Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Chomiczówce

245
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Chomiczówka
Autor pomysłu Aleksander Buczyński
Współautorzy bogdan rossa
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
288 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 418 głosów za tym projektem
Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po północno-wschodniej stronie Conrada, wyniesienie dwóch przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów, wygodniejsze dojścia do przystanków Reymonta i Chomiczówka.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
16.03.2020 11:07

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert. W kwietniu 2019 r. ponownie ogłoszono przetarg na dokumentację projektową. Przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia kosztorysu i posiadanych środków. Trzeci przetarg został ogłoszony w grudniu 2019 r. i rozstrzygnięty.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Chomiczówka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Conrada
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt znajduje się w pasie drogowym ul. Conrada - ulica Zarządu Dróg Miejskich.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po północno-wschodniej stronie Conrada, wyniesienie dwóch przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów, wygodniejsze dojścia do przystanków Reymonta i Chomiczówka.
Opis projektu
1. Wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie Conrada od Reymonta do Wólczyńskiej. Istniejąca ścieżka po południowo-zachodniej stronie jest słabo dostępna z bloków po północnej stronie Conrada. Jednocześnie po stronie północnej znajdują się ważne cele podróży, nawet stacja Veturilo zlokalizowana została po stronie północnej, a nie po stronie istniejącej ścieżki. Na większości odcinka wystarczy oznakowanie istniejącego asfaltowego chodnika jako ciągu pieszo-rowerowego i oznakowanie przejazdów przez drogi poprzeczne (na przejazdach przez Nerudy i Kwitnącą - przejazdy łączone z przejściami; na zjazdach na drogi i parkingi osiedlowe - tylko przejazdy dla rowerzystów, zgodnie z Dz.U.2015.1314). Budowa wydzielonej ścieżki konieczna jest jedynie w rejonie przystanku autobusowego "Reymonta 04". Ponadto, powstanie łącznik ścieżki rowerowej w formie 4. wlotu skrzyżowania ul. Conrada i Boguslawskiego.

2. Wykonanie bezpośrednich dojść od najbliższych przejść dla pieszych do przystanków autobusowych przy ul. Conrada: "Reymonta 04" i "Chomiczówka 02". Obecnie oficjalne dojście prowadzi dookoła - ludzie skracają drogę przez trawnik, po opasce lub samej jezdni.

3. Wyniesienie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów (w ciągu istniejącej ścieżki po stronie południowo-zachodniej) przez ulice Bogusławskiego i Brązowniczą do poziomu chodnika i ścieżki rowerowej. Poprawi to bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, na których dochodziło już do wypadków i kolizji z rowerzystami spowodowanych nieustąpieniem pierwszeństwa przejazdu przez kierowców samochodów. Wyniesiony przejazd wymusi ograniczenie prędkości i zwróci uwagę skuteczniej niż jakiekolwiek oznakowanie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt uzupełni sieć tras rowerowych, poprawiając jej spójność, bezpośredniość, bezpieczeństwo i atrakcyjność. Zapewni bezpieczny dojazd rowerem do budynków po północnej stronie ul. Conrada, w szczególności do zespołu szkół. Nowe odcinki chodników ułatwią pieszym dojścia do przystanków. Zmiany na skrzyżowaniach (wyniesione przejścia/przejazdy) poprawią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa 80 m drogi dla rowerów o szer. 2,5 m x 200 zł/m2 = 40 tys. zł; w tym

- 70 mb przy Conrada od ul. Reymonta do Dąbrowskiej (objazd przystanku Reymonta 04),
- 10 mb jako 4. wlot skrzyżowania Conrada / Bogusławskiego.

Oznakowanie ok. 1,5 km drogi dla rowerów i pieszych, w tym projekt organizacji ruchu = 72 tys. zł

Oznakowanie 10 przejazdów dla rowerzystów x 2 tys. zł = 20 tys. zł

Wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu Conrada / Kwitnąca po stronie wschodniej z dostosowaniem sygnalizacji: 50 tys. zł

Budowa ok. 80 m2 chodnika (dojścia do przystanków autobusowych Reymonta 04 i Chomiczówka 02) x 200 zł/m2 = 16 tys. zł

Wyniesienia przejść i przejazdów z przebudową odwodnienia: 2 x 45 tys. zł (wg zweryfikowanego kosztorysu projektu do budżetu partycypacyjnego na rok 2016 - BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE) = 90 tys. zł

Razem: 288 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
288 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
bieżące remonty i odnawianie oznakowania
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 500,00 zł

Modyfikacje

15.01.2016 18:05
Autor projektu
22.01.2016 09:25
Koordynator w dzielnicy Bielany
28.02.2016 16:11
Autor projektu
13.04.2016 08:53
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
14.04.2016 09:08
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
09.06.2016 13:29
Koordynator w dzielnicy Bielany

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram :)
    Mortenebra  30.01.2016 19:10
  • Ogólnie jestem za rozwijaniem sieci ścieżek rowerowych, ale w tym wypadku nie jestem przekonany. Ścieżka wzdłuż Conrada jest umiarkowanie popularna i nie widzę konieczności budowy drugiej nitki. Ciąg pieszo-rowerowy jest przy tym dość kolizyjny i nie zwiększa bezpieczeństwa.
    Łącznik do Księżycowej też raczej byłby niezbyt intensywnie użytkowany. Może też wzbudzić kontrowersje, bo będzie ścieżka, a piesi chodzić będą gruntową drogą. I jeszcze kwestia techniczna kto faktycznie administruje tym terenem należącym do skarbu państwa.
    grzegorz123  02.02.2016 15:58
    • Na mapie z ECC widać, że Conrada to jedna z bardziej uczęszczanych tras rowerowych na Bielanach. Nie proponujemy tu budowy autostrady rowerowej, ale zalegalizowanie i poprawne oznakowanie tego, co i tak się dzieje: część osób jeździ stroną północną, bo tam mieszka albo uczy się.

      Skrzyżowanie z Bogusławskiego to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa pieszych - 7 wypadków i kolizji w ostatnich latach.

      Komentarza ws. przedłużenia Maczka trochę nie rozumiem. Czy to oznacza, że lepiej żeby wszyscy demokratycznie brodzili w błocie? Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym przy braku chodnika piesi mogą korzystać z drogi dla rowerów. Jeśli się okaże, że tam się pojawią jakieś dzikie tłumy spacerujących, to w kolejnym roku można dorobić obok DDR chodnik.
      aleksander.buczynski  02.02.2016 18:11 Autor projektu
  • Na temat ścieżki na Conrada, bo ona mnie interesuje najbardziej, wydaje mi się że jest całkiem niezłym pomysłem, szczególnie, jeśli spojrzymy na lokalizację stacji Veturilo i bloków, ale wydaje mi się, że nie jest ona potrzebna aż do ulicy Wólczyńskiej, wystarczyłaby do ulicy Nerudy, ponieważ dalej mamy już tylko parkingi. Zrobilbym wygodny przejazd rowerowy przez ulicę Conrada na skrzyżowaniu z Nerudy i wygodny zjazd ze ścieżki na Nerudy. Wydaje mi się, że starczy, chyba, że w dłuższym czasie jest planowana budowa ścieżki na Wólczyńskiej od Conrada do Al. Reymonta i dalej Żeromskiego, na której jest dużo miejsca. To byłoby naprawdę fajne.
    bieLany99  02.03.2016 21:11
    • Rozważaliśmy wariant, żeby skończyć na ul. Nerudy, ale według konsultacji w ZDM sygnalizacja na skrzyżowaniu z Kwitnącą nie powinna być dużym problem. Zobaczymy, co wyjdzie w weryfikacji.

      Zaletą dociągnięcia do Wólczyńskiej jest możliwość kontynuacji dalej wzdłuż Sokratesa, gdzie po stronie wschodniej jest więcej miejsca.

      Droga dla rowerów wzdłuż ul. Wólczyńskiej jest zgłoszona w puli ogólnodzielnicowej przez kogoś innego.
      aleksander.buczynski  02.03.2016 21:28 Autor projektu
    • Poprawka: odcinek Wólczyńskiej od Andersena do Sokratesa jest zgłoszony w obszarze Wawrzyszew.
      aleksander.buczynski  02.03.2016 21:30 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany