Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów

950
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Wars
Autor pomysłu pzinek__
Współautorzy Marcin Górecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
350 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 798 głosów za tym projektem
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach i rowerzystów na przejazdach poprzez ich wyniesienie do poziomu chodnika i drogi dla rowerów.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
13.08.2019 10:49

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert. 
W kwietniu 2019 r. ponownie ogłoszono przetarg na dokumentację budowlaną. Przetarg został unieważniony z powodu braku ofert.
Wyniesienie przejścia przez ul. Polną planowane w ramach projektu "Bulwar nad Trasą Łazienkowską – chodnik i zieleń" z budżetu partycypacyjnego.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Wars
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Świętokrzyska / Mariańska (po stronie południowej)
2. Świętokrzyska / Szkolna (po stronie północnej)
3. pl. Konstytucji / Śniadeckich
4. al. Ujazdowskie / Matejki
5. al. Armii Ludowej / Mokotowska (po stronie północnej)
6. al. Armii Ludowej / Polna (po stronie południowej)

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach i rowerzystów na przejazdach poprzez ich wyniesienie do poziomu chodnika i drogi dla rowerów.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejazdach dla rowerzystów i towarzyszących im przejściach dla pieszych. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów. Dotyczy to następujących przejść i przejazdów na głównych trasach rowerowych, gdzie często dochodzi do wymuszeń pierwszeństwa:

1. Świętokrzyska / Mariańska (po stronie południowej)
2. Świętokrzyska / Szkolna (po stronie północnej)
3. pl. Konstytucji / Śniadeckich
4. al. Ujazdowskie / Matejki
5. al. Armii Ludowej / Mokotowska (po stronie północnej)
6. al. Armii Ludowej / Polna (po stronie południowej)

W lokalizacji 6. obecnie nie ma przejazdu dla rowerzystów - proponuję jego wyznaczenie wraz z łącznikiem do ronda Jazdy Polskiej w jedną stronę i do ul. Marszałkowskiej w drugą. Umożliwi to dojazd rowerem do południowej części ul. Polnej (m.in. do OSiR) i bezkolizyjny przejazd nad Trasą Łazienkowską.

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych". Przykłady realizacji z kraju i zagranicy w załączniku.

Wybrane zostały przejścia w ciągach głównych tras rowerowych, bo są uczęszczane zarówno przez pieszych jak i rowerzystów, więc korzyść z ich wyniesienia będzie podwójna. Na przejazdach przez Matejki i Mokotowską dochodziło już do wypadków i kolizji rowerowych spowodowanych nieustąpieniem pierwszeństwa przejazdu przez kierowców samochodów. Wzdłuż ul. Świętokrzyskiej z kolei i tak przebudowy wymagają wystające krawężniki
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejść dla pieszych, w szczególności osobom niepełnosprawnym. Poprawi jakość głównych tras rowerowych w Śródmieściu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Na podstawie zweryfikowanego kosztorysu projektu do BP 2016 - BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE (Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Broniewskiego i Braci Załuskich) koszt wyniesienia przejścia i przejazdu wynosi:

wyniesienie przejścia 10000
dostosowanie odwodnienia 25000
oznakowanie drogowe pionowe 6000
oznakowanie poziome 4000
dokumentacja projektowa 5000

Razem: 50 tys. zł. x 6 lokalizacji = 300 tys. zł

Budowa 100 m drogi dla rowerów (na pozostałym odcinku oznakowanie na istniejącej nawierzchni): 50 tys. zł

Razem: 350 tys. zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
350 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.04.2016 16:57
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo potrzebny projekt - nie tylko dla bezpieczeństwa, ale i ogólnej poprawy warunków ruchu. (Szkoda, że miasto nie zrobiło tego od razu w ramach przebudowy Świętokrzyskiej, ale z drugiej strony dobrze, że możemy to teraz naprawić.)
    Maciej S.  15.01.2016 08:12
  • Wszystkie bardzo się przydadzą. Świetny projekt!
    Michał Harasimowicz  16.01.2016 15:41
  • Bardzo dobry projekt, popieram i oddaję głos.
    Oraz: wstyd dla miasta, że takie propozycje muszą powstawać w ramach budżetu partycypacyjnego. Mam nadzieję, że projekt zostanie zrealizowany!
    Judyta NT  24.06.2016 14:01
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany