Bezpieczny Kącik Ucznia (BeK@)

957
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wesoła
Zielona, Grzybowa
Autor pomysłu cyberetyka
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
15 700 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 91 głosów za tym projektem
Projekt Bezpieczny Kącik Ucznia „Bek@” to stworzenie komfortowego miejsca spotkań przeznaczonego dla Uczniów Zespołu Szkół 94 oraz pozostałych dzieci przebywających w placówce, np. akcja „Lato w mieście” lub zawody, gdzie mogliby korzystać z urządzeń elektronicznych, zapoznawać się z materiałami edukacyjnymi i poszerzać swą wiedzę o bezpieczeństwie poruszania się w Cyfrowym Świecie

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.01.2018 19:58
W ramach projektu zostały opracowane materiały edukacyjne (foldery, ulotki) w wersji tradycyjnej i cyfrowej, które następnie były dystrybuowane w dzielnicy. Przygotowana została wizualizacja kącika. Zamówiono i dostarczono wyposażenie kącika - pufy i telewizor oraz kanapy.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty, Kultury i Sportu dla Dzielnicy Wesoła / Zespół Szkół nr 94 w Warszawie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wesoła
Obszar objęty pomysłem:
Zielona, Grzybowa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Krótka 1
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zespół Szkół nr 94 Szkoła Podstawowa Nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej Gimnazjum Nr 118 im. Pierwszej Kompanii Kadrowej ul. Krótka 1 05-075 Warszawa Wesoła tel: (022) 773 42 04 zs94wesola@o2.pl zs94@edu.um.warszawa.pl
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt Bezpieczny Kącik Ucznia „Bek@” to stworzenie komfortowego miejsca spotkań przeznaczonego dla Uczniów Zespołu Szkół 94 oraz pozostałych dzieci przebywających w placówce, np. akcja „Lato w mieście” lub zawody, gdzie mogliby korzystać z urządzeń elektronicznych, zapoznawać się z materiałami edukacyjnymi i poszerzać swą wiedzę o bezpieczeństwie poruszania się w Cyfrowym Świecie
Opis projektu
W Zespole Szkół nr 94 w Warszawie wydzielona zostanie specjalna przestrzeń, odpowiednio zaaranżowana i dostosowana do wykorzystania przez Uczniów w przerwach między lekcjami. Wyłącznie w tej strefie na terenie szkoły Uczniowie będą mogli korzystać z urządzeń elektronicznych. Bezpieczny Kącik Ucznia spełniać będzie przede wszystkim rolę edukacyjną i uświadamiającą. To miejsce, które w swym założeniu, dzięki interesującej i nowoczesnej aranżacji oraz formie przekazu informacji edukacyjnych, zachęcałoby Uczniów do socjalizowania się, wymiany doświadczeń oraz prowokowało do dyskusji o wirtualnej rzeczywistości w tzw. Realu. Z odpowiednio zaprojektowanych i wykonanych materiałów edukacyjnych zamieszczonych w stworzonej strefie, dzieci i młodzież dowiedzą się min: czym jest CyberEtyka, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z nowych technologii, jak się zachować i gdzie uzyskać pomoc w sytuacji zagrożenia wynikającego z obcowania z cyfrową rzeczywistością. Forma i treść materiałów edukacyjnych udostępnionych w powyższej strefie będą wspierać rozwój intelektualny dzieci i młodzieży, min. poprzez rozbudzanie w nich zainteresowań technicznych, by jak najlepiej rozumiały otaczający je cyfrowy świat. Projektodawca zakłada, że materiały edukacyjne i akcje uświadamiające będą nawiązywać do założeń strategii cyberbezpieczeństwa RP i będą w zgodzie z ogłoszoną przez Biuro Bezpieczeństwa Narodowego i podpisaną przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 22 stycznia 2015 roku, „Doktryną Cyberbezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej. Forma prezentacji materiałow edukacyjnych przystosowana będzie dla wszystkich uczniów w wieku 6+i konsultowana z Kadrą Pedagogiczną Szkoły.
Ograniczenie korzystania z urządzeń typu smartfony czy tablety na terenie szkoły, do specjalnie wydzielonej strefy spowoduje, że dzieci więcej czasu będą spędzały wspólnie w tzw. realnym świecie, łatwiej będzie kontrolować sposób korzystania przez nie z technologii oraz prowadzić działania edukacyjne na temat bezpiecznego ich wykorzystania. Strefa ta zgromadzi osoby szczególnie zainteresowane technologiami, co pozwoli w łatwy sposób docierać do nich z przekazem edukacyjnym. Materiały edukacyjne dostępne w strefie, w nieinwazyjny sposób będą docierały do zainteresowanych.
Uzasadnienie realizacji projektu
W obecnych czasach praktycznie każdy, nawet najmłodszy obywatel, ma dostęp do sieci Internet. Jednoczesny wzrost dostępności nowych technologii nie idzie w parze z działaniami edukacyjnymi, dzięki którym mali obywatele byliby świadomi zagrożeń, potrafili je identyfikować oraz im przeciwdziałać. W efekcie, każdego roku w wyniku nieumiejętnego korzystania z nowych technologii, coraz więcej osób staje się ofiarami cyberprzestępców, cyberprzemocy i nieetycznych działań (wyłudzenia, kradzież pieniędzy, nagrywanie i umieszczanie w sieci kompromitujących materiałów, pedofilia) Na działania przestępcze przy wykorzystaniu nowych technologii narażeni są również najmłodsi użytkownicy. Dodatkowo, coraz częstsze obcowanie z cyberprzestrzenią powoduje zanik umiejętności społecznych - dzieci zamykają się w wirtualnym świecie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. pufy z certyfikatem 30 szt x 150pln/szt. 4 500,00 zł
2. Opracowanie i projekt materiałow edukacyjnych (np.: folderów, ulotek) w wersji tradycyjnej i cyfrowej oraz ich przygotowanie do druku, wytworzenie oraz dystrybucja 3 500 zł
4. TV 32” do projekcji materiałów video wraz mocowaniem (certyfikowanym), konfiguracją, montażem i nośnikiem usb na materiały 3 500,00 zł
5. Koszty promocji 200 zł
6. Wydzielenie strefy (prace przygotowawcze, malowanie, okablowanie, oświetlenie itp.) 4 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
15 700,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

24.02.2016 01:24
Autor projektu
25.02.2016 00:54
Autor projektu
17.03.2016 09:49
Koordynator w dzielnicy Wesoła
08.04.2016 09:41
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:32
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:35
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:38
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:39
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:42
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:45
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
26.04.2016 11:46
Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wesoła
Oddano 91 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Szanowna Sąsiadko - Sąsiedzie
    Popieram z całych sił mam jednak pytanie czy wyznaczone zostało pomieszczenie (przez p. Dyrektor) i czy rzeczywiście koszt adaptacji będzie tak niski? Mam nadzieję że tym razem wam się uda a razem zmieścimy się w całkowitym budżecie z Naszymi projektami.
    pozdrawiam
    Michał Skowroński  15.01.2016 08:50
  • Cześć, Projekt był konsultowany z p. Dyrektor. Nie zakładamy budowy a jedynie wydzielenie i przystosowanie strefy w ramach istniejącej już przestrzeni szkolnej. Nie zamierzamy zamykać dzieci w klatkach czy odseparowywać ich od rówieśników. Nie mniej może ma Pan rację ? zwiększyłem koszty adaptacji przestrzeni
    cyberetyka  15.01.2016 22:05 Autor projektu
  • A jak z warunkiem ogólnodostępności?
    Marzena Sosnowska-Słowik  12.02.2016 15:18
  • Projekt będzie dostępny dla dzieci i młodzieży z danego regionu jak również dla ich opiekunów odwiedzających w/w placówkę oświatowa w godzinach jej otwarcia.
    cyberetyka  24.02.2016 01:25 Autor projektu
    • Nadal nie rozumiem. Poproszę łopatologicznie. Dzieci, młodzież, ich opiekunowie, w godzinach otwarcia placówki - proszę o konkrety kto i kiedy może korzystać z realizacji projektu
      Marzena Sosnowska-Słowik  24.02.2016 12:13
    • Z projektu będą mogli skorzystać wszyscy okoliczni mieszkańcy obszaru, w którym projekt będzie realizowany (w tym wypadku jest to obszar Wesoła Zielona Grzybowa) po uzgodnieniu z Dyrekcją Szkoły na warunkach wcześniej ustalonych.
      Nie mniej z racji swojego charakteru tego projektu (edukacja) głównym beneficjentem będą oczywiście wszystkie dzieci, młodzież oraz ich opiekunowie (osoby dorosłe) z danego regionu, uczęszczający czy odwiedzający w/w placówkę oświatową - zarówno, w ramach regularnych zajęć edukacyjnych, jak i organizowanych przez szkołę zajęć dodatkowych, pozaprogramowych, pozalekcyjnych, oraz otwartych, ogólnodostępnych wydarzeń w jakich szkoła uczestniczy, organizuje.
      cyberetyka  25.02.2016 01:20 Autor projektu
    • Czyli projekt nie spełnia warunku ogólnodostępności. Co znaczy "po uzgodnieniu z Dyrekcją Szkoły na warunkach wcześniej ustalonych"? Otóż oznacza to to, że dyrektor placówki zgodę wyda albo i nie. A może zgodzi się udostępnić wyłącznie odpłatnie. Ogólnodostępność to określenie godzin i dni, w których dowolny mieszkaniec będzie mógł skorzystać z realizacji projektu. I bez żadnej zgody dyrektora czy kogokolwiek innego. Należy przemyśleć czy realizować inwestycję w ramach BP czy też pozyskać środki z innych źródeł. Jeśli w ramach BP konieczne jest podanie godzin udostępnienia mieszkańcom (np. pn - pt od 8 do 16, weekendy od 10 do 22)
      Marzena Sosnowska-Słowik  26.02.2016 12:30
    • Szanowna Pani Marzeno.
      Dziękujemy za Pani pytania. Mamy nadzieję, że udało nam się odpowiedzieć na nie wszystkie. Pozostajemy w nadziei, że pomimo różnic w rozumieniu definicji "ogólnodostępności" uda nam się Panią przekonać do głosowania na nasz projekt.
      Proszę zwrócić uwagę na fakt, że jest to projekt edukacyjny, w dodatku zgłoszony do realizacji w w jednej ze szkół i (póki co) wyłącznie w obszarze Wesoła Zielona.
      To wszystko, siłą rzeczy zmusza do pewnych ograniczeń jakimi jest chociażby możliwości placówki edukacyjnej, region, czy grupa odbiorców.
      Nie mniej tak jak już wspominaliśmy i jak zakładamy - projekt będzie ogólnodostępny, gdyż naszą intencją (jako projektodawców) jest dotarcie z nim do jak najszerszego grona odbiorców, do całego polskiego społeczeństwa.
      Naszym zdaniem potrzeba edukacji w tym właśnie zakresie - cyberbezpieczeństwa, jest olbrzymia i dotyczy wszystkich, bez wyjątku - dzieci, młodzież, dorosłych i seniorów.
      I tu przyznajemy Pani rację - tym jednym projektem nie załatwimy tych wszystkich potrzeb. Ale głęboko wierzymy, że od czegoś należy zacząć a proponowany przez nas sposób realizacji może wyłącznie przyśpieszyć proces pełnej jego dostępności. Proszę spojrzeć na to tak optymistycznie jak my: Dziś jest to - jedna szkoła, jutro mogą być kolejne a kto wie w przyszłości może wszystkie publiczne placówki będą posiadały takie właśnie kąciki edukacyjne w których będzie można dowiedzieć się co jest w danej chwili zagrożeniem w cyberprzestrzeni, jak go uniknąć, w jaki sposób chronić siebie i swoich bliskich przed cyberzagrożeniem, cyberprzemocą i cyberprzestępczością.
      cyberetyka  05.03.2016 23:32 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany