Naukowa Przystań dla Dzieci - bezpłatne zajęcia

1204
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Autor pomysłu Aleksandra KRUGŁY
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
29 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na organizacji bezpłatnych zajęć dla dzieci mających problem z nieprawidłowym przetwarzaniem wrażeń zmysłowych i potrzebujących specjalistycznych zajęć z elementami integracji sensorycznej. Jeśli dziecko jest nieporadne, niezgrabnie biega, nie lubi się huśtać, często się potyka, przewraca przedmioty po które sięga, to może mieć kłopot ze zmysłami, czyli integracją sensoryczną.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
E. Szwankowskiego 3
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przedszkole nr 215 przy ul. Szwankowskiego 3 dysponuje salą do SI oraz przestronnymi salami dydaktycznymi.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na organizacji bezpłatnych zajęć dla dzieci mających problem z nieprawidłowym przetwarzaniem wrażeń zmysłowych i potrzebujących specjalistycznych zajęć z elementami integracji sensorycznej. Jeśli dziecko jest nieporadne, niezgrabnie biega, nie lubi się huśtać, często się potyka, przewraca przedmioty po które sięga, to może mieć kłopot ze zmysłami, czyli integracją sensoryczną.
Opis projektu
Realizację projektu przewidziano w sali terapeutycznej, którą posiada Przedszkole nr 215 oraz w przestronnej sali dydaktycznej sąsiadującej z salą do SI. Sale są dobrze wyposażone w sprzęt do zajęć SI dla dzieci w wieku przedszkolnym. W projekcie założono doposażenie sali z myślą o dzieciach szkolnych. Celem projektu jest prowadzenie zajęć integrujących zmysły dla dzieci mających wskazania do zajęć z elementami integracji sensorycznej. Proponujemy aktywne, bezpłatne zajęcia, dzięki którym dziecko będzie sobie lepiej radziło na co dzień, a w przyszłości będzie miało mniej problemów w szkole i w życiu codziennym.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dyrektor Przedszkola nr 215 odnotowała duże zainteresowanie wśród rodziców możliwością wykorzystania sali do terapii SI, którą przedszkole posiada. Obecnie w przedszkolu prowadzone są zajęcia z terapii SI, ale tylko dla dzieci mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dyrektor przedszkola nie ma możliwości opłaty za prowadzenie zajęć dla dzieci nie posiadających powyższego orzeczenia. Rodzice zaś zgłaszają wielką potrzebę prowadzenia zajęć integrujących zmysły dla szerszego grona dzieci.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- Zatrudnienie nauczyciela do prowadzenia aktywnych zajęć z elementami integracji sensorycznej: 1100 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 11000 zł
- Doposażenie sali: urządzenie-interaktywny dywan z pakietem rewalidacyjnym 11000 zł
- Sprzątanie, zatrudnienie pracownika 500 zł miesięcznie x 10 miesięcy =5000 zł
- Energia: 50 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 500 zł
- Środki czystości (papier toaletowy, ręczniki jednorazowe, mydło, ścierki,mop, środki do utrzymania czystości, ochraniacze na buty) 150 zł miesięcznie x 10 miesięcy = 1500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
29 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

15.01.2016 20:50
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
11.04.2016 11:30
Wydział Oświaty_Bemowo

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł fajny tylko szkoda że nie dostępny dla dzieci z orzeczeniem. Dzieci mają zapewnione specjalistyczne zajęcia o potrzebie kształcenia ale na papierze bo w praktyce jest inaczej. Nie ma miejsc, większość robimy prywatnie i z dalszym dojazdem :(
    Eskorups  18.01.2016 22:01
  • Z projektu wyłączono dzieci z orzeczeniem do kształcenia specjalnego, mające wskazanie do zajęć SI, ponieważ te dzieci zawsze muszą otrzymać taką pomoc. Owszem zajęcia mogą być zaproponowane w niedogodnym terminie lub dalej od domu, ale zawsze są zapewnione. Jeżeli w powyższym przypadku dziecko nie otrzymało pomocy to ESKORUPS powinien zwrócić się do gminy.
    lidia215  20.01.2016 19:48
    • Mieszkamy na Bemowie i państwowo możemy uczęszczać na takie zajęcia do placówki pedag-psych na powstańców śląskich. Nie ma miejsca nawet od września tego roku, to jest problem wielu rodziców. Pomysł jest super, dla dzieci które nie mają zajęć państwowo muszą mieć prywatnie (tak jak my) ale nie ma co dyskutować taka jest rzeczywistość...
      Eskorups  22.01.2016 21:49
  • Dobrze brzmi ale nie ma czegoś takiego jak zajęcia z "elementami SI". Albo to terapia SI albo stymulacja rozwoju sensorycznego dziecka...
    Lenuśka1  03.03.2016 23:14
  • Zajęcia „Naukowa Przystań dla Dzieci” nie zastępują zajęć z SI, nie wkraczają w zadania należące do poradni psychologiczno-pedagogicznych, NFZ, itd.
    Są to zajęcia ogólnorozwojowe. Nauczyciel-specjalista w zależności od potrzeb dziecka będzie stosował terapię integracji sensorycznej określaną mianem „naukowej zabawy”, ale również będzie włączał w zajęcia inne działania stymulujące rozwój poznawczy, działania rozwijające różne umiejętności społeczne, itp.
    Zarys takich zajęć pojawił się po licznych rozmowach z rodzicami.
    lidia215  04.03.2016 12:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany