Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Jak wybrać zawód?

1373
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Autor pomysłu Maciej Kania
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
48 350 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zajęcia indywidualne prowadzone przez doradcę zawodowego, których celem jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im wyboru przyszłego zawodu. Z założenia istnieje możliwość zgłaszania się osób spoza gimnazjum, nie będzie to zaburzać pracy z uczniami.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Tarchomin, Nowodwory, Piekiełko
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Z uwagi na charakter projektu, powinien być on realizowany w gimnazjach znajdujących się na terenie dzielnicy (Strumykowa 21, Van Gogha 1)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt nie ma charakteru infrastrukturalnego - skierowany jest do mieszkańców danego obszaru.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zajęcia indywidualne prowadzone przez doradcę zawodowego, których celem jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im wyboru przyszłego zawodu. Z założenia istnieje możliwość zgłaszania się osób spoza gimnazjum, nie będzie to zaburzać pracy z uczniami.
Opis projektu
Celem projektu jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im dokonania wybory przyszłego zawodu. Prowadzącym zajęcia powinien być doradca zawodowy.
Wnioskodawca zakłada, że w powinno się oprzeć na gimnazjach publicznych, a na zajęcia kierowani by byli uczniowie, których wskażą nauczyciele, rodzice lub którzy zgłoszą się samodzielnie. Kryterium powinna być identyfikacja potrzeby w zakresie pomocy w określeniu kierunku dalszego kształcenia / kształtowania ścieżki zawodowej.
Zakładane jest zorganizowanie indywidualnych zajęć dla ok. 150 os. (w większości uczniów ostatnich klas gimnazjów).
Efektem zajęć powinno być stworzenie rzetelnego Indywidualnego Planu Działania, który będzie stanowił kierunkowskaz na przyszłość.
Wartościowe byłoby także monitorowanie dalszych wyborów zawodowych / edukacyjnych uczestników, dając wskazówkę dla podobnych projektów w przyszłości.
Uzasadnienie realizacji projektu
Moment wyboru szkoły średniej, a potem ewentualnie studiów, był zawsze bardzo trudnym doświadczeniem dla uczniów i rodziców. Duża liczba osób dorosłych aktywnych zawodowo żałuje swojego wyboru ścieżki zawodowej. Tymczasem w wielu krajach Europy (np. w Holandii) stosowane są mechanizmy (wykorzystujące nauczycieli lub systemy informatyczne), które wspomagają uczniów i osoby dorosłe, w dokonywaniu tych ważnych wyborów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Realizacja samych zajęć, to 150 os. x 3 godz. indywidualnych zajęć potrzebne do przebadania danej osoby i stworzenia profilu (Indywidualnego Planu Działania) x 100 zł = 45 000 zł;
koszty promocji (stworzenie i wydruk plakatów): 1 500 zł, koszt osoby zajmującej się koordynacją, promocją, rekrutacją uczestników do projektu: 1850 zł. Suma: 48 350,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
48 350,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

27.04.2016 13:56
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka
28.04.2016 13:14
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany