Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Głębocka - rowerem na zakupy!

333
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Targówek
Bródno-Podgrodzie
Autor pomysłu PIOTRP__
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
122 200 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 260 głosów za tym projektem
Projekt zakłada budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Głębockiej, w celu połączenia centrum handlowego oraz istniejących parkingów rowerowych i stacji Veturilo z istniejącą siecią tras rowerowych na Bródnie, nowe nasadzenia zieleni, zamianę barierek w pasie dzielącym jezdnie na żywopłot oraz montaż 4 stojaków rowerowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.08.2019 15:55

Wybudowano drogę dla rowerów wzdłuż ul. Głębockiej od wjazdu do centrum handlowego do stacji Veturilo i parkingu rowerowego. 
Dokumentacja została zatwierdzona w listopadzie 2018 r. Roboty budowlane zrealizowano w lipcu 2019 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Bródno-Podgrodzie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Głębocka, przy centrum handlowym
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Głębockiej, w celu połączenia centrum handlowego oraz istniejących parkingów rowerowych i stacji Veturilo z istniejącą siecią tras rowerowych na Bródnie, nowe nasadzenia zieleni, zamianę barierek w pasie dzielącym jezdnie na żywopłot oraz montaż 4 stojaków rowerowych.
Opis projektu
Projekt zakłada:

1. Przesunięcie chodnika o 1,50 m do granicy pasa drogowego (koszt 25 000 zł), co pozwoli na wyznaczenie drogi dla rowerów o szerokości 2,0 m poprzez odcinkowe zwężenie chodnika w miejscach, w których nie będzie można się zbliżyć do jezdni. W naszej ocenie taka szerokość będzie wystarczająca dla odcinka prowadzącego wyłącznie do centrum handlowego

2. Demontaż 200m barierek w pasie dzielącym jezdnie ulicy Głębockiej (od wjazdu na parkingi centrum handlowego do przejścia dla pieszych z sygnalizacją) i zastąpienie ich żywopłotem.

3. Nasadzenia drzew i krzewów oraz urządzenie trawników przy drodze rowerowej.

4. Montaż 4 "U-kształtnych" stojaków rowerowych w pobliżu przystanku "CH Targówek 03".
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt zwiększy bezpieczeństwo i wygodę pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej, a także poprawi estetykę ulicy. Powstanie wygodna i bezpieczna możliwość dojazdu rowerem od strony Bródna do istniejących parkingów rowerowych oraz stacji Veturilo przy centrum handlowym. Ruch rowerowy, który obecnie odbywa się po chodniku, zostanie odseparowany od ruchu pieszych. W przyszłości trasa stanie się elementem ważnego ciągu rowerowego łączącego Targówek z Białołęką, Markami i innymi trasami rowerowymi.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przebudowa istniejącego chodnika – 25 000 zł
Budowa drogi dla rowerów– 66 000 zł
Posadzenie żywopłotu w pasie dzielącym jezdnie – 14 000 zł
Posadzenie krzewów oraz urządzenie trawników – 10 000 zł
Dokumentacja projektowa – 6 000 zł
Montaż 4 stojaków rowerowych – 1 200 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
122 200,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Załączniki

Modyfikacje

13.01.2016 15:01
Autor projektu
03.03.2016 21:09
Autor projektu
16.03.2016 13:09
Koordynator w Dzielnicy Targówek
22.04.2016 15:41
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (16)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie dałoby się doprowadzić DDR do istniejącej przy rondzie na północ?
    kemot404  12.01.2016 23:24
    • Teren przy rondzie należy do Skarbu Państwa, niestety nie jest więc możliwe doprowadzenie tam DDR w ramach budżetu partycypacyjnego. Kontynuacja w kierunku północnym odcinka zaproponowanego w projekcie jest jednak zawarta w "Programie rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020".
      PIOTRP__  13.01.2016 13:38 Autor projektu
  • Wiele ulicy należy do skarbu państwa (według mapy) ale zarządza nimi miasto dlatego jak dla mnie to nie jest problem z tytułu własności terenu.
    kemot404  14.01.2016 23:18
    • Faktycznie to dobry pomysł aby doprowadzić ddr do ronda, ale w Dzielnicy Targówek nie można składać projektów o charakterze inwestycyjnym na terenach nie będących własnością Miasta - zrobienie tego w ramach budżetu partycypacyjnego odpada.
      Marek_  16.01.2016 09:38
    • Własność to nie to samo co władanie. Regulamin mówi o władaniu, a mapa pokazuje własność. Trzeba by się zapytać ZDM, dokąd sięga pas drogowy - jeśli to jest w pasie drogowym ZDM, to jest we władaniu m.st. Warszawy i to, że to teren Skarbu Państwa nie ma nic do rzeczy.
      aleksander.buczynski  16.01.2016 10:39
  • Trochę szkoda, że DDR nie zostanie połączona z rondem, jednak i tak jest to moim zdaniem jest to jedna z ciekawszych propozycji w tym obszarze i, co ważne, spełniająca założenie dostępności dla wszystkich mieszkańców. Dobrze, że ktoś wpadł na pomysł odseparowania ruchu pieszych od rowerów w tamtym miejscu.
    sprinter1  16.01.2016 00:09
  • Widać, że Projektodawca przygotował projekt rzetelnie i kompleksowo. Wielki plus że pomyślał o nasadzeniu zieleni (zastępując barierki). Mam jednak wątpliwość co do poprawy bezpieczeństwa pieszych. Jest to teren dosyć uczęszczany z racji choćby przystanku autobusowego. Usytuowanie drogi rowerowej pomiędzy chodnikiem a przystankiem nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Wg mnie korzystniejsze byłoby na tym odcinku wydzielenie na jezdni pasa rowerowego z ewentualnym zwężeniem chodnika czy przesunięciem zatoki przystankowej. Byłoby to rozwiązanie w pełni bezpieczne dla pieszych i gwarantujące płynność jazdy rowerzystom
    Marzena Sosnowska-Słowik  27.01.2016 12:03
    • Dziękuję za komentarz. Wydzielenie z jezdni pasa rowerowego wymagałoby znacznego zmniejszenia szerokości pasów ruchu, co jest niemożliwe ze względu na klasę drogi.
      W rejonie przystanku możliwe jest poprowadzenie drogi rowerowej między chodnikiem a przystankiem lub "od zewnątrz" (chodnik i przystanek po tej samej stronie drogi rowerowej). Z tych rozwiązań najlepsze wydaje mi się zaproponowane w projekcie, ponieważ nie wymaga od pieszych idących wzdłuż ulicy dwukrotnego przekraczania drogi rowerowej.
      Ewentualne korekty dotyczące szerokości chodnika lub drogi rowerowej są oczywiście możliwe, załączony schemat to tylko moja propozycja :)
      PIOTRP__  30.01.2016 22:01 Autor projektu
  • Bardzo starannie przygotowany projekt, życzę powodzenia!
    aleksander.buczynski  01.02.2016 19:48
  • Byłam wczoraj w godzinach wczesnowieczornych "na zakupach" autobusem. I stwierdzam, że na wysokości wyjście z centrum handlowego - przystanek nie wydaje mi się możliwe zrobienie ścieżki rowerowej bez uszczerbku dla bezpieczeństwa pieszych (tłum ludzi, w tym z dziećmi). Nie ma innego wyjścia jak na tym krótkim odcinku przeprowadzić rower. Co do reszty "trasy" nie mam przeciwwskazań.
    Marzena Sosnowska-Słowik  04.02.2016 18:08
    • Obecnie chodnik w rejonie przystanku ma 5,5m szerokości, korzystają z niego piesi, pasażerowie komunikacji oraz rowerzyści. Miejsca na wydzieloną drogę rowerową jest zbyt mało. Projekt zakłada jednak zabudowę zatoki autobusowej, dzięki czemu szerokość do wykorzystania zwiększy się z 5,5 do 8,5m i możliwe będzie wydzielenie drogi rowerowej bez strat dla pieszych.
      PIOTRP__  07.02.2016 18:14 Autor projektu
    • Panie Piotrze, projekt przeczytałam ze zrozumieniem. Wiem, że jednym z Pana założeń jest likwidacja zatoki przystankowej. Sądzę, że nie będzie to miało większego wpływu na płynność jazdy samochodów, bo korki się tworzą po przeciwnej stronie i od strony Wincentego a nie Toruńskiej. Nie szerokość chodnika i przystanku jest problemem. Problemem jest to, że ludzie (wraz z dziećmi) wychodzą z galerii często zajęci rozmową, dzieciaki wreszcie mogą "pobiegać". Nie zachowują czujności. Jest spory tłum i poruszenie. Nie wyobrażam sobie przejazdu na tym niewielkim odcinku rowerem bez uszczerbku dla bezpieczeństwa pieszych. I tyle. Ilość miejsca nie ma nic do rzeczy.
      Marzena Sosnowska-Słowik  07.02.2016 18:32
    • Moim zdaniem, piesi mają taki sam obowiązek uważać przy ścieżce rowerowej, jak rowerzyści w bardziej zatłoczonej okolicy ;) Niemniej zgodzę się, że poprowadzenie DDR z tyłu przystanku wydaje mi się korzystniejsze.
      Największym minusem tego projektu jest fakt, że DDR skończy się niespodziewanie przed rondem, podobnie zresztą jak DDR po przeciwnej stronie ulicy.
      RonjaRonja  26.02.2016 10:36
    • Tyle że wg mnie na odcinku wyjście z centrum handlowego - przystanek nie powinno być w ogóle wyznaczonej ścieżki rowerowej. Bezwzględnie pierwszeństwo powinni posiadać piesi. Najważniejsze jest bezpieczeństwo. Rowerzyści w tym miejscu powinni być dodatkiem a nie równoprawnymi użytkownikami chodnika.
      Nie narzekajmy - ścieżek rowerowych na Bródnie trochę jest, następna od Podgrodzia przez Park Bródnowski do Marii Teresy z Kalktuty w tym roku ma być budowana. Brakuje na Chodeckiej (nie wiem czym jest spowodowane). Tak więc na wysokości wyjścia z Centrum Handlowego uważam za niezasadną. To taki mały kawałeczek:) Ponadto znacząco zmniejszyłyby się koszty - nie trzeba by było likwidować zatoki przystankowej. Projekt mógłby być tańszy - większe szanse na wybór mieszkańców albo "zaoszczędzone" pieniądze można by przeznaczyć na uatrakcyjnienie otoczenia. Projektodawca przygotował projekt w sposób przemyślany, więc wierzę że potrafiłby właściwie zagospodarować trochę gotówki:)
      Marzena Sosnowska-Słowik  26.02.2016 12:04
    • Projekt został zmodyfikowany. Droga rowerowa zaproponowana w projekcie będzie zapewniać dojazd do stacji Veturilo i centrum handlowego, natomiast obejdzie się bez ingerencji w przystanek i likwidacji zatoki. :)
      PIOTRP__  06.03.2016 21:05 Autor projektu
    • Super:) Dzięki. Teraz z czystym sumieniem jestem za projektem!
      Marzena Sosnowska-Słowik  06.03.2016 22:25
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany