Rowerem i pieszo przez Rondo Zesłańców Syberyjskich

518
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota
Szczęśliwice
Autor pomysłu pzinek__
Współautorzy Marcin Górecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
560 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu wyznaczenie brakujących prześć dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów na północnej części Ronda Zesłańców Syberyjskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Szczęśliwice
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Rondo Zesłańców Syberyjskich
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
-
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wyznaczenie brakujących prześć dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów na północnej części Ronda Zesłańców Syberyjskich
Opis projektu
Północna połówka ronda Zesłańców Syberyjskich nie posiada żadnego przejścia dla pieszych czy przejazdu dla rowerzystów w poziomie jezdni. W relacji północ - południe jest możliwe poruszanie się przejściem podziemnym. Zejście od południa jest po pochylni. Po północnej stronie są schody lub podnośniki. Schody są zadaszone. W relacji wschód - zachód, a więc np. z Dworca Zachodniego do Reduty przejście jest niemożliwe, gdyż nie ma nawet przejść nad- czy podziemnych. Sytuacja jest o tyle niezrozumiała, że w poziomie zero samochody w każdej relacji zatrzymują się w jakimś momencie cyklu sygnalizacji. W czasie gdy samochody stoją piesi i rowerzyści mogliby przekroczyć bezpiecznie jezdnię.
Projekt zakłada likwidację jednego wyjścia z tunelu w narożniku, w którym znajduje się Dworzec Zachodni. Powinny powstać przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów oraz fragmenty chodników i dróg rowerowych łączące z istniejącymi drogami rowerowymi i chodnikami. Tunele powinny być zachowane jako alternatywa dla osób które nie chcą stać na światłach. Ostatnim elementem jest modyfikacja sygnalizacji świetlnej, która ma zostać przystosowana do obsługi sygnalizacji świetlnej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Trasa rowerowa wzdłuż ulic Prymasa Tysiąclecia i Bitwy Warszawskiej 1920 roku jest jedną najpopularniejszych w Warszawie. Niestety rowerzyści muszą wnosić i znosić rower po schodach. Natomiast aby pokonać północną część Ronda zamiast jednego trzeba trzeba przejść trzy ramiona skrzyżowania i dwukrotnie wchodzić i schodzić po schodach lub skorzystać z windy. Niestety windy są często zepsute i osoby na wózkach inwalidzkich w ogóle nie mogą się przedostać. Rondo Zesłańców Syberyjskich to także ważny węzeł komunikacyjny. Zrealizowanie projektu ułatwi przesiadki.
Projekt jest zgodny ze "Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przebudowa wyjścia z tunelu - 100 tys. zł
Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów: 20 tys.
Projekt: 40 tys.
Chodniki i drogi dla rowerów : 100 tys.
modyfikacja sygnalizacji świetlnej 300 tys.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
560 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Utrzymanie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Dokumenty

Modyfikacje

15.01.2016 23:39
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo potrzebny projekt!

    Szkoda tylko, że miasto zamiast samo naprawiać takie buble, tworzy kolejne (przejście i przejazd pod torami w ciągu Zwoleńskiej-Żegańskiej)...
    Maciej S.  14.01.2016 08:04
  • Pomysł ok, ale ile zabierze pieniędzy z innych inwestycji. Czy inne realizacje będą miały szansę na zaistnienie?
    Wspólnota Mieszkaniowa  14.01.2016 13:22
    • Niech wygra najlepszy :)
      pzinek__  14.01.2016 14:02 Autor projektu
    • W dniu wczorajszym na antenie tvp Warszawa odbyła się dyskusja na temat budżetu partycypacyjnego. Władze Warszawy zauważyły że mieszkańcy przeznaczają pieniądze z budżetu na projekty, które leżą w gestii ,,miasta" i są zaplanowane na przyszłość. Podkreślane zostało że założeniem budżetu było to by mieszkańcy wykorzystali pieniądze na lokalne potrzeby, a nie zastępowali miast w jego pracy. Proszę się nie dziwić że projektodawcy obawiają się ,,zjedzenia" całej puli przez ten projekt.
      Monika Więcek  17.01.2016 11:23
    • Projekt nie "zje" całego budżetu bo jest limit na jeden projekt wynoszący 560 tys przy całej puli 800 tys. Nie są mi znane plany miasta, które zakładają to co obejmuje projekt.
      pzinek__  18.01.2016 09:53 Autor projektu
  • Bardzo trudne do realizacji i chyba niedoszacowane. Uważam że przejście jest jak najbardziej potrzebne, ale bardzo kosztowne.
    Monika Więcek  14.01.2016 20:19
    • Polecam załącznik RZS.pdf. Zacytuję :"Po nałożeniu zielonych linii z obu faz okazuje się, że piesi mogą
      przejść w dowolnym kierunku bez konieczności dodatkowego
      zatrzymywania samochodów. Bez utraty przepustowości
      samochodów możliwe jest znaczne ułatwienie ruchu pieszym i
      rowerzystom. " Największe wydatki byłyby w modyfikację programu sygnalizacji, a Paweł Ziniewicz wyliczył, że nie ma na szczęscie takiej potrzeby.
      Marcin Górecki  15.01.2016 17:57
    • Modyfikacja programu sygnalizacji jest konieczna, bo musi on uwzględniać wyświetlanie czasu zielonego dla pieszych.
      Mikołaj_  25.01.2016 18:36
  • Wycena sięga 560 tys. czyli kwoty maksymalnej dla tego obszaru. Chyba zrobiona pod ten limit :-)
    Mam wrażenie że niedoszacowana.
    Tomasz Klimek  16.01.2016 06:06
  • Projekt można już chyba wycofać ;) http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19516589,zlikwiduja-absurd-na-rondzie-zeslancow-zamiast-przejscia-podziemnego.html

    Są już pieniądze w budżecie miasta na realizację tej inwestycji w 2017, ogłoszono też przetarg na dokumentację projektową.
    Mikołaj_  23.01.2016 15:17
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany