Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczny pieszy i rowerzysta - poszerzenie i oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż STP Kabaty

875
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy
Autor pomysłu Marcin Szuba
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
400 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Stacji Techniczno-Postojowej metra na Kabatach w taki sposób, by powstał osobny chodnik i droga dla rowerów. Ponadto budowa oświetlenia wzdłuż tego ciągu. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego miejsca.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż STP Kabaty, odcinek od ulicy Mielczarskiego do wjazdu na parking przy STP.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Aktualny ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż STP Kabaty, na odcinku od ul. Mielczarskiego do wjazdu na parking STP Kabaty.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Stacji Techniczno-Postojowej metra na Kabatach w taki sposób, by powstał osobny chodnik i droga dla rowerów. Ponadto budowa oświetlenia wzdłuż tego ciągu. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego miejsca.
Opis projektu
Projekt polegać ma na wybudowaniu chodnika szerokości 2 metrów, sąsiadującego z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym, który po realizacji projektu zostałby przekwalifikowany ponownie na drogę dla rowerów. Do wybudowania jest 600 metrów chodnika, na etapie szczegółowego projektowania możliwe byłoby jego skrócenie do 400 metrów poprzez połączenie z istniejącym chodnikiem wzdłuż ulicy prowadzącej od al. KEN do STP Kabaty. Elementem projektu byłoby również wybudowanie włączenia drogi dla rowerów w ulice Wilczy Dół i Mielczarskiego.
Kluczowym elementem projektu jest wybudowanie wzdłuż nowego chodnika i jednocześnie drogi dla rowerów oświetlenia ulicznego. Obecnie cały ciąg wzdłuż STP Kabaty tonie po zmroku w ciemnościach, co zmniejsza komfort i poczucie bezpieczeństwa wszystkich spacerujących tam osób. Latarnie byłyby ustawione co 30 metrów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie jest to miejsce, gdzie piesi (w tym rodzice z małymi dziećmi i wózkami), biegacze oraz rowerzyści mają do dyspozycji wspólny ciąg pieszo-rowerowy, co często powoduje niebezpieczne sytuacje. Rozdzielenie tych ciągów na osobny chodnik i drogę dla rowerów zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego traktu. A wybudowanie oświetlenia sprawi, że również po zmroku będzie można z niego bezpiecznie korzystać.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa chodnika - 240 000 zł

Budowa oświetlenia wraz z kablami zasilającymi - 160 000 zł

Wycena zgodna z wartościami podawanymi przez Urząd Miasta przy założeniu, że 100m2 chodnika kosztuje 20000 zł, a jedna latarnia z okablowaniem 8000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
400 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty sprzątania chodnika - jak obecnie (sprzątanie łącznie z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym)

Koszt oświetlenia - 10000 zł rocznie (energia elektryczna i konserwacja)
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany