Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Droga dla rowerów na Egipskiej i Saskiej

925
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Saska Kępa
Autor pomysłu jola saratowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
267 080 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • inna
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 425 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
06.11.2018 15:41

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w styczniu 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lipcu 2017 i rozstrzygnięto. 3.10.2017 podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej (termin: 8.09.2018). Mimo upływu terminu wykonawca nie ukończył dokumentacji projektowej. Realizacja planowana po ukończeniu dokumentacji projektowej.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Saska Kępa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Początek na płn-wsch rogu ulic Saskiej i Lizbońskiej, przy posesji Saska 16. Dalszy ciąg po tej samej stronie Saskiej i Egipskiej. Koniec za skrzyżowaniem z Afrykańską.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Początek. Ulica Saska róg Lizbońskiej, przy Saska 16. Pomiędzy budynkiem Saska 10 a nieoficjalnym parkingiem. Przez parking Biedronki, wzdłuż posesji Saska 4A, Egipska 4 i 6. Do przejścia przez Afrykańską.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską.
Opis projektu
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską. Od Lizbońskiej ciąg pieszo-rowerowy. Wzdłuż nieoficjalnego parkingu wydzielona droga rowerowa. Na parkingu Biedronki ruch rowerowy prowadzony na zasadach ogólnych z dopuszczeniem kontraruchu rowerowego. Od garaży (na skutek głosów mieszkańców) droga rowerowa odseparowana od chodnika, po drugiej stronie linii krzewów, bliżej jezdni. Przebudowa zatoki autobusowej Afrykańska 02. Przy Afrykańskiej dołączenie do drogi rowerowej z poprzedniej edycji BP.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na ulicach, co do których nie są przewidziane działania przez jednostki miejskie. Projekt jest przedłużeniem przeznaczonych do realizacji projektów z poprzedniej edycji budżetu partycypacyjnego. W ten sposób powstanie niemal 2 kilometrowy ciąg rowerowy, odseparowany od jezdni, wzdłuż ulic o dużym ruchu autobusowym. Droga ta połączy Gocław i osiedle Kopernika z drogą rowerową przy Trasie Łazienkowskiej. Po oddaniu do użytku drogi rowerowej pod Mostem Łazienkowskim znaczenie tego odcinka w komunikacji rowerowej na Gocław znacznie wzrośnie. Ponadto poprawie ulegnie bezpieczeństwo pasażerów komunikacji autobusowej na przystanku Afrykańska02 poprzez przebudowę zatoki.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
2 odcinki CPiR, 8 znaków po 510,00 zł - 4080 zł
dopuszczenie ruchu pod prąd (tabliczki) na parkingu = 1000 zł
65 m DDR, 65mb x 2,5mszer =155 m2
koszt 100m2 = 20 000, dla 155 m2 = 37000 zł
195 mb DDR = 80000 zł
projekt ZDM, przebudowa zatoki Afrykańska 02
wykonanie - 85000 zł
projekt (wykonawczy, organizacja ruchu) -30000 zł
60 m DDR, 60mb x 2,5mszer =30000 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
267 080,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

14.03.2016 14:27
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
15.04.2016 14:11
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2016 17:08
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Wnioskuję o przeniesienie projektu do puli ogólnodzielnicowej. Zainteresowani mieszkańcy Gocławia też na to zagłosują. Podejrzewam, że nawet chętniej niż mieszkańcy Saskiej Kępy.
    Artur__M  15.01.2016 09:15
  • Jeśli ścieżka rowerowa miałaby przebiegać po stronie Saskiej z parzystą numeracją budynków (a ze względu na zdecydowanie mniejszą intensywność ruchu pieszego bardziej celowa byłaby raczej strona "nieparzysta") to i tak najpierw albo jednocześnie powinna nastąpić modernizacja chodników dla pieszych, bo tutejszy asfalt jest najkoszmarniejszym fragmentem nawierzchni chodnikowej na całej Saskiej Kępie (gdzie zresztą asfalt już niemal nie występuje, a pozostałymi niechlubnymi przykładami są ul. Ateńska i fragment ul. Afrykańskiej). W tym świetle prowadzenie ścieżki rowerowej w dzisiejszym stanie rzeczy byłoby pozbawione sensu, bo wydatek na nią zdublowałby się przy cywilizowaniu ciągu pieszego. Jeśli ścieżka rowerowa to połączona z chodnikiem wg standardu stosowanego właśnie wzdłuż A. St. Zj., tylko o mniejszej szerokości.
    JarekJD8  15.01.2016 11:03
    • Zgadzam się, projekt powinien koniecznie uwzględniać także remont chodnika.
      Mikołaj_  23.01.2016 14:49
    • Zdecydowanie popieram rozszerzenie projektu o remont chodników, tym bardziej że ma to uzasadnienie ekonomiczne: remont chodników w późniejszym etapie będzie dublowaniem kosztów pracy (a te obecnie są tragicznym stanie) - roboty ziemne tak czy siak trzeba wykonać przy ścieżce. Z tego co się orientuję właśnie "pakietowo", czyli ścieżka + chodniki, został wykonany remont przy trasie łazienkowskiej.
      pabloooga  26.02.2016 11:53
    • Komentarz został usunięty przez autora

      JarekJD8  04.03.2016 09:22
  • Otrzymałem właśnie wiadomość z Zarządu Dróg Miejskich, że dochowano dyskryminacyjnej tradycji i w planie remontów chodników na 2016 r. nie przewidziano tego odcinka. Może więc, jeśli to formalnie możliwe, Projektodawcy byliby w stanie zmodyfikować projekt poszerzając go o chodnik. W przeciwnym razie najbliższym możliwym terminem jego modernizacji byłby 2018 r., jeśli oczywiście udałoby się przeforsować taki projekt w ramach przyszłorocznego budżetu partycypacyjnego. Na samoistne działanie ZDM nie ma co liczyć - zacząłem prowadzić z nimi korespondencję w tej sprawie w 2014 r., z widomym brakiem efektów. Inna sprawa, że nie bardzo widać presji ze strony mieszkańców i działań Samorządu Mieszkańców Saskiej Kępy, który o takiej potrzebie informowano, co jednak nie spotkało się z odzewem.
    JarekJD8  04.03.2016 10:03
  • Witam,
    W drugiej połowie ub. r. wzdłuż części odcinka ul. Saskiej od ul. Lizbońskiej staraniem okolicznych mieszkańców wymieniono nawierzchnię kładąc nowe estetyczne płyty i jednocześnie z pietyzmem wypielęgnowano pas ziemi między jezdnią a chodnikiem m.in. wyrównując teren, siejąc trawę, sadząc kwiaty i krzewy. Zabiegi te łącznie kosztowały przynajmniej kilkanaście tysięcy złotych. Jak ma się Pani projekt do tego fragmentu? Nie wyobrażamy sobie, aby publiczne środki zostały za jego sprawą zniweczone.
    Kompletnie zignorowała też Pani nasze głosy wskazujące na bezsens budowania trasy bez jednoczesnej wymiany chodnika. Nie zamierzamy ustawać w wysiłkach jego generalnej modernizacji, np. w ramach następnego budżetu partycypacyjnego. Mimo naszych sugestii nie zadała sobie Pani żadnego trudu, aby pogodzić te sprawy. Liczymy, że teraz zdobędzie się Pani na odpowiedzialność, która wynika z konsekwencji zwycięskiego projektu i przedstawi sensowną propozycję.
    Jeszcze jedna wątpliwość. Część ścieżki ma być poprowadzona "po drugiej stronie linii krzewów, bliżej jezdni". Jak się to ma do zasadzonego tam na jesieni zeszłego roku szpaleru kilkunastu drzew? To też wynik inicjatywy mieszkańców i konkretne nakłady poniesione przez ZOM. Rozumiemy, że roślinność na pasie oddzielającym chodnik od jezdni w żadnym stopniu nie ucierpi?

    Pozdrawiam
    Jarosław Mizera
    JarekJD8  12.07.2016 21:37
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany