Callanetics - trening, który odmładza o 10 lat!

1943
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Włochy
Wysokie Okęcie
Autor pomysłu Mahbub Siddique-Olesiejuk
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 320 zł
Kategoria
  • sport
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 130 głosów za tym projektem
Callanetics to zestaw ćwiczeń dla osób, które chcą schudnąć, poprawić swoją kondycję fizyczną i samopoczucie, ale nie lubią wyczerpujących treningów na siłowni.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.01.2018 10:26
Treningi prowadzone w ramach projektu rozpoczęły w styczniu 2017 r. i trwały do końca czerwca. Po przerwie wakacyjnej wznowiono treningi. Odbywały się raz w tygodniu w Szkole Podstawowej nr 88 przy ul. Radarowej 4b. Szczegóły o zrealizowanym projekcie na stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Włochy: http://ud-wlochy.waw.pl/page/25,aktualnosci.html?id=2506. W 2018 r. zajęcia będą kontynuowane - z budżetu dzielnicy.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty, Sportu i Wychowania dla Dzielnicy Włochy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Włochy
Obszar objęty pomysłem:
Wysokie Okęcie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Sala gimnastyczna w SP 88 - ul. Radarowa 4b
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
sala gimnastyczna
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Callanetics to zestaw ćwiczeń dla osób, które chcą schudnąć, poprawić swoją kondycję fizyczną i samopoczucie, ale nie lubią wyczerpujących treningów na siłowni.
Opis projektu
Autorką ćwiczeń jest Callan Pinckney, która w latach 80. XX w. opracowała metodę modelowania sylwetki bez obciążania stawów. Callan zmagała się z wrodzoną chorobą bioder oraz bólami pleców, dlatego proponowane przez nią ćwiczenia charakteryzują się tym, że nie obciążają kręgosłupa.
Ćwiczenia Callan Pinckney wymagają też precyzji ruchu – nie ma tu miejsca na przypadkowość, a każdy skłon czy zmiana pozycji jest efektem szeregu zaplanowanych ruchów.
Choć trening na początku może wydawać się bardzo trudny, z czasem staje się przyjemny i odprężający. Kiedy już z łatwością zaczniesz przechodzić od jednego do drugiego ćwiczenia, będziesz mogła skupić się na odczuwaniu napięć w mięśniach i słuchaniu ulubionej muzyki, która dodatkowo powinna cię odprężać i relaksować.
Callanetics – na czym polegają ćwiczenia?
1. Każdy trening składa się z zestawu ćwiczeń, które wykonuje się w ciągu godziny.
2. Za każdym razem trening składa się z trzech części:
- rozgrzewki,
- ćwiczeń wzmacniających,
- rozciągania.
3. Ćwiczenia wykonuje się w powtarzalnych seriach, każde przez 50 lub 100 sekund.
4. Kolejność ćwiczeń i czas ich trwania za każdym razem są takie same.


Uzasadnienie realizacji projektu
Już po 10 godzinach ćwiczeń callanetics widać efekty – ciało jest szczuplejsze, a cellulit mniej widoczny. Callanetics zapewnia maksimum rezultatów w minimalnie krótkim czasie. Ćwiczenia te są pełne prostoty, nie wymagają wielogodzinnych, morderczych sesji treningowych ani dodatkowego sprzętu fitness, można je ćwiczyć wszędzie, w każdym wieku, o każdym czasie.
Efekty Callanetics:
Poprawa postawy ciała
Smukła, młodzieńcza sylwetka
Wzrost elastyczności mięśni
Wzrost siły i energii
Lepsza koordynacja ciała
Płaski brzuch
Szczupła, smukła talia
Jędrne, okrągłe pośladki i uda
Likwidacja cellulitu
Likwidacja bólów pleców
Wzmocnienie mięśni dna macicy
Wzrost poziomu libido
Poprawa samopoczucia, akceptacja i świadomość własnego ciała

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zajęcia będą się odbywały raz w tygodniu w wybranym dniu tygodnia i będą trwały 1 godzinę (60 minut).
Średnio zakładamy, że zajęcia będą prowadzone przez cały rok (z wyłączeniem wakacji) - średnio 36 tygodni.
36 tygodni x 1 h/ w tyg. = 36 godzin zajęć
Uśredniony koszt prowadzenia godziny zajeć to ok. 120 PLN
36 godzin zajęć x 120 PLN = 4 320 PLN

Całkowity koszt projektu 4 320
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 320,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Karty oceny

Modyfikacje

18.04.2016 15:22
Wydział Kultury oraz Inicjatyw Obywatelskich dla Dzielnicy Włochy
09.06.2016 10:36
Koordynator w Dzielnicy Włochy
Oddano 130 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pani Ewo,
    bardzo ciekawy projekt, ale nie wiem czy ilość zajęć nie jest zbyt ambitna - do realizacji w 1 placówce. Zwłaszcza, że w pn na Radarowej są prowadzone od lat doskonałe zajęcia pilates i aerobic. Nie wiem też czy w wakacje oraz terminy świąteczne (Boże Narodzenie, Wielkanoc, długie weekendy) zbierze się grupa, więc może warto zrewidować ilość terminiów - zwłaszcza że tańszy projekt ma większą szansę przejść w głosowaniu.
    Anna Olej-Kobus  16.01.2016 13:42
  • Dziękuję za komentarz. Jak będzie możliwośc to wprowadzę korektę.
    siddique  18.01.2016 12:47 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany