Zagłosuj na pomysły
od 15 do 30 czerwca

601 - Rondo Starzyńskiego jak nowe

28.02.2016 19:13 Niewybrany w głosowaniu
awatar Karolina Krajewska
autor projektu

Dokończenie budowy drogi rowerowej wokół ronda Starzyńskiego, pochylnia na przystanek kolejowy Warszawa ZOO, poszerzenie chodników w rejonie przystanków autobusowych, wspólny przystanek tramwajowy w stronę Żerania, dodatkowe dojście na przystanek w kierunku Żaby, 30 nowych miejsc parkingowych.

Oddane głosy

297

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Koszt całkowity projektu

225 000,00 zł

Dzielnica

Praga-Północ


Charakter projektu

Lokalny, Nowa Praga z Pelcowizną


Lokalizacja projektu

Rondo Starzyńskiego


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Ogólnodostępne

Pełny opis projektu

Celem projektu jest poprawa warunków do poruszania się na rondzie Starzyńskiego, w szczególności dostępności i możliwości przesiadek pomiędzy różnymi środkami komunikacji publicznej. Projekt obejmuje:

- dokończenie budowy drogi rowerowej wokół ronda Starzyńskiego;

- poszerzenie chodników w rejonie przystanków autobusowych;

- przesunięcie 3 pawilonów najbliższych przystanku autobusowego Rondo Starzyńskiego 02 (lub likwidacja pierwszego rzędu pawilonów i przeniesienie usług do opuszczonych pawilonów położonych dalej);

- utworzenie brakującego przystanku tramwajowego w kierunku Śliwic i Żerania, tak by tramwaje 18 i 20 odjeżdżały z tego samego przystanku;

- przysunięcie przejścia dla pieszych po zachodniej stronie bliżej skrzyżowania i wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów;

- wyznaczenie ok. 150 mb pasa postojowego (30 miejsc parkingowych) od ww. przejścia do połączenia jezdni zbierająco-rozprowadzającej z jezdnią główną ul. Starzyńskiego, z częściowym przeniesieniem pasa ruchu na powierzchnie obecnie wyłączoną z ruchu.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Dokończenie budowy drogi dla rowerów umożliwi dojazd z/do przystanku kolejowego Warszawa ZOO i zwiększy możliwości wyboru trasy. Pochylnia umożliwi dotarcie na przystanek kolejowy bez konieczności pokonywania schodów. Poszerzenie chodników poprawi komfort poruszania się pieszo i oczekiwania na przystanku i zredukuje konflikty między pieszymi a rowerzystami. Dzięki przystankowi umieszczonemu za skrzyżowaniem tramwaje odjeżdżające w tym samym kierunku będą mogły zatrzymywać się na jednym przystanku. Przysunięcie przejść po stronie zachodniej i dodatkowe przejście dla pieszych po stronie wschodniej skrócą dystans potrzebny na dojście do przystanków.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa ok. 200 mb drogi dla rowerów - 100 000 zł

- Budowa ok. 300 m2 chodników (zabudowa zatok) - 60 000 zł

- Przeniesienie lub rozbiórka pawilonów - 30 000 zł

- Oznakowanie przejść dla pieszych (każda jezdnia i torowisko liczone oddzielnie): 4 x 2000 zł = 8000 zł

- Oznakowanie przejazdów dla rowerów (każda jezdnia i torowisko liczone oddzielnie): 5 x 2000 zł = 10 000 zł

- Oznakowanie przystanku tramwajowego: 2000 zł

- Wyznaczenie 150 mb pasa postojowego i korekta przebiegu pasa ruchu: 15 000 zł

Całkowity koszt projektu: 225 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE




Komentarze (8)

  • ZuzannaI  15.01.2016 21:04
    Dobry projekt. Moim zdaniem potrzebne jest zwłaszcza poszerzenie chodników.
  • Michał Harasimowicz  16.01.2016 17:03
    W zakresie org. ruchu nie mam żadnych uwag. Proponowane rozwiązania są potrzebne.

    Tym niemniej, gdybym sam miał określić Rondo Starzyńskiego jak nowe chciałbym, żeby była tam zdecydowanie lepsza zieleń niż obecnie.

    Może jakieś kwiaty, żywopłoty albo ... drzewa?

    Biorąc pod uwagę koszty projektu i ilość miejsca na prawdę można zaszaleć.

    Przykładowo:
    http://previews.123rf.com/images/kawing921/kawing9211203/kawing921120300011/12689494-Traffic-in-roundabout-in-Hong-Kong-at-night-Stock-Photo.jpg
    • aleksander.buczynski  17.01.2016 19:58
      Okolice ronda są dość zielone - drzewa rosną na nasypie kolejowym, wzdłuż ZOO, między blokami przy Darwina. Przy Jagiellońskiej stosunkowo niedawno dosadzono nowy szpaler. A na samym rondzie są estakady, pod którymi raczej nic nie wyrośnie.
  • Karolina Krajewska  16.01.2016 18:41 Autor projektu
    To minimum minimorum, żeby nie rozdymać projektu. Samo rondo można dodatkowo zazielenić tylko na skrawkach poza estakadami, więc i tak efektu jak na zalinkowanym skrzyżowaniu by nie było.
  • Prażanin  17.02.2016 00:23
    Modernizację i zagospodarowanie Ronda Starzyńskiego należałoby rozpocząć BEZWZGLĘDNIE od usunięcia starych szop i walących się pseudo-sklepiko-restauracyjek (obszar przy murze ZOO przy przystanku autobusowym). W tym miejscu należałoby zaplanować porządny i nowoczesny ciąg usługowo-handlowy, który pełniłby dotychczasową rolę. Żadne inne działania moim zdaniem nie wpłyną na fatalne postrzeganie tego miejsca... Aż dziw bierze, że dotychczas nic nie zrobiono z tym obszarem.
  • PrażankaZWyboru  23.02.2016 14:13
    Czytam opis projektu i myślę: tak, tak, tak! To jest naprawdę potrzebne okolicy. Obecnie nie da się uniknąć wchodzenia na ścieżkę rowerową przy przystanku Rondo Starzyńskiego 02, jest za dużo ludzi ściśniętych na małej powierzchni. O tym dodatkowym przejściu po stronie wschodniej marzę, odkąd tu zamieszkałam :) No i te pawilony trzeba uporządkować.
    • Karolina Krajewska  28.02.2016 19:19 Autor projektu
      Porządkowanie tego terenu na wniosek poprzedniego burmistrza rozpoczął ZDM. Docelowy wygląd tego miejsca powinien moim zdaniem rozstrzygnąć projekt zamówiony przez miasto/dzielnicę po uprzednich konsultacjach społecznych. To raczej wykracza poza budżet partycypacyjny.
  • aleksander.buczynski  28.02.2016 19:00
    W 7 tirecie jest chyba błąd w numerze przystanku, prawdopodobnie chodziło o "Rondo Starzyńskiego 08".

Zaloguj się, aby komentować.