Bezpieczna ulica Konarskiego

1165
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Autor pomysłu Jurgita1
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
7 324 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na ul. Konarskiego na Bemowie poprzez stworzenie przejścia dla pieszych w wyznaczonym miejscu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Lokalizacja zgodnie z załączoną mapką (plik: opinia dotycząca projektu nr 1165).
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dokładna lokalizacja przejścia została zaznaczona w załączniku (kolor różowy)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na ul. Konarskiego na Bemowie poprzez stworzenie przejścia dla pieszych w wyznaczonym miejscu.
Opis projektu
Głównym celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa drogowego na ulicy Konarskiego na odcinku między ul. Górczewską a Klubem Karuzela (Osiedle Przyjaźń 83).
Ze względu na wzmożony ruch drogowy, a także oddalenie innych przejść dla pieszych (zgodnie z załącznikiem-zaznaczone na zielono), mieszkańcy centralnej i wschodniej części Osiedla Przyjaźń mają utrudniony dostęp do znajdujących się po drugiej stronie ulicy Konarskiego urzędu dzielnicy Bemowo oraz poczty. Należałoby również dostosować chodnik i krawężnik (z możliwością podjazdu osobom na wózkach / wózkom dziecięcym) na całej długości projektowanego przejścia.
Uzasadnienie realizacji projektu
Od kilku lat można obserwować wzmożony ruch samochodowy na ul. Konarskiego na odcinku od ul. Górczewskiej do ul. Powstańców Śląskich. Jest to "skrót" używany przez kierowców dla ominięcia często zakorkowanego skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich.
Jednocześnie jest to odcinek często przekraczany przez osoby zmierzające do ratusza dzielnicy, poczty czy też spacerowiczów, których - ze względu na zielony charakter osiedla - nie brakuje.
Aktualnie istniejące przejścia dla pieszych - usytuowane w krańcach tego odcinka ul. Konarskiego są niewystarczające dla bezpiecznego poruszania się pieszych.
Utworzenie przejścia dla pieszych zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
roboty budowlane 2703,55
prace projektowe 3250,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
7 324,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty związane z bieżącą konserwacją (mycie znaków, malowanie oznakowania poziomego) mogą również zostać pokryte z bieżących środków budżetowych przeznaczonych na utrzymanie infrastruktury drogowej.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

09.04.2016 13:28
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
09.04.2016 13:32
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
09.04.2016 13:33
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
09.04.2016 13:43
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
05.05.2016 14:50
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
10.05.2016 09:46
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
10.05.2016 09:48
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
13.06.2016 10:50
Koordynator w dzielnicy Bemowo

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry projekt!Wpisuję się w Strategię Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy,gdzie pieszy jest na pierwszym miejscu.Aż dziwne ,że po stronie zachodniej ul.Konarskiego nie ma chodnika a miejsca jest tam sporo.Nawet obrzydliwy parking leży częściowo na działce należącej do m.st.Warszawy.Chodnik pociągnąć ,aż do Górczewskiej.Działka nr 5 obręb 61111.
    Bemowianka  24.02.2016 09:38
  • Istniejące wyniesienie jest raczej za wąskie aby wyznaczyć na nim przejście dla pieszych, także zapewne należałoby je poszerzyć. Nie ma tam też chodnika, to tzw. opaska jezdni. Szkoda, że w opisie projektu nie ma nic o tym, że poszerzenie chodnika zakłada wycięcie żywopłotu, który dopiero w wstępnym kosztorysie jest określony jako "zarośle" :( Moim zdaniem alternatywy są takie (kolejność według preferencji): 1. wyznaczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu pomiędzy adresami o numerach 29 i 43, 2. zwężenie jezdni jeśli to możliwe w celu wyznaczenia chodnika 1,5m. 3. wybudowanie chodnika za żywopłotem (jest tam jeszcze 8 metrów miejskiej działki ale trzeba uważać na drzewa). 4. Zamiast wycinania przesunięcie poprzez przesadzenie istniejącego żywopłotu.
    kemot404  27.02.2016 12:50
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany