Zobacz mnie – bezpieczne, aktywne przejścia dla pieszych w rejonie szkoły na ulicy Ostródzkiej.

339
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Autor pomysłu Mariola Olszewska
Współautorzy Dariusz Olszewski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
56 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 574 głosów za tym projektem
Projekt zakłada montaż dwóch sztuk systemów aktywnych przejść dla pieszych SeeMe. Podstawowym zadaniem „Zobacz Mnie” jest ochrona pieszego w czasie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. System sygnalizuje taką obecność nadjeżdżającym pojazdom ( załącznik 2-5).

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.01.2018 13:12
Projekt został zrealizowany.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Dróg i Infrastruktury dla Dzielnicy Białołęka

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Białołęka, ulica Ostródzka
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dwa przejścia dla pieszych na ulicy Ostródzkiej przy Gimnazjum nr 164 ( mapa załącznik nr1).
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada montaż dwóch sztuk systemów aktywnych przejść dla pieszych SeeMe. Podstawowym zadaniem „Zobacz Mnie” jest ochrona pieszego w czasie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. System sygnalizuje taką obecność nadjeżdżającym pojazdom ( załącznik 2-5).
Opis projektu
SeeMe to wysokiej klasy aktywny system przejścia dla pieszych wykorzystujący technologię solarną i diody LED. Podstawowym zadaniem SeeMe jest ochrona pieszego w czasie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. Nie działa w sposób ciągły tylko w momentach, gdy jest potrzebny.
System działa w czasie rzeczywistym, jest widoczny z odległości nawet 1 km. Spełnia wszelkie europejskie standardy i regulacje odnośnie bezpieczeństwa i emisji światła. Jest zgodny z normą EN12352, posiada znak CE.
Aktywacja:
System zawiera samozasilający się moduł ostrzegawczy, który z łatwością może być zainstalowany nad znakiem D-6. Aktywacja może odbywać się za pomocą 3 różnych sposobów:
- automatycznie i bezprzewodowo przez wykorzystanie detektora ruchu działającego w podczerwieni
- automatycznie przez transpordery wykorzystujące sygnał radiowy
- manualnie przez przycisk – sygnał do głównego modułu wysyłany jest bezprzewodowo
Detektor:
- bezprzewodowy, brak kabli, sygnał przesyłany do modułu głównego drogą radiową
- nie wychwytuje takich elementów jak gałęzie, liście itp.
- kierunkowy, co oznacza, że system nie aktywuje się kiedy pieszy przechodzi wzdłuż przejścia oraz kiedy z niego schodzi, działa tylko i wyłącznie w momencie wkroczenia pieszego na przejście
Zasilanie:
SeeMe samoczynnie zasilane jest energią słoneczną, nie wymaga konserwacji. Wysokiej klasy baterie słoneczne starczają na lata. System posiada wbudowany sensor natężenia światła naturalnego, który reguluje moc emisji światła ostrzegawczego w zależności od warunków pogodowych i pory dnia, nie oślepia kierowców.
Uzasadnienie realizacji projektu
1. Większa czujność i koncentracja kierowców w miejscach, gdzie piesi przekraczają drogę.
2. Redukcja prędkości - doraźny sygnał ostrzegawczy aktywowany we właściwym momencie jest bardziej efektywny niż sygnał ostrzegawczy ciągły.
3. Wzrost bezpieczeństwa pieszych - przejścia dla pieszych wyposażone w system SeeMe zdecydowanie zwiększają poziom bezpieczeństwa osób przekraczających przejście.
Testy bezpieczeństwa
Testy przeprowadzone m.in. przez szwedzki Generalny Zarząd Dróg oraz Instytut Dróg i Transportu dowiodły, iż w momencie gdy system SeeMe jest aktywny, kierowcy zwalniają średnio o 13-20 km/h. Ta różnica w prędkości może oznaczać granicę między życiem, a śmiercią.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Cena za 1 przejście z montażem na istniejącej konstrukcji 28000 zł.
Cena zestawu zawiera:
-moduły główne z wbudowanym panelem słonecznym - 2 sztuki;
-detektory bezprzewodowe – 4 sztuki;
-systemy mocujące - 2 sztuki.
Zasięg jednego detektora to około 4 metry. Przy szerokich przejściach należy użyć dwóch detektorów.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
56 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
W trakcie eksploatacji należy wymieniać akumulatory w modułach. Okres trwałości akumulatorów wynosi 3-5 lat Cena akumulatorów z wymianą do 2 modułów (jedno przejście dla pieszych) wyniesie 4.305 zł x 2 przejścia = 8610zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
8 610,00 zł
Oddano 574 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie prościej byłoby zrobić progi wyspowe z jednej strony, a wyniesioną tarczę skrzyżowania z drugiej? Wtedy zwolnienie w mniejszym stopniu zależy od dobrej woli/przyzwyczajenia kierowcy, nie ma też ryzyka awarii sprzętu.
    Maciej S.  12.01.2016 20:16
  • mieszane uczucia bo projekt ciekawy ale z drugiej strony jakby pisany pod konktretną firma , poza tym czy już teraz ....? po drugiej stroni jest tylko kościół a ruch mimo że intensywny to chyba nie aż tak by nie dało się przejść bezpiecznie dla gimnazjalisty, cos tekiego bardzxiej by się przy glębockiej przydało koło szkoły podstawowej
    sceptycy  30.05.2016 12:19
  • Projekt nie jest pisany pod żadną firmę, gdyż przetarg na wykonanie zadania (w przypadku gdy projekt okaże się wygrany), odbywa się już po zakończonej danej edycji budżetu partycypacyjnego i projektodawca nie ma wpływu na wyniki przetargu :)
    Mariola Olszewska  15.06.2016 07:21 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany