Park Górczewska - remont i przebudowa alejek

1537
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Autor pomysłu Jakub Gręziak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
814 861 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 710 głosów za tym projektem
Park Górczewska - remont i przebudowa alejek. Wymiana nawierzchni na asfaltową lub inną (np. mineralną) spełniającą funkcjonalność dla wszystkich korzystających z parku: pieszych, rodziców z wózkami dziecięcymi, niepełnosprawnych wózkach inwalidzkich, rowerzystów, rolkarzy, osób na hulajnogach.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
24.09.2018 10:20

W ramach projektu przebudowano łącznie ponad 1000 m alejek w Parku Górczewska. Przebudowa objęła m.in. al. Jordana o długości 590 m, alejkę A, B i C.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Park Górczewska, Aleja Henryka Jordana i inne alejki.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
jak na załączonym zdjęciu, przebudowa ew. bez obszarów objętych roszczeniami (zależy od stanu prawnego w momencie inwestycji, dotyczy działek nr.: 2/28; 2/17; 2/20)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Park Górczewska - remont i przebudowa alejek. Wymiana nawierzchni na asfaltową lub inną (np. mineralną) spełniającą funkcjonalność dla wszystkich korzystających z parku: pieszych, rodziców z wózkami dziecięcymi, niepełnosprawnych wózkach inwalidzkich, rowerzystów, rolkarzy, osób na hulajnogach.
Opis projektu
Park Górczewska - remont i przebudowa alejek. Wymiana nawierzchni na asfaltową lub inną (np. mineralną) spełniającą funkcjonalność dla wszystkich korzystających z parku: pieszych, rodziców z wózkami dziecięcymi, niepełnosprawnych wózkach inwalidzkich, rowerzystów, rolkarzy, osób na hulajnogach i wszelkich innych pojazdach drogowych poruszanych siłą ludzkich mięśni. Ewentualnie zastosowanie wydzielonego pasa dla rowerzystów, rolkarzy itp. i wydzielonego pasa dla pieszych. Przebudowa zgodnie z PZP. Alejki do remontu/przebudowy obrazuje załącznik graficzny - zaznaczone są na czerwono. Aleja Henryka Jordana na odcinku od amfiteatru do ul. Lazurowej. Szerokość alejek 3 m. Przebudowa ew. bez obszarów objętych roszczeniami (zależy od stanu prawnego w momencie inwestycji).
Uzasadnienie realizacji projektu
Alejki są w fatalnym stanie technicznym co utrudnia poruszanie się po parku zwłaszcza rodzicom z wózkami, osobom niepełnosprawnym i seniorom. Po parku nie mogą też się poruszać dzieci na wrotkach i rolkach.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Remont/budowa chodnika - nawierzchnia asfaltowa:
Aleja od budynku Karabeli 9 do Al. H. Jordana - 420 m2
Aleja Henryka Jordana na odcinku od amfiteatru do ul. Lazurowej - 1800 m2
Aleja koło boiska szkoły przy ul Irzykowskiego - 450 m2
Aleja przy placu zabaw i siłowni - 390 m2
Aleja prostopadła do Al.H.J. przy wybiegu dla psów - 890 m2

Przygotowanie terenu 193527,16 zł
Budowa obiektów podstawowych 594544,73 zł
Prace przygotowawcze, projektowe, osługa inwestorska 26789,42 zł
(ceny brutto)
Szczegółowy kosztorys inwestorski U.D. Bemowo w załączniku
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
814 861,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

14.04.2016 22:12
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
15.04.2016 08:05
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
11.05.2016 13:05
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
11.05.2016 13:06
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
13.06.2016 10:47
Koordynator w dzielnicy Bemowo
Oddano 710 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Proszę się zapoznać z warunkami usługi Google Maps i umieścić odpowiednią informacje o źródle danych: https://www.google.com/intl/pl/permissions/geoguidelines/attr-guide.html
    kemot404  15.01.2016 19:06
  • Super pomysł popieram:)
    Eskorups  18.01.2016 21:54
  • Kuba,to że trzeba w końcu zadbać o nawierzchnię w Parku Górczewska,wie każdy kto z niego korzysta.Natomiast jestem przeciwna ,by był to asfalt.Powierzchnia ciągów pieszych w parkach, powinna być przepuszczalna.W zeszłym roku ,w Łazienkach Królewskich,usunięto wszystkie ciągi piesze z asfaltu,na rzecz nawierzchni mineralnej typu HanseGrand.
    Bemowianka  20.01.2016 11:42
    • Zgadzam się. Naprawa alejek to bardzo dobry pomysł bo ich stan jest fatalny, tylko proszę - niech to nie będzie asfalt (ani kostka betonowa). Niech to będzie choć trochę mniej sztuczno-inwazyjne rozwiązanie.
      sylwia_k  25.01.2016 22:52
    • Na takiej nawierzchni wygodniej się prowadzi wózek i można po niej jeździć na rolkach. Kostka ani ziemne/utwardzone rozwiązania nie dają takiej możliwości.
      Jakub Gręziak  04.02.2016 12:31 Autor projektu
  • Strasznie dużo pieniędzy to pochłonie...
    grzegorz123  21.01.2016 10:06
    • To wg wyceny ze strony Twój Budżet i z doświadczenia przy remoncie alejki od ul. Czumy do amfiteatru. Alejki asfaltowe to najtańsze rozwiązanie.
      Jakub Gręziak  21.01.2016 17:40 Autor projektu
    • ale czy najlepsze?
      Eskorups  22.01.2016 21:53
    • Na takiej nawierzchni wygodniej się prowadzi wózek i można po niej jeździć na rolkach. Kostka ani ziemne/utwardzone rozwiązania nie dają takiej możliwości.
      Jakub Gręziak  04.02.2016 12:31 Autor projektu
    • Kuba,może warto zastanowić się nad zamkniętą pętlą z asfaltu a resztę (tam gdzie jest duży ruch pieszy) wykonać(profesjonalnie!!!)z nawierzchni mineralnej?
      Bemowianka  12.02.2016 15:39
    • To byłoby ciekawe i konstruktywne rozwiązanie, niestety z uwagi na plan zagospodarowania przestrzennego niemożliwe do realizacji. Plan jest bardzo precyzyjny nawet odnośnie umiejscowienia alejek. Procedura zmiany planu to przy sprzyjającej radzie miasta i prezydencie minimum 2 lata...
      Jakub Gręziak  12.02.2016 16:58 Autor projektu
    • Znam treść MPZP "Park Górczewska,rej.ul.Muszlowej" z 20 czerwca 2002 r.Ciekawy jest zapis 4.2 "Komunikacja rowerowa i piesza" § 46 pkt.1 i 6.

      Pkt.1
      "W zakresie komunikacji rowerowej plan ustala:
      obowiązek wprowadzenia WYDZIELONYCH ścieżek rowerowych(...)głównych alejach parkowych Parku Górczewska"
      Pkt.6
      "Szerokość ścieżek rowerowych nie powinna być mniejsza niż 1,5 m dla ścieżek jednokierunkowych oraz 2 m dla ścieżek dwukierunkowych" Pamiętajmy,że wg Prawa o ruchu drogowym,rolkarz/a,wrotkarz/ka,deskorolkarz/a nie może się poruszać po wyznaczonej drodze dla rowerów a jedynie chodniku.Jest traktowany na równi z pieszym.
      Bemowianka  13.02.2016 12:31
    • Czyli ma Pani odpowiedź, proszę również zerknąć na załącznik graficzny/ projekt parku.
      Jakub Gręziak  13.02.2016 13:00 Autor projektu
  • Sam pomysł super. Ale asfalt to faktycznie kiepski pomysł. I skoro kosztorys był robiony dla asfaltu to pewnie już za późno na zmianę. Różna nawierzchnia to różna podbudowa drogi i sposób odwodenienia. Park Górczerwska to w znacznej mierze ziemia narzutowa z budowy okolicznych bloków i szkoły i problem ze słabą przepuszczalnością podłoża. Co roku w okolicach placu zabaw i alei Jordana przy ul. szwankowskiego 1/1a mieszkańcy borykają się z problemem rozlewiska. Jak byłam mała to przynajmniej kaczki przylatywały i była jakaś atrakcja a teraz to jest po prostu męczące.
    Mając powyższe na uwadze nie wierzę że da się zrobić to solidnie i na kolejnych 20 lat za mniej niż 1 mln zł (26 tys. za projekt i nadzór nie za mało?)
    ludbor2000  20.06.2016 16:25
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany