1133 - Rowerowy Żoliborz - Dziennikarski i Marymont

13.03.2016 22:43 Zrealizowano
awatar zoliborzanie
autor projektu

Stan realizacji projektu

W ramach projektu wprowadzono nową organizację ruchu w celu wyznaczenia kontraruchu rowerowego na ul. Drohickiej, Sułkowskiego, Koźmiana i Paska wraz z budową 2 progów asfaltowych na ul. Sułkowskiego i 3 progów z kostki betonowej na ul. Paska.

Oddane głosy

277
Realizowany przez: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Żoliborz
Aktualizacja: 05.01.2018 14:58

Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

85 300,00 zł

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny, Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski


Lokalizacja projektu

Ulice: Paska, Drohicka, Sułkowskiego, Koźmiana


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.

Pełny opis projektu

Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu. Ponadto przy okazji na ulicy Drohickiej po parzystej stronie warto ustawić na chodniku słupki powstrzymujące kierowców przed nielegalnym parkowaniem (blokowane jest dojście do szkoły podstawowej).

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się (inaczej niż w przypadku samochodu jadącego pod prąd).
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. W Gdańsku takie rozwiązanie jest już na 140 ulicach, a w Radomiu na 50.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

W oparciu o opracowaną „Koncepcję rozwiązania ruchu rowerowego i pieszego w dzielnicy Żoliborz w związku z projektami zgłoszonymi do budżetu partycypacyjnego m. st. Warszawy wraz z analizą ruchu” oszacowano wstępne koszty przedsięwzięcia opisanego we wniosku: koszty projektów Wnioskodawcy po weryfikacji wg Koncepcji 57000 zł+12000 koszt projektów czasowej org. ruchu+350 koszt oznakowania graficznego projektu, trybik x 1,23 VAT = 85 300,50 zł brutto.

Całkowity koszt projektu: 85 300,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Uzupełnienie, naprawa, wymiana znaków drogowych, odnawianie oznakowania poziomego.
Koszty eksploatacji - 1000 zł/rok


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (2)

  • aleksander.buczynski  15.01.2016 18:39
    W Gdańsku na jesieni było już 181, nie 140 ulic jednokierunkowych z dwukierunkowym ruchem rowerów. Warto by uzupełnić projekt o pasy rowerowe na odcinku ul. Mickiewicza w granicach obszaru.
  • MarcinKi  23.06.2016 02:34
    Bardzo dobry pomysł w tej okolicy, ze względu na wiele jednokierunkowych dróg, na których rowerzyści nie powinni przeszkadzać.

Zaloguj się, aby komentować.