zł rocznie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
13 601,80 zł

Modyfikacje

15.01.2016 20:54
Autor projektu
09.03.2016 17:08
Autor projektu
28.04.2016 11:52
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
04.05.2016 13:44
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
06.05.2016 09:56
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Przedni projekt - same korzyści! Obecnie dreptanie po błocie po wschodniej stronie ulicy przypomina bardziej wiejską dróżkę niż ulicę w centralnej dzielnicy miasta.

    Jedno pytanie: dlaczego na skrzyżowaniu z Korotyńskiego jest zwężenie, a nie azyl?
    Maciej S.  14.01.2016 17:31
    • Szczerze mówiąc zwężenie to pierwsze co przyszło mi do głowy, żeby zachować szerokość pasów ruchu :) Twoim zdaniem azyl byłby lepszy?
      SzLachowski  14.01.2016 23:09 Autor projektu
    • Azyl ma tę zaletę, że pozwala pieszemu spojrzeć najpierw w jedną stronę, przejsć przez połowę drogi, spojrzeć czy nic się nie zmieniło po drugiej stronie, i przejść przez drugą połowę. Jest to zaleta zwłaszcza na skrzyżowaniach, gdzie źródeł ruchu jest kilka. Dodatkowo, azyl eliminuje/ogranicza ścinanie lewoskrętów.

      Wadą azylu w obecnym stanie prawnym jest konieczność podwójnego "włączania się do ruchu" (brak pierwszeństwa na azylu). No i to, że jezdnia musi być szersza - ale w tym wypadku szerokość jezdni i tak jest stała.
      Maciej S.  16.01.2016 09:49
    • Poprawione. Przy okazji wpisałem jeszcze jedno brakujące przejście z azylami przy przystanku Siemieńskiego, bo ludzie tam i tak tłumnie przechodzą na wschodnią stronę ulicy, o czym świadczą przedepty.
      SzLachowski  16.01.2016 12:49 Autor projektu
    • Na skrzyżowaniu z ul. Korotyńskiego będzie budowana w 2016 sygnalizacja świetlna
      Mikołaj_  23.01.2016 14:52
  • Szanowny Panie, moim zdaniem ten projekt jest mocno nieprzemyślany. Wpisuje się idealnie w tak modne ostatnio odbieranie kierowcom prawa do istnienia na rzecz rowerzystów. oto kilka uwag:
    1. poprawa geometrii skrzyżowań. Jedynym jej skutkiem będzie utrudnienie życia kierowcom, którzy będą musieli mocniej przyłożyć się do kierownicy, aby skręcić. Szczególnie kuriozalna jest propozycja poprawy skrzyżowania Trojdena i Pawińskiego - kierowcy jadący Trojdena i chcący skręcić w prawo musieliby tego dokonać pod niezwykle ostrym kątem.
    2. Większość przejść dla pieszych z azylami. W połączeniu z miejscami parkingowymi w jezdni będą stanowić duże utrudnienie zwłaszcza dla autobusów. Pawińskiego nie jest ulicą o dużym natężeniu ruchu, i przejście przez nią nie jest szczególnie niebezpieczne. Najbardziej niedorzeczne jest zaplanowanie azylu przy przejściu koło sklepu spożywczego-przystanku autobusowego przy Wiślickiej, na początku pasa dedykowanego do skrętu w Dickensa. Widać, że nie korzysta Pan z tej ulicy jako kierowca.
    3. Przeniesienie parkingu z bardzo szerokiego chodnika na jezdnie i utworzenie trawnika. Serio? metr trawy, co zimę traktowany solą i chemią świata nie zmieni. Estetyki również. Zamiast tego proponuje przebudować chodnik tak, aby zostawić przepisowe 120 cm dla pieszych i utworzyć odgrodzone wyższym krawężnikiem zatoki parkingowe. Zwęzi to nieznacznie jezdnię - będzie więcej miejsca dla rowerzystów i pojazdów zmechanizowanych.
    3. Wyznacza Pan nowe przejścia dla pieszych np. przy przystanku Siemieńskiego argumentując to "ludzie i tak tam przechodzą" Proszę przyjąć do wiadomości, że można wyznaczyć przejścia co 20 metrów a ludzie i tak będą chodzić jak im wygodnie. Mamy przykłady takich przejść na Rakowcu, na przykład na ul Wiślickiej przy biurowcu Skanska. Utworzono je bo "ludzie tam przechodzili" a 9 na 10 przechodzących przez Wislicką je ignoruje.
    Z wyrazami szacunku
    JaZRakowca
    JaZRakowca  10.03.2016 20:48
  • Cieszy mnie, że zamiast zwęzić ulicę, albo malować pasy rowerowe stawiacie na MIEJSCA PARKINGOWE, których zawsze brakuje.

    Pozdrawiam, macie mój głos.
    AndrzejG  13.06.2016 12:22
  • W wyniku weryfikacji zarówno pod kątem kosztów, jak i zwyczajów Inżyniera Ruchu, projekt uległ zmianie. Wszystkie aktualne punkty projektu są ujęte w kosztorysie oraz 3 zdjęciach satelitarnych w załączniku. Elementy, które wypadły w tym roku będziemy próbowali przepchnąć w kolejnych edycjach Budżetu Partycypacyjnego ;)
    SzLachowski  14.06.2016 00:03 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany