Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Cyfryzacja SP 310 Warszawa-Ursynów

943
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Północny
Współautorzy Igor Bednarski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
436 980 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Dostosowanie infrastruktury teleinformatycznej szkoły do standardów XXI wieku oraz podniesienie kompetencji nauczycieli z zakresu wykorzystywania narzędzi multimedialnych poprzez szkolenia z zakresu prowadzenia zajęć w oparciu o najnowsze narzędzia interaktywne.

Utworzenie: multimedialnego pokoju, nowoczesnej pracowni komputerowej, wyposażenie każdej sali w tablicę multimedialną i komputer, zakup laptopów na potrzeby dzieci z dysfunkcjami.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Hawajska 7
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa nr 310
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dostosowanie infrastruktury teleinformatycznej szkoły do standardów XXI wieku oraz podniesienie kompetencji nauczycieli z zakresu wykorzystywania narzędzi multimedialnych poprzez szkolenia z zakresu prowadzenia zajęć w oparciu o najnowsze narzędzia interaktywne.

Utworzenie: multimedialnego pokoju, nowoczesnej pracowni komputerowej, wyposażenie każdej sali w tablicę multimedialną i komputer, zakup laptopów na potrzeby dzieci z dysfunkcjami.
Opis projektu
Projekt składa się z kilku elementów, które przekształcają istniejącą SP 310 w nowoczesną szkołę XXI wieku.
1. Utworzenie nowoczesnego interaktywnego pokoju dla najmłodszych w ramach adaptacji sali przy świetlicy. Urządzenie pokoju będzie przyjazne dzieciom: kolorowe ściany, miękka kolorowa wykładzina oraz kolorowe kanapy-siedziska. Główną jego atrakcją będzie magiczny mutlimedialny dywan, który wykorzystywany będzie na potrzeby prowadzenia zajęć z edukacji wczesno-szkolnej, językowej, muzycznej jak również zajęć logopedycznych (w miarę pojawiania się nowego oprogramowania zajęcia byłyby rozszerzane).
2. Utworzenie nowoczesnej pracowni komputerowej, składającej się z 30 pojedynczych stanowisk komputerowych all in one, umożliwiających poza realizacją typowych zajęć informatycznych np. obsługę telekonferencji z uczniami zagranicznych szkół (nauka native english), obróbkę materiałów cyfrowych audio i wideo, a także mobilnego, interaktywnego ekranu dotykowego. W ramach modernizacji pracownia komputerowa zostanie wyposażona w pojedyncze stoliki komputerowe, krzesła z podłokietnikami i klimatyzację.
3. Doposażenie szkoły w 12 tablic multimedialnych z laptopami i oprogramowaniem niezbędnym do ich funkcjonowania. Dodatkowo laptopy te będą dawały możliwość dostępu do Internetu i przygotowywania ciekawych i interaktywnych lekcji. Wszystkie sale w szkole posiadać będą tablicę multimedialna i komputer z dostępem do Internetu.
4. Zakup 30 laptopów wraz z wyposażeniem i oprogramowaniem oraz mobilnej szafy do ich przechowywania i ładowania. Komputery przenośne będą wykorzystywane podczas zajęć dydaktycznych, szczególnie przez uczniów z dysfunkcjami (dysgrafia, dysortografia). Na laptopach zostanie wgrane dedykowane oprogramowanie edukacyjne.
5. Zakup dwóch aparatów i kamery cyfrowej na potrzeby uczniów m.in. kółka artystyczno-teatralnego i redakcji gazetki szkolnej.
6. Modernizacja bezprzewodowej sieci komputerowej i Wi-FI oraz podłączenie wszystkich urządzeń i komputerów do niej. Kupowana infrastruktura pozwoli na utworzenie kont dla uczniów i nauczycieli umożliwiających przechowywanie zasobów cyfrowych.
7. Zakup oprogramowania: pakiety biurowe, edukacyjne, narzędzia do obróbki grafiki i video oraz wspomagającego prowadzenie zajęć z wykorzystaniem zakupionej, nowoczesnej infrastruktury.
8. Szkolenia dla kadry nauczycielskiej z zakresu wykorzystania sprzętu i oprogramowania.
9. Zajęcia informatyczne dla dzieci i dorosłych
Uzasadnienie realizacji projektu
Jednym z zadań szkoły jest rozwijanie kompetencji, zainteresowań i uzdolnień uczniów. Zadaniem nowoczesnej, cyfrowej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym. W proces ten powinni być zaangażowani świadomi nauczyciele korzystający z nowoczesnych narzędzi.

W chwili obecnej SP nr 310 nie jest szkołą cyfrową, na 13 oddziałów klasowych ma zaledwie 4 nowoczesne tablice multimedialne oraz przestarzały sprzęt i oprogramowanie, które nie jest w stanie obsłużyć chociażby prac przygotowanych przez uczniów w domu. Jak wynika z relacji nauczycieli szkół gimnazjalnych uczniowie kończący szkołę mają problem z obsługą nowych technologii. Projekt wyeliminuje ten problem wśród dzieci naszej szkoły.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Interaktywny pokój – 15 500,00 zł
2. Nowoczesna pracownia komputerowa – 147 400,00 zł
3. Doposażenie szkoły w tablice multimedialne – 114 060,00 zł
4. Zakup komputerów przenośnych z szafą – 66 000,00 zł
5. Zakup aparatów i kamery cyfrowej – 8 800,00 zł
6. Modernizacja sieci komputerowej i Wi-Fi – 10 000,00 zł
7. Zakup oprogramowania – 25 900,00 zł
8. Szkolenia – 15 000,00 zł
9. Wynagrodzenie instruktorów zajęć dydaktycznych 34 320,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
436 980,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Roczny szacunkowy wzrost obecnych kosztów utrzymania:
- administracja i zarządzania siecią i sprzętem komputerowym 3300 zł
- energia elektryczna ok. 4000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
7 300,00 zł

Modyfikacje

16.03.2016 12:22
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
17.03.2016 09:39
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
09.06.2016 10:31
Koordynator w dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Wydaje mi się, że dzieci w szkołach podstawowych mają ważniejsze potrzeby, na które brakuje pieniędzy w publicznej oświacie - choćby więcej godzin zajęć sportowych, wyposażenie szkół w nowe meble, zwiększona liczba nauczycieli/godzin dla nauczycieli (=na jednego nauczyciela przypada mniej dzieci), dobre obiady, wspieranie czytelnictwa, wyposażanie sal przedmiotowych w pomoce dydaktyczne, zajęcia popołudniowe, remonty klas itd, itd.

    Wydawanie prawie pół miliona na sprzęt komputerowy to lekkomyślność.
    Lobby firm komputerowych zaciera ręce, a nasze dzieci głupieją zamiast mądrzeć. Dzieci spędzają więcej czasu nad monitorami niż na zabawie ruchowej z rówieśnikami. Ważniejsze to co się dzieje na facebooku, niż w realu...
    A o tym o ile ważniejsze dla rozwoju naszych dzieci są ruch, zabawa, czytanie, ćwiczenie pamięci można poczytać np tu:
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/201490/cyfrowa-demencja-w-jaki-sposob-pozbawiamy-rozumu-siebie-i-swoje-dzieci
    i
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/159933/plytki-umysl-jak-internet-wplywa-na-nasz-mozg

    Pomijam już fakt, że sprzęt komputerowy tak szybko się starzeje; w Wielkiej Brytanii już odchodzą od tablic z rzutnikiem na rzecz takich z wielkim ekranem dotykowym np Promethean Active Panel
    Czyli za 5 lat kolejne pół miliona?
    Tomasz Wałkuski  01.06.2016 21:45
  • Panie Tomaszu! dobrze, że ma Pan komputer i umie Pani go obsługiwać, bo inaczej nie mógłby Pan napisać komentarza :-)
    Irena_DD  11.06.2016 14:31
  • Zgadzam sie p.Tomaszem - trzeba pamiętać, że są tam 3 tablice multimedialne - dzieci z nich korzystają + zajęcia komputerowe - i dla mnie jest to wystarczająca ilość kontaktu dzieci, w godzinach lekcyjnych, z wirtualną rzeczywistością. W domu pracują na komputerach odbrabiając prace domowe na platformach multimedialnych - zejdzmy na ziemie! Skoro ja moglam za mlodu pojść do biblioteki i zaangażować sie odrobienie pracy domowej - nie widze powodu, żeby moje dzecko calymi dniami siedzialo z nosem w komputerze, najlepiej na leząco, z chipsami. Nie uczmy ich też pisać długopisem - nie sobie klikają...potem maturę grafolog będzie przekladał na polski - najlepiej cyfrowy. Warto równiez wspomniec, że kadra szkoly ma w swoich szeregach paru nauczycieli, którym klania sie zasluzona emerytura - ktorzy robia sprawdziany z ksiazki z lat osiemdziesiątych, ktora w tym jedynym egzemplarzu weszla w XXI wiek, jest wiedza magiczną i maluczkim niedostępną, a "internet to zlo wcielone". Wydajmy te pól miliona na zakup gwiazdki z nieba i działki na Marsie - wiadomo, że gdzies to jest, popatrzec mozna - tylko nie skorzystać...
    Anna Pacek  24.06.2016 22:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany