Zatoka parkingowa - ulica Przy Grodzisku

1832
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Targówek
Bródno-Podgrodzie
Autor pomysłu Marcin Krasnodębski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
80 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 381 głosów za tym projektem
Projekt zakłada poszerzenie ulicy Przy Grodzisku o pas do parkowania samochodów. Projekt zakłada miejsca na 20 aut od ulicy Kondratowicza do wjazdu na osiedle Park Leśny. Miejsca wykonane z kostki analogicznie jak droga.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
03.01.2018 12:39
W ramach projektu na ulicy Przy Grodzisku powstała zatoka parkingowa.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Targówek

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Bródno-Podgrodzie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ULICA PRZY GRODZISKU

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada poszerzenie ulicy Przy Grodzisku o pas do parkowania samochodów. Projekt zakłada miejsca na 20 aut od ulicy Kondratowicza do wjazdu na osiedle Park Leśny. Miejsca wykonane z kostki analogicznie jak droga.
Opis projektu
PROJEKT ZAKŁADA POSZERZENIE ULICY PRZY GRODZISKU O PAS DO PARKOWANIA SAMOCHODÓW. PROJEKT ZAKŁADA MIEJSCA NA 15-20 AUT OD ULICY KONDRATOWICZA DO WJAZDU NA OSIEDLE PARK LEŚNY.MIEJSCA WYKONANE Z KOSTKI ANALOGICZNIE JAK DROGA.
Uzasadnienie realizacji projektu
BRAK MIEJSC POSTOJOWYCH, OBECNIE WYKORZYSTYWANY JEST DO PARKOWANIA PAS RUCHU CO STWARZA NIEBEZPIECZEŃSTWO.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
15-20 MIEJSC POSTOJOWYCH - 65 000 ZŁ,
PROJEKTY, UZGODNIENIA, POZWOLENIA - 15 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
80 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
SPRZĄTANIE
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

09.06.2016 14:18
Koordynator w Dzielnicy Targówek
Oddano 381 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • A toż to się zmieści:) Inny projekt na tym terenie to budowa drogi rowerowej, jeśli dobrze doczytałam. A zupełnie poważnie - budując nowe osiedle (ogrodzone) nie zagwarantowano miejsc parkingowych czy też jest ich za mało? Taki los właścicieli samochodów, że muszą się martwić gdzie postawić auto. Cóż - trzeba zapłacić za parking płatny, trzeba dojść. Nikt nikomu nie nakazuje posiadania samochodu. Już i tak mamy bloki i parkingi i ciągle tych drugich za mało. Brakuje miejsc rekreacyjnych, ładnie urządzonych placów zabaw, ładnie zaaranżowanej zieleni miejskiej i wielu innych inicjatyw. Nie można rezygnować ze wszystkiego na rzecz parkingów, no i ścieżek rowerowych.
    Marzena Sosnowska-Słowik  27.01.2016 12:53
  • Jesteśmy przeciwni. To developer powinien zadbać o miejsca parkingowe dla mieszkańców tego osiedla, budując je pod budynkami. Nie powinno się tego finansować ze środków Funduszu partycypacyjnego. Zbyt mało jest na Bródnie ładnych, zadbanych miejsc z zielenią publiczną.
    Podgrodzianie
    Grodno123  05.03.2016 19:41
    • Też byłam przeciwna. Jednak na spotkaniu dyskusyjnym Projektodawca przekonywał, że nie chodzi o dodatkowe miejsca parkingowe ale o bezpieczeństwo. Nawet zaproponował w zamian projektu postawienie znaku zakazu parkowania i postoju. Był przekonujący. Szkoda, że w necie nie wyjaśnia jakie są założenia projektu
      Marzena Sosnowska-Słowik  05.03.2016 19:48
  • Proszę Państwa problem polega na zupełnie czym innym. Dzielnica Targówek nie chce przejąć od developera ulicy Przy Grodzisku we władanie, bo to są dodatkowe koszty utrzymania, (nie dotyczy tylko tej ulicy na Targówku) i dlatego nie może być tam znaku zakazu postoju bo nie jest to droga publiczna. Kiedyś znak był ale po interwencjach straż miejska czy policja to zdjęły. Miejsca parkingowe na terenie osiedla też są i jest ich wystarczająco dużo i nadal jest mnóstwo do kupienia. Tyle tylko że trzeba za nie zapłacić a tu pomysłodawca chce aby tanim kosztem, za państwowe pieniądze, zrobić sobie miejsca na samochód. W zeszłym roku ten projekt nie przeszedł i miejmy nadzieję że teraz nie przejdzie również. Jest obok parking pod lasem, ale tam kradną wiec się boją stawiać na noc i nie mają pieniędzy aby wykupić miejsca na terenie. I jeszcze jedno. Obecnie ze względu na ten dziki parking wzdłuż ulicy to samochody jadą wolno bo trzeba uważać, jak się zrobi dwa pasy to zaczną jeździć szybko i dopiero będzie niebezpiecznie a wyjście z osiedla jest przy samej bramie wjazdowej i nie raz wydziałem jak wybiegające z furtki dzieci do lasu przebiegały przed samochodami. Na szczęście na razie jest tak wąsko że samochody jadą wolno ale ja zrobią dwa pełne pasy to może być różnie.
    Robert Komornicki  09.06.2016 10:41
  • Panie Robercie w jednej wypowiedzi zawarł Pan wiele nowatorskich pomysłów. Jeżeli uważa Pan że jest Pan w stanie spowodować w Urzędzie postawienie znaku zakazu zatrzymywania to proszę bardzo. Jeżeli się to Panu uda natychmiast wycofam projekt. Jeżeli według Pana pomysłu dzikie parkingi wzdłuż ulicy zwiększają bezpieczeństwo to proszę wybaczyć ale nawet nie wiem jak miałbym z tym polemizować. Być może własnie odkrył Pan rozwiązanie które warto zastosować w skali kraju. Tak jak już mówiłem na spotkaniach w sprawie budżetu, miejsca parkingowe mają poprawić bezpieczeństwo poruszania się na ulicy Przy Grodzisku a także bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Przy Grodzisku. W tej chwili zarówno przejazd tą ulicą jak też wjazd w nią z ul. Kondratowicza jest bardzo niebezpieczny. Na ulicy Przy Grodzisku jest przejście dla pieszych i przejazd ścieżki rowerowej. Przez parkujące samochody w wielu przypadkach z powodu braku widoczności dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Także w projekcie chodzi o bezpieczeństwo a nie wygodnictwo... a i Panie Robercie posiadam dwa miejsca postojowe na osiedlu, więc proszę uważać ze stwierdzeniami typu "pomysłodawca chce tanim kosztem zrobić sobie miejsca na samochód".
    Marcin Krasnodębski  09.06.2016 11:33 Autor projektu
    • Panie Robercie - w tym roku są duże szanse, że projekt przejdzie bo podzielono Bródno na dwa obszary: Bródno i Bródno-Podgrodzie. Na Podgrodziu jest stosunkowo niedużo projektów, bo 17. Jeśli jest Pan przeciwny projektowi, powinien Pan agitować mieszkańców aby w tym roku zaangażowali się bardziej podczas głosowania i wybierali projekty, które będą służyć większej ilości osób.
      Panie Marcinie - nie powinien Pan się tak unosić. Denerwuje mieszkańców fakt, że to nie developer ponosi koszt a próbujecie Państwo poprzez budżet partycypacyjny poprawić swoją sytuację. Braki w zakresie infrastruktury są ogromne na osiedlu i zainteresowani swoją okolicą mieszkańcy nie widzą potrzeby inwestowania akurat w tą inicjatywę. Co innego Państwo - to jest Wasze najbliższe otoczenie. Niesłusznie bierze Pan do siebie słowa, że chce Pan sobie zrobić miejsca parkingowe z publicznych pieniędzy. Jak sądzę wypowiedź Pana Roberta odnosiła się nie bezpośrednio do Pana ale do mieszkańców osiedla przy lesie - taki skrót myślowy. Uważam również że w nieuzasadniony sposób wyśmiewa Pan zdanie pana Roberta, że obecny stan jest bezpieczniejszy. Fakty są takie, że przy utrudnieniach kierowcy zachowują szczególną czujność. Mnie nic do Pana projektu, mnie on nie dotyczy a i moja krytyka mogłaby być źle odbierana. Wystarczy, że zwalczałam w swojej okolicy zatoczkę parkingową kosztem zieleni. I odniosłam sukces, bo projekt został przeniesiony do obszaru Bródno na drugą stronę ulicy Chodeckiej. Jak widać urzędnicy podzielali moje obawy. Ponadto mam ciekawszy projekt do zwalczania "Podarujmy dzieciom cudowny plac zabaw" - to woła o pomstę do nieba. Mieszkańcy będą głosowali nie wiedząc na co. Sami urzędnicy już się chyba pogubili na co chcą wydać pieniądze związane z infrastrukturą żłobka. Tak więc składając projekt powinien Pan się liczyć nie tylko z poklaskiem ale i z krytyką. To co Państwu jest potrzebne inni mieszkańcy mogą uważać za zbyteczne. To są pieniądze nas wszystkich i powinny służyć jak najszerszej grupie lokalnej społeczności. Biorąc pod uwagę, że jak do tej pory było nikłe zainteresowanie mieszkańców głosowaniem macie duże szanse na realizację projektu jeśli się zmobilizujecie.
      Reasumując - powinniśmy namawiać wszystkich aby brali udział w głosowaniu, wybierali to co ich interesuje a wówczas nikt nie zarzuci, że coś jest sprzeczne "z wolą ludu".
      Marzena Sosnowska-Słowik  10.06.2016 11:18
  • Panie Robercie - absolutnie podzielam Pana zdanie.

    Panie Marcinie - biorąc pod uwagę Pana upór (rok temu też Pan przedstawiał ten projekt) trudno uwierzyć w motywację dotyczącą bezpieczeństwa. Ale jeśli się mylę - to nie sądzi Pan, że w tej okolicy poziom bezpieczeństwa podniosłoby zbudowanie np. ronda lub sygnalizacja świetlna?
    Grzegorz Makowski  17.06.2016 11:23
  • Panie Grzegorzu oczywiście że tak, rondo, pasy do włączania się do ruchu, lewoskręty, światła. Każde z tych rozwiązań by pomogło. W tej chwili ma Pan rację włączenie się do ruchu z ulicy Przy Grodzisku lub Blokowej jest i trudne i niebezpieczne. Parkujące samochody, często nawet na przejściu mocno to uniemożliwiają. Zgłosiłem projekt rozwiązania tego skrzyżowania ale okazał się za drogi na budżet partycypacyjny a ZDM przerzuca temat na dewelopera i odwrotnie. Samochody parkujące prawie na skrzyżowaniu i na wjeździe na osiedle - w obydwu miejscach jest linia ciągła, stanowią duże zagrożenie. Ten problem ma rozwiązać ten projekt. Kwestia skrzyżowania jest otwarta i się toczy - szczegóły znajdzie Pan na stronie https://www.facebook.com/parklesny/. Pozdrawiam.
    Marcin Krasnodębski  17.06.2016 11:42 Autor projektu
  • Panie Grzegorzu jeżeli zapytał by mnie Pan czy wolę zatokę parkingową czy znak zakazu zatrzymywania, to oczywiście że to drugie. Ale skoro znak jest niemożliwy to szukam rozwiązania które zwiększy bezpieczeństwo i pozwoli normalnie korzystać z drogi dojazdowej.
    Marcin Krasnodębski  17.06.2016 11:47 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany