Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

BI-CYKLO Białołęcka CYKLOstrada - na rower i spacer nad Kanałem Żerańskim się nada

648
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Autor pomysłu Robert Kamionowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
297 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1075 głosów za tym projektem
Wyznaczenie, oznakowanie i częściowa rewitalizacja szlaku rowerowo-spacerowego wzdłuż Kanału Żerańskiego od Kobiałki do Marywilskiej o długości 6 km. Wytyczona po drogach nad Kanałem trasa łączy istniejącą trasą rowerową nad Zalew Zegrzyński w gm. Nieporęt oraz Modlińską do Traktu Nadwiślańskiego, jako "kręgosłup" tras w tym rejonie. Ławki przy trasie do odpoczynku.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.05.2020 15:11

W 2017 roku ropizsaliśmy przetarg na realizację robót budowlanych, ale nie został on rozstrzygnięty. W 2018 roku wybraliśmy wykonawcę robót w kolejnym przetargu, niestety kontrahent nie wywiązał się z umowy.

6 listopada 2019 roku w wyniku trzeciego przetargu udzieliliśmy zamówienia kolejnemu wykonawcy, który ma czas na realizację zadania do połowy grudnia br.

Projekt zrealizowany. ZDM wymienił nawierzchnię na ul. Białołeckiej na odcinku od ul. Cieślewskich do ul. Oleńki. Pozostałe elementy są realizowane przez dzielnicę Białołęka - uzyskano niezbędne zgody od Lasów Miejskich oraz Wód Polskich.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich / Wydział Konserwacji i Środowiska dla Dzielnicy Białołęka

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Kobiałka - Białołęcka - Proletariatczyków - Marywilska
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przebieg trasy wzdłuż Kanału Żerańskiego po istniejących drogach, od Kobiałki do Marywilskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wyznaczenie, oznakowanie i częściowa rewitalizacja szlaku rowerowo-spacerowego wzdłuż Kanału Żerańskiego od Kobiałki do Marywilskiej o długości 6 km. Wytyczona po drogach nad Kanałem trasa łączy istniejącą trasą rowerową nad Zalew Zegrzyński w gm. Nieporęt oraz Modlińską do Traktu Nadwiślańskiego, jako "kręgosłup" tras w tym rejonie. Ławki przy trasie do odpoczynku.
Opis projektu
BI-CYKLO znaczy Białołęcka Cyklostrada, czyli główna trasa rowerowa przez Zieloną Białołękę.

Trasa poprowadzona będzie od ul. Kobiałka przez ulicę Białołęcką wschodnim brzegiem Kanału Żerańskiego do mostu na Kanale przy ul. Cieślewskich. Na odcinku Kobiałka-Zdziarska nawierzchnia szutrowa wymaga wyrównania i umocnienia, dalej na odcinku asfaltowym wymalowanie pasa na jezdni ze znakami roweru, oddzielającego ruch rowerowy od samochodowego. Następnie przebieg południowo-wschodnim brzegiem Kanału drogą nieutwardzoną, która stanowi ul. Proletariatczyków. Koniec (lub początek) trasy na ul. Marywilskiej.
Dalszy przejazd do Modlińskiej możliwy ul. Płochocińską lub wzdłuż Kanału od strony Krzyżówki, lecz ze względu na granice obszaru 3 niniejszy projekt nie może obejmować tego fragmentu trasy. Możliwe i konieczne będzie skorelowanie tej trasy z planowanymi i istniejącymi w danym rejonie ścieżkami rowerowymi, np. na ul. Płochocińskiej.
Projekt obejmuje: wyrównanie szutrowego odcinka Białołęckiej, wytyczenie pasa dla rowerów na odcinku asfaltowym, wyrównanie i utwardzenie (bez nawierzchni bitumicznej) ul. Proletariatczyków, ustawienie ławek wzdłuż trasy, instalację wygrodzeń zamykających ruch pojazdów na ul. Proletariatczyków, oznakowanie całej trasy tabliczkami szlaku i informacyjnymi oraz włączenie do miejskiego systemu tras rowerowych.
Na trasie co ok. 500 m posadowione będą trwałe ławki (np. betonowe) dla odpoczynku, a także tablice informujące o okazach przyrody, zwierzętach żyjących w pobliżu, ciekawostkach przyrodniczych czy miejskich, znaki trasy rowerowej i drogowskazy do innych miejsc i ulic.
W kolejnych latach możliwe będzie stopniowe utwardzanie i wymiana nawierzchni na bitumiczną lub inną, określoną przez władze Warszawy dla tego rodzaju tras.

Dalsze szczegóły projektu w załączniku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ruch to zdrowie! To może być całe uzasadnienie. Od Kobiałki do Zalewu Zegrzyńskiego istnieje nad Kanałem ścieżka rowerowa w gm. Nieporęt, ale w Warszawie już jej nie ma. Na szutrowej ul. Białołęckiej są jeszcze znaki czerwonej trasy, ale przejazd jest mało wygodny, a trasa dalej nie jest wytyczona i oznakowana. Na Modlińskiej i nad Wisłą są albo będą nowe trasy dla rowerzystów, np. Trakt Nadwiślański. System ścieżek, aby dobrze funkcjonował, powinien być kompletny i stanowić spójną całość. Połączenie wzdłuż Kanału Żerańskiego umożliwi przejazd od Zegrza nad Wisłę oraz połączenie ze ścieżką na Trasie Toruńskiej i na lewy brzeg Wisły.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
projekt 10.000 zł
wyrównanie i utwardzenie Białołęckiej na odcinku szutrowym 90.000 zł
wyznaczenie i wymalowanie pasa na odcinku asfaltowym 10.000 zł
wyrównanie i wytyczenie odcinka wzdłuż Białołęckiej do Mostu 30.000 zł
wyrównanie i utwardzenie niebitumiczne ul. Proletariatczyków 130.000 zł
zakup i montaż ławek 12 szt. 12.000 zł
montaż wygrodzeń ograniczenia ruchu samochodów 5.000 zł
tablice informacyjne i oznakowanie szlaku 10.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
297 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Przegląd i konieczna konserwacja względnie naprawa oznakowania średnio 3.000 zł
Brak konieczności znaczących napraw nawierzchni w najbliższych latach
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł bomba! Dla każdego coś fajnego :) Życzę powodzenia w głosowaniu!
    jkjkjkjkj  16.01.2016 20:57
  • We wszystkich obszarach Białołęki zgłoszono sporo projektów rowerowych. To super, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć zalet uprawiania tego sportu, a nawet stylu życia. Ważne byłoby, aby obecnie poszatkowane drogi rowerowe połączyć w (miarę) spójną całość na jak największych odcinkach. Miasto czy GDDKiA budują ścieżki, ale w przytłaczającej większości na nowych lub kompleksowo remontowanych ulicach. To drogie projekty, ale przez ich uniwersalność i przeznaczenie, są bez przesady dla wszystkich. Fajnie, że są popierane i dyskutowane. Dzięki!
    Robert Kamionowski  20.01.2016 22:09 Autor projektu
  • Podoba mi się. Szczególnie, że biegam i jeżdżę tamtędy na rowerze i wiem, jak to na dzień dzisiejszy wygląda. Kibicuję!!!
    Sajder1982  07.03.2016 20:03
  • mi się wydaje że ta droga szutrowa przy Kanale nie jest w tragicznym stanie, regularnie tamtędy robię rowerowe rundki i nawet na rowerze miejskim daje radę, projekt na pewno lepszy od tych wszystkich bzdurnych szkoleń po których ślad nie zostanie ale czy nie mamy pilniejszych inwestycji na osiedlu?
    sceptycy  30.05.2016 12:48
  • Pewnie mamy! Tylko - to wymaga wymyślenia, napisania i zgłoszenia, teraz już za późno, wybierać można spośród zgłoszonych i zakwalifikowanych projektów. Za to na przyszły rok można będzie zgłaszać nowe pomysły!
    Robert Kamionowski  30.05.2016 13:34 Autor projektu
  • Jest mi bardzo przykro, że mijają dwa lata "realizacji" projektu i NIC nie zostało zrobione, poza zaprojektowaniem jednego odcinka szlaku na ul. Proletariatczyków.

    W komentarzu Urzędu napisano:
    W ramach projektu wymieniono nawierzchnię ul. Białołęckiej na odcinku od ul. Cieślewskich do ul. Oleńki.

    Jest to jawna nieprawda. Projekt zgłoszony przeze mnie NIE OBEJMUJE w ogóle tego odcinka, zostało to już na etapie weryfikacji wykreślone przez urzędników. ZDM, zamiast utwardzenia odcinka szutrowej Białołęckiej od Zdziarskiej do Kobiałki, podczepił się pod mój projekt i w ramach zupełnie innego zadania inwestycyjnego wykonał wymianę asfaltu i chodnika - ale to nie jest projekt BI-CYKLO i nie może być wykonany "zamiast".

    Oczekuję wobec tego (nadal, od dwóch lat...) na:
    - rozpoczęcie przez Urząd Dzielnicy prac na ich odcinku trasy
    - wykonanie zadania przez ZDM na tym odcinku, który jest w kompetencji ZDM (Zdziarska-Kobiałka), a nie został nawet zaczęty.

    A niedoszłych użytkowników tasy rowerowej bardzo przepraszam, w imieniu Dzielnicy Białołęka i m.st. Warszawy...

    Robert Kamionowski
    autor projektu
    Robert Kamionowski  14.12.2018 15:45 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany