Ścieżka rowerowa na al. Solidarności

1729
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu Michał Harasimowicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
320 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • sport
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt uspójnienia sieci rowerowej i poprawy komfortu pieszych. Projekt obejmuje budowę ścieżki rowerowej i remont chodnika po północnej stronie alei Solidarności oraz wydzielenie ścieżki z jezdni na odcinku ul. Leszno z jezdni w celu połączenia planowanych ścieżek na ul. Leszno i Okopowej z ul. Żelazną

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Solidarności (ul. Żelazna - ul. Leszno)
ul. Leszno (al. Solidarności - ul. Okopowa)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
al. Solidarności (ul. Żelazna - ul. Leszno) ul. Leszno (al. Solidarności - ul. Okopowa)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt uspójnienia sieci rowerowej i poprawy komfortu pieszych. Projekt obejmuje budowę ścieżki rowerowej i remont chodnika po północnej stronie alei Solidarności oraz wydzielenie ścieżki z jezdni na odcinku ul. Leszno z jezdni w celu połączenia planowanych ścieżek na ul. Leszno i Okopowej z ul. Żelazną
Opis projektu
W latach 2016-2017 planowana jest budowa ścieżek rowerowych na ul. Leszno (strona północna) i ul. Okopowej (strona wschodnia). Proponowany odcinek ma łączyć się z tymi inwestycjami, tworząc spójną sieć.

Aleja Solidarności jest szeroką ulicą, gdzie przejazd rowerem jest niebezpieczny. Powinna więc posiadać infrastrukturę rowerową. Wyznaczenie pasów rowerowych, choć pozornie tańsze, jest konfliktowe i wymaga głębokich zmian w zakresie sygnalizacji. Dodatkowo powoduje problemy w zakresie powiązania z planowanymi inwestycjami.

Korzyści z projektu:
1. Spójna sieć rowerowa
2. Ułatwienie dojazdu do Śródmieścia z dalszych obszarów Woli i Bemowa
3. Remonty chodników
4. Poprawa zieleni

1. Al. Solidarności (odc. ul. Żelazna - ul. Leszno)
a. budowa drogi rowerowej
b. remont chodnika
c. skrócenie pasa do skrętu w prawo
d. wydzielenie pasa postojowego
e. odtworzenie zieleni

2. ul. Leszno (odc. ul. Wyszyńskiego - Al. Solidarności)
a. zamiana istniejącej powierzchni wyłączonej na pas do jazdy na wprost
b. wydzielenie drogi rowerowej z jezdni po północnej stronie

3. ul. Leszno (odc. ul. Okopowa - Wyszyńskiego);
a. wydzielenie dwukierunkowej drogi rowerowej z jezdni po stronie północnej
b. uwolnienie chodnika
c. likwidacje pasów do skrętu i azyli
d. stworzenie postojowego bez likwidacji miejsc parkingowych
e. zabezpieczenie przejazdów
Uzasadnienie realizacji projektu
W latach 2016-2017 planowana jest budowa ścieżek rowerowych na ul. Leszno (strona północna) i ul. Okopowej (strona wschodnia). Proponowany odcinek ma łączyć się z tymi inwestycjami, tworząc spójną sieć.

Aleja Solidarności jest szeroką ulicą, gdzie przejazd rowerem jest niebezpieczny. Powinna więc posiadać infrastrukturę rowerową. Ścieżka pozwoli połączyć Bemowo i dalszą Wolę z Śródmieściem najkrótszą trasą.

Na ulicy zniszczone są też chodniki, które powinny przejść remont.

Projekt jest zgodny z miejskimi strategiami promocji komunikacji pieszej i rowerowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. budowa dróg rowerowych wraz z remontem chodnika – 200 m x 1000 zł/mb = 200 000 zł
2. budowa drogi rowerowej wydzielonej z jezdni – 300m x 250 zł/mb = 75 000 zł
3. projekt organizacji ruchu – 25 000zł
4. elementy dodatkowe (zieleń, wygrodzenia) – 20 000zł
Łącznie 320 000 zł.

Razem 480 000zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
320 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Droga dla rowerów generuje koszty w zakresie bieżącego utrzymania – sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego itp
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

12.03.2016 14:43
Autor projektu
12.03.2016 14:58
Autor projektu
13.03.2016 19:11
Autor projektu
16.03.2016 12:31
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
10.05.2016 13:18
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo przydatny odcinek ddr, a chodnik od lat wymaga remontu. Trzymam kciuki za projekt!
    Joanna Witaszek  18.01.2016 10:18
  • Droga dla rowerów bardzo potrzebna, zwłaszcza jeśli ZMID po 10 latach namysłu i przygotowań wybuduje wreszcie przedłużenie ścieżki w Górczewskiej do Okopowej. Ale bardzo nie podoba mi się pomysł wspólnego ciągu pieszo-rowerowego przed Urzędem Dzielnicy Wola. Ciągi pieszo-rowerowe sprawdzają się tylko przy niewielkim natężeniu ruchu pieszego i rowerowego, z dala od skrzyżowań, tutaj to nie ma szansy zadziałać. Tam, gdzie jest duży ruch, tym bardziej potrzebna jest czytelna segregacja. Przejdź się na Targową - po budowie metra zrobili trzy odcinki ciągów pieszo-rowerowych i są to miejsca najbardziej konfliktowe. Nie powtarzajmy błędów z Targowej.
    aleksander.buczynski  19.01.2016 17:45
    • Przecięcie ddra na Targowej z Solidarności przy DOKP też jest konfliktowe.

      Tak czy inaczej CPR nie jest kluczem projektu, sam wolałbym, żeby był wydzielony DDR.
      Michał Harasimowicz  20.01.2016 08:55 Autor projektu
    • Przy DOKP wzdłuż Solidarności jest jeszcze mniej miejsca (ok. 2 m węziej) i DDR poprowadzona jest tuż przy narożniku budynku. Jeśli dopuszczasz CPR, to zachęcasz późniejszych realizatorów do pójścia na łatwiznę.
      aleksander.buczynski  26.01.2016 17:13
  • Generalnie tam, gdzie są miejsca parkingowe wzdłuż ulicy, będzie problem. Ścieżka i chodnik mogą się nie zmieścić. Najlepiej byłoby zrobić pas(y) rowerowy(e), ale to raczej marzenie ściętej głowy. Na Lesznie to może przejść, bo jest szeroko. Albo zamienić miejsca postojowe na równoległe...
    I jeszcze jedno: ścieżka przydałaby się też dalej do Placu Bankowego albo i łącznika do Miodowej.
    grzegorz123  20.01.2016 20:39
    • Nie będzie problemu, akurat miejsca jest wystarczająco, wystarczy tylko ograniczyć parkowanie niezgodne z przepisami, tak aby samochody nie parkowały poza wyznaczonymi miejscami.

      Jedyny problem to miejsce dla osoby niepełnosprawnej (trzeba będzie gdzieś przenieść). Przy Żelaznej trzeba skrócić pas do skrętu w prawo i tam wyznaczyć pas postojowy.

      Pas rowerowy:
      - nie rozwiązuje połączenia z DDRem na Leszno
      - nie miałby kontynuacji z drugiej strony
      - jest ogólnie trudny do powiązania z okolicznymi ścieżkami
      - kwestia parkowania jest jeszcze bardziej skomplikowana

      Co innego gdyby na Leszno, JPII i Towarowej miały być pasy rowerowe, wtedy to faktycznie DDR sensu by nie miał.
      Michał Harasimowicz  20.01.2016 22:59 Autor projektu
  • Michale - z CPRami jest problem niezmienny, wyżej już opisany. Jako rodzic regularnie korzystający z tych chodników z wózkiem z córką, i widząc często tak zwane "lawiny" pieszych na ww. relacjach i tworzenie CPRa to trudne zadanie.
    Co raz częściej korzystam też z córką z wolskich szerokich chodników gdy jedziemy rowerami gdyż tylko tak mogę 5latkę nauczyć prawidłowej jazdy. Na CPRze bym się deko obawiał, niestety - pozdrawiam.
    Marcin Czajkowski  10.03.2016 00:54
    • CPR usunę z projektu. Problem rozwiązania miejsca przy UD pozostanie w kwestii projektanta.
      Michał Harasimowicz  10.03.2016 11:14 Autor projektu
  • Budowa wydzielonej ścieżki rowerowej na skrzyżowaniu ul. Okopowej i Al. Solidarności spowolni i tak już koszmarnie długi przejazd przez to skrzyżowanie. Jest to często używane skrzyżowanie więc zwężenie przejazdu w tym miejscu na rzecz rowerów spowolni komunikację miejską zarówno tramwajową jak i autobusową.
    Łukasz Ka  10.03.2016 10:06
    • Mój projekt nie obejmuje przebudowy skrzyżowania Okopowej z Solidarności.

      Ten przejazd i tak powstanie niezależnie od projektu, bo jest częścią drogi rowerowej na Towarowej i Okopowej.
      https://www.facebook.com/PelnomocnikRowerowyWarszawa/posts/967653379970127:0
      Michał Harasimowicz  10.03.2016 11:12 Autor projektu
  • Kontrowersyjny CPR został usunięty z projektu :)
    Michał Harasimowicz  12.03.2016 14:59 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany