254 - Wiaty rowerowe na parkingach strzeżonych

11.01.2016 23:07 Zrealizowano
awatar ZuzannaI
autor projektu

Stan realizacji projektu

Projekt został zrealizowany na dwóch parkingach - parking przy ul. Skoczylasa oraz parking przy ul. Wiosennej.

Oddane głosy

403
Realizowany przez: Zarząd Praskich Terenów Publicznych
Aktualizacja: 14.11.2017 11:31

Stworzenie dozorowanych, zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów na istniejących parkingach strzeżonych zarządzanych przez Praski Zarząd Terenów Publicznych.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

75 000,00 zł

Dzielnica

Praga-Północ


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

1. Parking na ul.Skoczylasa miedzy placem Hallera a ul.Szanajcy
2. Parking przy ul.Ząbkowskiej 8/10
3. Parking przy ul.Radzymińskiej (od ul.Wiosennej)

Istotne informacje o lokalizacji

1. ul.Skoczylasa miedzy placem Hallera a ul.Szanajcy - na parkingu jest sporo wolnych miejsc, obecnie są tam składowane kosze na śmieci. W zasięgu 100 m dojścia jest ok. 500 mieszkań, większość w budynkach bez wind. 2. Parking przy ul.Ząbkowska 8/10 (przy Bazarze Różyckiego)


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Wiaty będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych.

Pełny opis projektu

Celem projektu jest stworzenie dozorowanych, zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów.  Dzięki usytuowaniu na istniejących parkingach strzeżonych zarządzanych przez Praski Zarząd Terenów Publicznych, nie będą konieczne dodatkowe nakłady na ochronę parkingu.

Wiata powinna zostać zlokalizowana bezpośrednio obok budki strażnika, zamiast 2 miejsc parkingowych. Powierzchnia wiaty nie powinna przekraczać 25 m2, tak by nie było potrzebne pozwolenie na budowę (art. 29 ust. 1 pkt 2 prawa budowlanego). Pod wiatą należy zamontować stojaki U-kształtne, rozmieszczone zgodnie ze "Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie" (rys. 44-47). Przykładowa wiata o wymiarach 2x12 m zapewni miejsca dla 20-24 rowerów.

Projekt ma charakter pilotażowy. Zostawienie na parkingu roweru powinno być bezpłatne, jako forma promocji transportu rowerowego. Bez rezerwacji miejsc - gdy miejsca się zapełnią, można będzie dostawić następne wiaty.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Spora część budynków wielorodzinnych na Pradze jest pozbawiona wind, co utrudnia przechowywanie roweru w mieszkaniach lub na balkonach. Stworzenie bezpiecznych miejsc do przechowywania rowerów umożliwi korzystanie z tego środka transportu także osobom, które nie mają siły codziennie nosić roweru po schodach. Ułatwienia dla parkowania rowerów są zgodne z obowiązującą strategią transportową Warszawy, która zakłada wspieranie i rozwój ruchu rowerowego w centralnych obszarach miasta. Ustawienie wiat rowerowych poprawi efektywność wykorzystania parkingów - przeważnie na wszystkich trzech parkingach są wolne miejsca, na jednym miejscu parkingowym dla samochodu może zaparkować 10 rowerów.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Orientacyjny koszt 1 wiaty na 20 rowerów: 25 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 75 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszt wykorzystania 2 miejsc parkingowych (wg ceny abonamentu) na każdym z 3 parkingów: w sumie 940 zł miesięcznie.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 11 280,00 zł



Komentarze (3)


Zaloguj się, aby komentować.