Jak wybrać zawód?

1377
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Choszczówka, Dąbrówka Szlachecka, Białołęka Dworska, Henryków, Szamocin
Autor pomysłu Maciej Kania
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
18 350 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zajęcia indywidualne prowadzone przez doradcę zawodowego, których celem jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im wyboru przyszłego zawodu. Z założenia istnieje możliwość zgłaszania się osób spoza gimnazjum, nie będzie to zaburzać pracy z uczniami.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Choszczówka, Dąbrówka Szlachecka, Białołęka Dworska, Henryków, Szamocin
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Z uwagi na charakter projektu, powinien być on realizowany w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt nie ma charakteru infrastrukturalnego - skierowany jest do mieszkańców danego obszaru.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zajęcia indywidualne prowadzone przez doradcę zawodowego, których celem jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im wyboru przyszłego zawodu. Z założenia istnieje możliwość zgłaszania się osób spoza gimnazjum, nie będzie to zaburzać pracy z uczniami.
Opis projektu
Celem projektu jest określenie kompetencji uczniów gimnazjów i ułatwienie im dokonania wybory przyszłego zawodu. Prowadzącym zajęcia powinien być doradca zawodowy.
Wnioskodawca zakłada, że w powinno się oprzeć na gimnazjach publicznych, a na zajęcia kierowani by byli uczniowie, których wskażą nauczyciele, rodzice lub którzy zgłoszą się samodzielnie. Kryterium powinna być identyfikacja potrzeby w zakresie pomocy w określeniu kierunku dalszego kształcenia / kształtowania ścieżki zawodowej.
Zakładane jest zorganizowanie indywidualnych zajęć dla ok. 150 os. (w większości uczniów ostatnich klas gimnazjów).
Efektem zajęć powinno być stworzenie rzetelnego Indywidualnego Planu Działania, który będzie stanowił kierunkowskaz na przyszłość.
Wartościowe byłoby także monitorowanie dalszych wyborów zawodowych / edukacyjnych uczestników, dając wskazówkę dla podobnych projektów w przyszłości.
Uzasadnienie realizacji projektu
Moment wyboru szkoły średniej, a potem ewentualnie studiów, był zawsze bardzo trudnym doświadczeniem dla uczniów i rodziców. Duża liczba osób dorosłych aktywnych zawodowo żałuje swojego wyboru ścieżki zawodowej. Tymczasem w wielu krajach Europy (np. w Holandii) stosowane są mechanizmy (wykorzystujące nauczycieli lub systemy informatyczne), które wspomagają uczniów i osoby dorosłe, w dokonywaniu tych ważnych wyborów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Realizacja samych zajęć, to 50 os. x 3 godz. indywidualnych zajęć potrzebne do przebadania danej osoby i stworzenia profilu (Indywidualnego Planu Działania) x 100 zł = 15 000 zł
koszty promocji (stworzenie i wydruk plakatów): 1 500 zł, koszt osoby zajmującej się koordynacją, promocją, rekrutacją uczestników do projektu: 1850 zł. Suma: 18 350,00 zł



Szacunkowy koszt realizacji projektu:
18 350,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

27.04.2016 13:58
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka
28.04.2016 13:17
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt o wzniosłym charakterze, ale potencjalnie minimalnie potrzebny. Uczeń ostatniej klasy szkoły gimnazjalnej nie ma pojęcia co będzie w życiu robić. Ma do wyboru: Technikum, Liceum lub Szkołę Zawodową. Jeśli pójdzie do liceum i źle wybierze, ma rok na zmianę decyzji (pierwsza klasa ma taki sam program niezależnie od profilu tejże). W technikum okres prawie identycznego programu kształcenia ogólnego jest bodajże dwuletni. Z kolei do szkoły zawodowej, nie oszukujmy się, wybierają się ludzie raczej nie kierujący się wyższymi aspiracjami i dłuższą ścieżką kształcenia.

    Zdecydowanie bardziej ten problem ma związek z kształceniem ogólnym szczebel wyżej - w szkole średniej. W Polsce mamy bardzo wielu absolwentów Szkół Wyższych bez pracy. Człowiek w wieku 19/20 lat już może siebie jakoś określić i coś zaproponować, nie jest już dzieckiem. Maturzysta po ukończeniu/ na progu, szkoły średniej, może mieć zupełnie inną koncepcję na swój dalszy rozwój niż miał w gimnazjum, do którego uczniów jest adresowany ten projekt. Potrzebne jest niewątpliwe wsparcie, porada, głos rozsądku w chwili wybrania swojej dalszej drogi na tym wyższym poziomie. To ma znacznie większy wpływ na przyszłe życie niż wybór szkoły ponadgimnazjalnej. Dodam, że w każdym Liceum Ogólnokształcącym program nauczania na danym profilu jest bardzo zbliżony do siebie - uczniowie są tam przygotowywani pod kątem matury, a nie np. studiów. Wynika to z tego, że matura w całym kraju jest taka sama.

    Uważam ten projekt za nadgorliwość organizatorów w kwestii rozróżniania kwalifikacji/predyspozycji młodzieży gimnazjalnej do przyszłego zawodu.
    Projekt ok, ale dla ludzi bardziej świadomych swoich wyborów i zdecydowanie pilniej go potrzebujących (nawet nieświadomie).
    Bejbi25c  23.06.2016 23:13
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany