Usprawnienie ruchu rowerowego na Wierzbnie

327
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon C
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
40 800 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 765 głosów za tym projektem
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje ulice: Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
18.01.2019 14:53

W ramach projektu wprowadzono oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu związane z dopuszczeniem kontraruchu rowerowego na ciągu ulic Stefana Bryły i Oskara Langego.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Mokotów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon C
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
wszystkie ulice jednokierunkowe
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje ulice: Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska.
Opis projektu
Projekt polega na wydzielenia na wszystkich odcinkach ulic jednokierunkowych w rejonie C torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów". Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.

Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.

W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem w wielu różnych miejscach. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na prawie 1,8 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
koszt realizacji projektu – 40 800 zł. ( w tym koszt projektu organizacji ruchu – 8000 zł., koszt realizacji organizacji ruchu – 32 800 zł.)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
40 800,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Karty oceny

Modyfikacje

12.05.2016 16:00
Koordynator w Dzielnicy Mokotów
Oddano 765 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (21)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram!
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 19:01
  • Na Ghandiego proponuje się pas rowerowy bez sensu, bo prowadzi donikąd. Nie ma połączenia z żadną ścieżką. Ruch jednostronny wynika tam stąd, że jest to bardzo wąska ulica. Głupotą byłoby ją zwężać i z tego i z kilku innych powodów. Mieszkańcy je dobrze znają.
    Elżbieta  22.01.2016 19:09
  • Kontrapas na Karolinki jest całkowicie zbędny, gdyż ulica jest tak wąska, że ledwie przejeżdża tamtędy samochód. Na dodatek kontrapas będzie utworzony na sąsiedniej Karwińskiej. Poza tym wszystkim, tuż obok jest ścieżka przy Wołoskiej.
    onerefka  18.06.2016 13:53
  • na Karolinki w zeszłym tygodniu postawiono progi spowalniające. średnio w ciągu dnia przejezdza nią maksymalnie 6 samochodów, w weekend równe 0. Pare dni temu asfalt tuż za progem spowalniającym zapadł się (kwadrat conajmniej metr na metr) na taką głębokość, że nie da się przejechać samochodem. Gorące brawa dla specjalistów, którzy na zepsutej ulicy zamontowali garby, przy okazji psując ją jeszcze bardziej. Dodanie tam kontrpasu dla rowerów spowoduje, że jednymy samochodem przystosowanym do jazdy po tej ulicy bedzie SMART. Przy obecnym stanie ulic jednokierunowych Wyględowa ten projekt delikatnie mówiąc jest bez sensu. Aby nie pozostać jedynie krytycznym chciałbym zaproponować badanie, którego celem byłoby sprawdzenie natężenia rowerów na w/w ulicach.
    ARTUR2017  12.05.2017 14:05
    • Ten projekt został ograniczony wyłącznie do ulic Langego i Bryły. Zmiany na Karolinki są realizowane w ramach innego projektu. Zarówno w tym, jak i tamtym projekcie, nie wnioskowaliśmy o progi zwalniające, bo wiemy, że to bez sensu. Progi wymyślili urzędnicy dzielnicowi w trakcie weryfikacji, a na jej przebieg autorzy mają mały wpływ.
      robert.buciak  12.05.2017 15:48 Autor projektu
  • "Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost." - to zdanie jest tak głupie, że aż prosi się o wytłuszczenie !
    ARTUR2017  12.05.2017 14:07
    • Nie wiem, na jakiej podstawie podaje Pan to stwierdzenie. W Gdańsku kontraruch rowerowy został wprowadzony do końca 2013 roku na 131 ulicach i w ciągu 5 lat doszło do tylko jednego wypadku wynikającego z jazdy w kontraruchu. Obecnie mają kontraruch rowerowy na 206 ulicach, bo to jest bardzo bezpieczne.
      robert.buciak  12.05.2017 15:55 Autor projektu
  • Większość mieszkańców ulicy Langego dopiero teraz dowiedziała się o tym projekcie. Czy Pan, panie Robercie, był kiedykolwiek w dzień roboczy na tej ulicy? Czy ma Pan alternatywny pomysł na ok. 100 miejsc parkingowych dla mieszkańców ulic Bryły i Langego? A sam stan nawierzchni ulic, zmuszający często do jazdy zygzakiem - nie rokuje optymistycznie. I najważniejsze pytanie: w jakich terminach były spotkania informacyjno-konsultacyjne oraz jak o nich informowano? A tak btw-gdzie Pan mieszka?
    joanna_to_ja  21.12.2017 16:59
    • Ale o co Pani chodzi? Oglądała Pani w ogóle dokumentację projektową? http://www.mokotow.waw.pl/dokument-1194-wykonanie_robot_zwiazanych_z.html

      Zgodnie z nią liczba miejsc postojowych się zwiększy.

      Pytania o spotkania proszę kierować do urzędu dzielnicy. Mnie nikt indywidualnie nie informował o żadnych działaniach.
      robert.buciak  21.12.2017 17:13 Autor projektu
    • Kieruję pytania do Pana jako autora projektu. Rozumiem, że:
      -informacje o zawężeniu projektu do 2 ulic zamiast wyjściowo 5,
      -brak konsultacji z mieszkańcami
      to pytania do Urzędu dzielnicy.
      Ale ciekawa jestem powstania idei tego projektu - a to już pytanie do Pana.
      Nie jestem z wykształcenia inżynierem i pewnie dlatego nie widzę na planach większej ilości miejsc parkingowych. Może mi Pan przybliżyć ich lokalizację?
      joanna_to_ja  21.12.2017 17:39
    • Na karcie weryfikacyjnej Nr ESOG 327 podpisanej przez Pana Buciaka w punkcie 10. jest wyraźnie napisane "Wprowadzenie projektu spowoduje likwidację ok. 10 miejsc postojowych".
      Więc na jakiej podstawie Pan Robert Buciak twierdzi, że liczba miejsc postojowych się zwiększy?
      O.Lanegeo  26.12.2017 11:45
    • A gdzie można się zapoznać z treścią karty weryfikacyjnej?
      joanna_to_ja  26.12.2017 12:18
    • Załącznik na tej stronie powyżej
      O.Lanegeo  26.12.2017 12:22
    • Dziękuję.
      Szkoda, że pan Buciak przestał odpowiadać na pytania....
      joanna_to_ja  26.12.2017 12:57
  • Uważam, że to jest skandal. Jako mieszkanka ul. Langego dowiedziałam się o projekcie dopiero gdy przyjechała ekipa montować znaki drogowe. Nie było wcześniej żadnych informacji o konsultacjach społecznych. Projekt mógł zgłosić i głosować na niego chyba tylko ktoś kto tutaj nie mieszka. Proszę spróbować zaparkować samochód na ul. Langego. Jest od od kilku lat ogromny problem z parkowaniem. I każdy pomysł który ogranicza liczbę miejsc parkingowych jest kompletnie odrealniony. Po co tutaj ścieżka rowerowa? Ta ulica ma kształt litery "U", donikąd nie prowadzi, rowerem i tak spokojnie można było po niej jeździć. Wywalić 40 tys. na projekt który utrudni życie mieszkańcom-no gratulacje. Może pomysłodawca powie gdzie mamy swoje auta parkować? To się nadaje do telewizji.
    malgorzata123  28.12.2017 13:45
  • Swoją drogą to może by się ktoś wreszcie zajął wymianą nawierzchni na ulicy Langego, te 40 tys. bardziej by się na to przydało, w końcu wydatkowanie środków publicznych powinno być racjonalne.
    malgorzata123  28.12.2017 13:52
    • Dokładnie tak samo było pół roku temu na ulicach: Karwińska, Balonowa, Miączyńska. Bez żadnych konsultacji zaczęto montować znaki informujące o ścieżce rowerowej na jednokierunkowej ulicy (serio), zaniepokojeni mieszkańcy złożyli odwołanie, że się na to nie zgadzają... Oczywiście nikt nie liczy się ze zdaniem ludzi, którzy mieszkają tam całe życie... Efektem tego mamy rowerowych samobójców jeżdżących pod prąd, nie stosujących się do znaków drogowych i nie sygnalizujących zmiany kierunku ruchu. Jednocześnie chciałbym zauważyć, że chodnik i nawierzchnia na równoległej ulicy Olimpijskiej nie były wymieniany od lat 70tych, kiedy pewnie zostały położone.
      ARTUR2017  28.12.2017 14:45
  • Zapraszam na facebookową grupę: Mokotów chce parkować.
    Tam sa opisane szczegóły szkodniczej działalności Buciaka i reszty ekipy.
    O.Lanegeo  28.12.2017 13:59
    • Zgłosiłam się do grupy, ale czekam na akceptację. Nawet nie można postów poczytać.
      joanna_to_ja  28.12.2017 14:34
    • Proszę napisać wiadomość do admina.
      O.Lanegeo  28.12.2017 14:39
    • już przyjęli :)
      joanna_to_ja  28.12.2017 15:07
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany