Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Naukowa Zabawa - zajęcia dla dzieci i wyposażenie sali do terapii integracji sensorycznej

1529
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon D
Autor pomysłu Kinga Sydrych-Stolarek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
104 800 zł
Kategoria
  • edukacja
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1109 głosów za tym projektem
Projekt zakłada wyposażenie sali przeznaczonej do terapii integracji sensorycznej oraz zajęcia prowadzone pod opieką wykwalifikowanego terapeuty dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.11.2017 15:47
Dokonano zakupu wykładziny terapeutycznej i położono w sali do integracji sensorycznej. Zamontowano podwiesie i wyposażono salę w pomoce dydaktyczne, między innymi klocki, kredki, deskorolki, obciążniki, bańki dotykowe itp. Podpisano umowę z terapeutą i rozpoczęto zajęcia z Integracji Sensorycznej. Zajęcia prowadzone są 15 godzin w tygodniu do 20 grudnia 2017 r. W miarę posiadanych środków finansowych pracownia na bieżąco doposażana jest w materiały do prowadzenia zajęć.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon D
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul.Barcelońska 8
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa nr 307 im.Jana III Sobieskiego w Warszawie, przy ul.Barcelońskiej 8
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wyposażenie sali przeznaczonej do terapii integracji sensorycznej oraz zajęcia prowadzone pod opieką wykwalifikowanego terapeuty dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej.
Opis projektu
Celem projektu jest wyposażenie sali do terapii sensorycznej oraz zajęcia z terapeutą przez cały rok szkolny. Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.jak reakcja mózgu na informacje otrzymywane z zewnątrz za pomocą zmysłów: wzroku, węchu, słuchu, smaku czy dotyku. Nasze zachowanie jest kształtowane w swoich podstawach poprzez właściwą integrację sensoryczną.
Diagnozuje się coraz więcej dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzieci kwalifikujące się do terapii mają widoczne problemy ze sprawnością. Przejawia się to np. problemem z rozwojem umiejętności takich jak huśtanie się , jazda na rowerze, samodzielne ubieranie się czy jedzenie. Mogą mieć trudności w pisaniu i rysowaniu, szybko się męczą szczególnie przy wykonywaniu precyzyjnych zadań przy biurku. Pewna grupa dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w wieku szkolnym niechętnie uczestniczy w ruchowych zabawach i grach grupowych. Podczas takich zabaw zużywają tak dużo energii próbując wyobrazić sobie jak poruszać się i zachowywać podczas gry, że nie zostaje im już jej zbyt dużo do zrozumienia niuansów tego w co grają i popełniają wiele pomyłek. W wieku szkolnym nadal widoczna jest wzmożona wrażliwość na niektóre bodźce sensoryczne takie jak jasne światło /świetlówki, jasne słońce/, ostre dźwięki /dzwonek szkolny, hałas na przerwie za oknem klasy, głos ,krzyk pani/, zapachy /perfumy, zapachy dochodzące z kuchni/, lekki dotyk /niespodziewany dotyk kolegi, nagłe niespodziewane pogłaskanie po głowie. Pomóc może dzieciom z takimi problemami terapia integracji sensorycznej, którą chcemy im umożliwić.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zależy nam na tym, aby nasze dzieci były sprawne, zdrowe i szczęśliwe. Jest szansa, żeby im pomóc. Nasza szkoła dysponuje wyremontowaną salą, którą możemy przeznaczyć na salę terapii sensorycznej. . Jest to dla tych dzieci ogromna szansa, bowiem ich rodziców często po prostu nie stać na zajęcia w prywatnych placówkach. Każde dziecko ze wskazaniem do terapii SI powinno przynajmniej godzinę tygodniowo spędzić na sali.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Sprzęt do sali - 18.000 zł
System umożliwiający podwieszenie 7.000 zł
Koszt mediów 40 zł x 15 h x 38 tygodni 22 800 zł
Koszt godziny pracy nauczyciela 100 zł x 15 godzin tygodniowo x 38 tygodni - 57000 zł
Całkowity koszt projektu 104800,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
104 800,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Karty oceny

Modyfikacje

21.01.2016 13:35
Koordynator w Dzielnicy Mokotów
24.02.2016 15:57
Autor projektu
11.03.2016 14:53
Autor projektu
16.03.2016 15:11
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
11.05.2016 18:53
Koordynator w Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany