Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Poprawki i uzupełnienie na drogach dla rowerów po budowie Metra (ul Targowa)

1123
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Północ
Stara Praga i Szmulowizna z Michałowem
Autor pomysłu Konrad Marczyński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
103 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 397 głosów za tym projektem
1.Poprawienia drogi rowerowej na ul.Targowej:
a)poprawienie przejazdów bramowych (wypełnienie spoin "kocich łbów")
b)poprawienie przejazdu przez ul.Białostocką
2.Uspokojenie ruchu - brukowy odcinek ul.Ząbkowskiej
Projekt poprawi bezpieczeństwo i komfort dla rowerzystów i pieszych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.05.2020 12:20

Przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przez ul. Białostocką na wlocie w ul. Targową zostało przebudowane. Zlecono realizację prac związanych z modyfikacją nawierzchni zjazdów bramowych przecinających drogę dla rowerów wzdłuż ul. Targowej.
Na ul. Ząbkowskiej do czasu planowanej rewitalizacji ulicy planowane jest wyznaczenie miejsc parkingowych na jezdni. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Północ
Obszar objęty pomysłem:
Stara Praga i Szmulowizna z Michałowem
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Targowa (odcinek od Kijowskiej do Białostockiej)
Ulica Sokola.
ulica Ząbkowska (brukowy odcinek)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulice Targowa, Sokola, Ząbkowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
1.Poprawienia drogi rowerowej na ul.Targowej:
a)poprawienie przejazdów bramowych (wypełnienie spoin "kocich łbów")
b)poprawienie przejazdu przez ul.Białostocką
2.Uspokojenie ruchu - brukowy odcinek ul.Ząbkowskiej
Projekt poprawi bezpieczeństwo i komfort dla rowerzystów i pieszych.
Opis projektu
Budowa metra na Pradze pozostawiła spory niedosyt. Brak ciągłości dróg dla rowerów, nieczytelny przebieg, niepotrzebne przeplatanki z ruchem pieszym i samochodowym.

1.poprawki drogi dla rowerów na ul.Targowej:
a.wypełnienie masą bitumiczną spoin na 12brukowych zjazdach bramowych;
c.przysunięcie przejazdu dla rowerzystów i przejścia dla pieszych przez ul.Białostocką bliżej ul.Targowej, (wyprostowanie przebiegu ciągów rowerowych i pieszych).
2.Uspokojenie ruchu na "brukowym odcinku" ul.Ząbkowskiej
b)przeniesienie parkowania na jezdnię

Ad1a)Na odcinku Kijowska-Ząbkowska występuje aż 10zjazdów bramowych przez drogę dla rowerów wykonanych z "kocich łbów" (kolejne 2 między Białostocką a Targową). Zjazdy te powodują duży dyskomfort (drgania przenoszone na nadgarstki i kręgosłup), są śliskie i niebezpieczne po deszczu. Proponuję nieznacznie zeszlifować bruk, spoiny uzupełnić masą bitumiczną.

Ad2c)Proponuję zwężenie wlotu do 6m(2 pasy ruchu) i przysunięcie przejazdu przejścia o ok.4m do krawędzi jezdni ul.Targowej. Poprawi to wzajemną widoczność i uporządkuje ruch. Można zachować azyl ok.5m między przejazdem a jezdnią zwężając pasy ruchu na ul.Targowej do szerokości przepisowej(3x3,0m).
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązania rowerowe wykonane podczas budowy drugiej linii metra na Pradze są mało czytelne, konfliktowe, miejscami niebezpieczne i wyraźnie odbiegają jakością od tych wykonanych po lewej stronie Wisły.
Proponowane korekty pozwolą na doprowadzenie dróg dla rowerów do stanu używalności i w połączeniu z II etapem budowy Trasy Świętokrzyskiej stworzą kręgosłup sieci rowerowej na Pradze.
Poprawią też warunki ruchu pieszych, w szczególności na skrzyżowaniu Targowa / Białostocka (gdzie obecnie piesi chodzą po przejeździe dla rowerzystów) i w rejonie Metra Stadion - po stronie PKP Stadion (gdzie obecnie rowerzyści jeżdżą po chodniku).

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt 25 000 złotych
a) 10 zjazdów x 6 m2 + 2 zjazdy x 10 m2) x 100 zł/m2 = 8000 zł
b) korekta wlotu ul. Białostockiej i oznakowanie = 60000 zł
razem 93 000 złotych

Ad.3

- nowe oznakowanie pionowe
- pozostawienie godzin parkowania tak jak obecnie z przeniesieniem parkowania na jezdnię:
A)po nieparzystej stronie Ząbkowskiej - północnej - parkowanie całodobowe)
B)po nieparzystej stronie Ząbkowskiej - południowej
- na odcinku Ząbkowska2 do Ząbkowska8 - parkowanie dopuszczone od godziny 16:00do11:00
- na pozostałym odcinku Ząbkowska8 - do Ząbkowska16 dołożenie tabliczki T-24 do obecnego znaku B-36(zakaz całodobowy)
około 10 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
103 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja
Malowanie znaków
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

28.04.2016 15:59
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
12.05.2016 14:17
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Baardzo dobry projekt, trzymam kciuki!
    bartek321  18.01.2016 03:17
    • Bardzo dziękuję.
      Proszę o pomoc w promocji i namawianiu znajomych na głosowanie na niego!
      Konrad Marczynski  24.02.2016 21:48 Autor projektu
  • Świetny projekt! Czy dałoby się dodać do projektu drobne zmiany na brukowanym odcinku Ząbkowskiej, mające na celu uporządkowanie parkowania i uspokojenie ruchu, aby choć trochę ograniczyć ponadnormatywny hałas drogowy? Proponowałbym znaki parkowania równoległego na jezdni po obu stronach ulicy; progi zwalniające takie jak na ul. Stawki; przydałyby się również jakieś akceptowalne dla konserwatora elementy lub sposoby ograniczające parkowanie na chodniku. Pozdrawiam
    arybicki  24.02.2016 23:41
  • Czy przy okazji budowy drogi rowerowej przy stacji Stadion byłoby możliwe przywrócenie w pobliżu wyjścia ze stacji przejścia dla pieszych przez Sokolą?
    Robert00  05.03.2016 23:32
  • Sokola w końcu jest w projekcie czy wypadła ? Z opisu i załączników nie wynika to jasno - ulica pojawia się i znika ;).
    Marcin Górecki  25.07.2016 19:16
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany