Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Abrahama i Umińskiego

1877
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Gocław
Autor pomysłu Krzysztof Król
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
273 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 719 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu wymalowanie pasów rowerowych i wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Abrahama od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa i na ul. Umińskiego.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
06.11.2018 15:37

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lipcu 2017 i rozstrzygnięto. 3.10.2017 podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej (termin: 8.09.2018). Mimo upływu terminu wykonawca nie ukończył dokumentacji projektowej. Realizacja planowana po ukończeniu dokumentacji projektowej.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Gocław
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Abrahama i Umińskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pas drogowy ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) i ul. Umińskiego (od ul. Fieldorfa do ul. Bora-Komorowskiego).
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wymalowanie pasów rowerowych i wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Abrahama od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa i na ul. Umińskiego.
Opis projektu
Projekt ma na celu:
1) wymalowanie pasów rowerowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co umożliwi bezpieczną podróż rowerem do szkół i bibliotek, sklepów, przychodni oraz terenów zielonych;
2) wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co poprawi dostępność okolicy dla podróżujących samochodem;
3) połączenie pasów wjazdami na drogi rowerowe wzdłuż ul. Fieldorfa, Rechniewskiego i Bora-Komorowskiego oraz nad Jeziorkiem Balaton, co rozwiąże problem rowerzystów korzystających dotychczas z chodników;
4) likwidację części ciągów pieszo-rowerowych na chodnikach (zastąpione pasami rowerowymi w jezdni), co zapobiegnie dzieleniu chodników przez pieszych i rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa i połączenie planowanych pasów rowerowych z budowaną w 2016 r. (Zwycięski projekt „Z Gocławia i na Gocław na rowerze” – https://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/2637) i istniejącą infrastrukturą rowerową (ul. Fieldorfa, Bora-Komorowskiego, Rechniewskiego, Jeziorko Balaton).

Wyznaczenie miejsc parkingowych poprawi trudną sytuację użytkowników samochodów.

W lokalizacji projektu nie są przewidziane w najbliższych latach działania przez jednostki miejskie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1) Pasy rowerowe na ul. Abrahama – ok. 1040 m [koszt 100 metrów bieżących (mb.) – 7 tys. zł] = 72,8 tys. zł
2) Pasy rowerowe na ul. Umińskiego – ok. 1510 m (koszt 100 mb. – 7 tys. zł) = 105,7 tys. zł
Koszt urządzenia trawników miejscu istniejących zatok postojowych (parkowanie na jezdni) – 50 000 zł oraz koszt wyznaczenia łączników – 20 000 zł (szacunkowa długość 150 m). Ze względu na duży zakres prac do wykonania koszt dokumentacji projektowej dla tego odcinka wynosić będzie 25 000 zł.

Razem ok. 273 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
273 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

05.05.2016 12:44
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • likwiduje się jedne rowerowe, zamienia na chodniki, żeby zrobic drugie rowerowe? i tak co roku?
    XYZABC  15.01.2016 21:07
    • Wg mnie to świetny projekt.
      Obecna "ścieżka" to tak na prawdę zwykły chodnik, w tym przechodzący przez przystanek. Usunięcie jej to bardzo dobry pomysł - wygodniej i bezpieczniej będzie również dla pieszych. Złe rozwiązania sprzed wielu lat trzeba poprawiać...
      A swoją drogą warto uporządkować Umińskiego i Abrahama i wyznaczyć więcej miejsc parkingowych.
      bartek321  16.01.2016 11:28
    • Ta "likwidacja" to jest usensownienie. Nie jest to droga operacja.

      W rezultacie projektu na Gocławiu powstanie spójna sieć, zamiast takich ogryzków.
      Michał Harasimowicz  16.01.2016 23:35
    • Jestem gorącym zwolennikiem pasów rowerowych, więc chętnie poprę ten projekt. Uważam, że na Gocławiu powinny powstawać pasy zamiast ścieżek wzdłuż chodników. Ścieżka na Jugosłowiańskiej utrudniła mi przejazd, zamiast ułatwić (ścieżką często poruszają się piesi, matki z wózkiem, dzieci na hulajnogach i największa plaga - spacerowicze z psami). Uważam, że ścieżki powinny pojawiać się wyłącznie na ulicach o dużym natężeniu ruchu.
      Chociaż i tak cieszę się, że nie powstał taki bubel jak na Łukowskiej (Jugosłowiańska też była robiona w ramach BP).
      Artur__M  21.01.2016 12:09
    • Jugosłowiańska nie była robiona w ramach BP. Tam jest za wąsko na pasy rowerowe
      Mikołaj_  23.01.2016 14:44
  • Uzupełnienie projektu o (pół)wyspy przed przejściami dla pieszych pozwoliłoby uniknąć takich wypadków jak wczoraj:

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,protest-w-miejscu-wypadku-blokowali-ulice-uminskiego,196632.html
    aleksander.buczynski  17.03.2016 10:33
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany