Cykl wyprzedaży garażowych. Sprzedajmy zbędne rzeczy, kupmy coś atrakcyjnego, poznajmy sąsiadów.

1266
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon D
Autor pomysłu Katarzyna Molska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 400 zł
Kategoria
  • pomoc społeczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1106 głosów za tym projektem
Wszyscy mamy w domach niepotrzebne przedmioty, które mogą przydać się innym. Dajmy im drugie życie, przy okazji spotkajmy się z sąsiadami z Sadyby i Stegien. Urządźmy sobotnią integracyjno-ekologiczno-ekonomiczną akcję jednoczesnych wyprzedaży garażowych. Sprzedajmy, kupmy, nawiążmy sąsiedzkie kontakty. Planowane dwie edycje: wiosenna i jesienna.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
05.01.2018 13:22
Projekt zrealizowany. Miały miejsce 2 wysprzedaże w czerwcu i wrześniu. W terminie: niedziela 11 czerwca - podczas Festiwalu Otwarte Ogrody Sadyba 2017 w godz. 9-12 oraz sobota 16 września w godz. 10 -1.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon D
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Sadyba i Stegny
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
cały rejon D
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wszyscy mamy w domach niepotrzebne przedmioty, które mogą przydać się innym. Dajmy im drugie życie, przy okazji spotkajmy się z sąsiadami z Sadyby i Stegien. Urządźmy sobotnią integracyjno-ekologiczno-ekonomiczną akcję jednoczesnych wyprzedaży garażowych. Sprzedajmy, kupmy, nawiążmy sąsiedzkie kontakty. Planowane dwie edycje: wiosenna i jesienna.
Opis projektu
Projekt obejmuje przygotowania oraz działania informacyjne i promocyjne związane z organizacją dwóch (wiosennej oraz jesiennej) edycji wyprzedaży garażowych na Sadybie i Stegnach. Najpóźniej 6 tygodni przed wydarzeniem planowana jest akcja informacyjna dla mieszkańców i zaproszenie do zgłaszania się chętnych do wyprzedaży: promocja przez internet oraz druk i rozwieszenie 50 szt. plakatów. Po zebraniu zgłoszeń przygotowane i wydrukowane zostaną ulotki-mapki (1500 szt.) z listą adresów posesji biorących w nich udział. 2 tygodnie przed sobotą wyprzedaży przewiduje się rozwieszenie 50 szt. plakatów oraz kolportaż ulotek-mapek. Po imprezie plakaty muszą zostać zdjęte w ciągu maksymalnie 3 dni. Organizator musi zapewnić koordynatora projektu podczas trwania całej akcji promocyjnej, aż do zakończenia danej edycji, czyli przez minimum 6 tygodni dla każdej z dwóch edycji.
Uzasadnienie realizacji projektu
Mieszkańcy często zgłaszają chęć wzięcia udziału w wyprzedaży garażowej, lecz trudno im to samodzielnie zorganizować. Coroczny pchli targ podczas Festiwalu Otwarte Ogrody Sadyby cieszy się dużym powodzeniem, ale np. seniorom ciężko jest przynieść rzeczy na sprzedaż. Wyprzedaże garażowe połączyłyby korzyści ekonomiczne z ekologicznymi (drugie życie zbędnych rzeczy), dodatkowo pozwalając na nawiązanie nowych i zacieśnienie istniejących znajomości, integrując mieszkańców Sadyby i Stegien.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przewidywane koszty brutto:
* przygotowanie i prowadzenie informacji internetowej, zbieranie zgłoszeń, koordynacja projektu - 1800 zł
* przygotowanie, druk i rozwieszenie plakatów 30 x 40cm - 50 szt. x 2 akcje (6 i 2 tyg. przed imprezą) x 2 edycje (wiosna i jesień) = 200 szt. - 2000 zł
* przygotowanie, druk i kolportaż ulotek 15 x 20cm - 1500 szt. x 2 edycje = 3000 szt. - 1600 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 400,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.01.2016 14:43
Koordynator w Dzielnicy Mokotów
Oddano 1106 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany