Park im. R. Kozłowskiego - ścieżka piesza wzdłuż ścieżki rowerowej

1577
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Północny
Autor pomysłu Anna Szczepaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
260 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1320 głosów za tym projektem
Ścieżka rowerowa biegnąca przez Park im.R. Kozłowskiego cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród rowerzystów, ale także wśród pieszych spacerowiczów. O kolizję nie trudno. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa poprzez (1) budowę ścieżki pieszej wzdłuż ścieżki rowerowej (2) wymianę nawierzchni na ścieżce rowerowej.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
11.10.2019 11:13

W pierwszym postępowaniu przetargowym nie wyłoniono wykonawcy dokumentacji projektowej (brak ofert). Postępowanie zostało powtórzone - wpłynęła jedna oferta. Podpisano umowę z wykonawcą. Opracowano dokumentację projektową. Następnie przeprowadzono procedurę przetargową na wybór wykonawcy prac budowlanych. W związku z ofertami przewyższającymi wartość kosztorysu, przetarg powtórzono w 2018 roku i także w tym roku rozpoczęto prace w terenie, które zakończyły się wiosną 2019.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ursynów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Park im. R. Kozłowskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Proponowana ścieżka piesza powinna być zlokalizowana wzdłuż / równolegle do istniejącej już ścieżki rowerowej - od przejścia pod ul. Surowieckiego, następnie przez Park im. R. Kozłowskiego i dalej przejściem pod trasą Dolina Służewiecka w stronę kładki nad Potokiem Służewieckim - aż do 'spotkania' istniejącego ciągu pieszo-rowerowego. (patrz załączone mapki).
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Ścieżka rowerowa biegnąca przez Park im.R. Kozłowskiego cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród rowerzystów, ale także wśród pieszych spacerowiczów. O kolizję nie trudno. Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa poprzez (1) budowę ścieżki pieszej wzdłuż ścieżki rowerowej (2) wymianę nawierzchni na ścieżce rowerowej.
Opis projektu
W poprzedniej edycji projekt zdobył 1144 głosy - o 12 za mało by zakwalifikował się do realizacji. W związku z tym - w tej edycji zgłaszam projekt ponownie. Tym razem musi się udać! ;)

Projekt zakłada poprawę bezpieczeństwa w Parku im. R. Kozłowskiego poprzez:
(1) budowę ścieżki pieszej wzdłuż istniejącej ścieżki rowerowej
(2) wymianę nawierzchni na istniejącej ścieżce rowerowej (odcinek w Parku Kozłowskiego -obecnie kostka brukowa).

Ścieżka piesza (łącznie ok. 550m):
odcinek A, długość 400m, przebieg: od przejścia pod ul. Surowieckiego, przez Park im. R. Kozłowskiego do przejścia pod trasą Dolina Służewiecka. Jeśli stan techniczny pozwoli - wskazane wykorzystanie 'recykling' kostki, z której zbudowana jest aktualnie ścieżka rowerowa.
odcinek B, długość ok. 150m, przebieg: od przejścia pod trasą Dolina Służewiecka do 'spotkania' z istniejącą ścieżką pieszo-rowerową. Dokładny przebieg do wyznaczenia (opcje: remont istniejącego chodnika + łagodniejsze zejście zamiast schodów lub w miejscu ścieżki wydeptanej przez pieszych - patrz załączona mapka).

Ścieżka rowerowa:
Istniejąca ścieżka rowerowa nie odpowiada aktualnym standardom - wykonano ją z kostki brukowej, z upływem czasu pojawiły się nierówności. Wymiana nawierzchni na asfaltową na 400m odcinku biegnącym przez Park Kozłowskiego ('odcinek A' - od przejścia pod ul. Surowieckiego do przejścia pod trasą Dolina Służewiecka - do spotkania z istniejącą, asfaltową ścieżką rowerową).

Inne uwagi:
* Ścieżka piesza i ścieżka rowerowa powinny biec obok siebie, ale z zachowaniem odstępu np. poprzez pas zielonej trawy pomiędzy nimi (im większy dystans tym bezpieczniej)
* Bezpośrednie sąsiedztwo (styk) ścieżek - tylko w miejscach, w których teren jest zbyt wąski (np. rosnące drzewa).
* W celu ograniczenia kosztów - przy budowie ścieżki pieszej (odcinek A) należy w pierwszej kolejności starać się wykorzystać kostkę brukową, z której zbudowana jest aktualnie ścieżka rowerowa.
Uzasadnienie realizacji projektu
Z istniejącej obecnie ścieżki rowerowej korzystają w praktyce nie tylko rowerzyści, ale także m.in. spacerowicze, matki z wózkami, biegacze, osoby maszerujące z kijkami nordic walking. Sprawia to, że istniejąca ścieżka rowerowa nie jest tak bezpieczna i wygodna jak w założeniu być powinna. Rowerzyści muszą uważać na pieszych (po zmroku często nieoświetlonych), wymijać wózki itp. Piesi, mimo, że ścieżka jest dla nich wygodna, nie mogą się na niej czuć bezpiecznie. Budowa ścieżki pieszej wzdłuż istniejącej ścieżki rowerowej poprawi bezpieczeństwo wszystkich aktualnych użytkowników ścieżki rowerowej. Równocześnie warto podejść do tematu całościowo i 'za jednym zamachem' wymienić nawierzchnię ścieżki rowerowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Analiza przestrzenna i projekt - 7.000 PLN

2. Budowa ścieżki rowerowej (asfaltobeton) - 160.000zł
100m2 DDR = 20.000zł (wg http://twojbudzet.um.warszawa.pl/ile_kosztuje_miasto)
400m x 2m = 800m2 >>> 8 x 20.000zł = 160.000zł

3. Budowa ścieżki pieszej (kostka brukowa) - 90.000 zł
1m2 chodnika (kostka brukowa na podbudowie) = 120zł; 100m2 = 12.000zł
1m2 chodnika (nawierzchnia brukowa z materiału odzyskowego) = 50zł; 100m2 = 5.000zł
(wg http://twojbudzet.um.warszawa.pl/sites/twojbudzet.um.warszawa.pl/files/cennik_ile_kosztuje_miasto.pdf)
długość ścieżki pieszej: 550m (400m w Parku + ok. 150 za Doliną Służewiecką)
założenie: 75% odzysku kostki z aktualnej ścieżki rowerowej czyli:
Odcinek A: 400m w Parku x 2m = 800m2 >>> 200m2 nowa kostka, 600m2 stara kostka
Odcinek B: 150m za Doliną Służewiecką = 300m2; założenie - wykonanie z nowej kostki brukowej

stara kostka: 600m2 czyli 6x5.000zł = 30.000zł
nowa kostka: 500m2 czyli 5x12.000 = 60.000zł

4. Oznakowanie pionowe i poziome (znaki, malowanie) - 3.000 zł

Całkowity koszt projektu: 260 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
260 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszt utrzymania rocznego w granicach ok. 3500,00 zł (m.in. odśnieżanie)
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 500,00 zł

Modyfikacje

19.02.2016 18:37
Autor projektu
Oddano 1320 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Zapraszam również na stronę tego projektu na facebooku:
    http://www.facebook.com/SciezkaWParkuKozlowskiego
    Anna.Szczepaniec  19.02.2016 18:38 Autor projektu
  • Głosowałam i popieram. Proponuję przeanalizować ew. słabości i zbadać wśród mieszkańców odbiór opisu projektu, czy wiedzą o co chodzi i "kupują" projekt po przeczytaniu pierwszych 2 zdań.
    Moim zdaniem projekt super ale opis długi, poza tym może użyć w nazwie też "Kopa Cwila"? Może nie każdy wie, co to jest park Kozłowskiego?
    MalgorzataZub  04.03.2016 19:48
  • Mam nadzieję, że tym razem się uda. Brak ścieżki pieszej biegnącej w podobnym śladzie co istniejąca rowerowa to spory minus parku przy Kopie Cwila. Powodzenia! :)
    GRBGRBGRB  05.06.2016 16:10
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany