Budki dla ptaków – Eko Miasto

1741
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Maciej Podyma
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
22 645 zł
Kategoria
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 615 głosów za tym projektem
Pomóż ptakom w naszym mieście. Spotkamy się, zmontujmy budki dla ptaków a następnie powiesimy je pod okiem specjalistów.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.01.2018 19:38
8 października 2017 r. na terenie VII Ogrodu Jordanowskiego przy ul. Namysłowskiej odbył się piknik ekologiczny. Celem pikniku była edukacja ekologiczna, w tym możliwość samodzielnego zmontowania budek lęgowych. Powstało 160 szt. budek, które potem mieszkańcy mogli zabrać ze sobą i powiesić w dowolnym miejscu.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Praga-Północ

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Lokalizacja imprezy - Park Praski
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja imprezy - Park Praski wieszanie w parku oraz okoliczne tereny zielone. Mapa w załączniku
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Pomóż ptakom w naszym mieście. Spotkamy się, zmontujmy budki dla ptaków a następnie powiesimy je pod okiem specjalistów.
Opis projektu
Projekt zakłada organizacje spotkania dla Mieszkańców Warszawy podczas którego będą oni składać samodzielnie budki dla ptaków. Spotkanie to będzie nie tylko okazją do pomocy ptakom ale także sąsiedzkiej integracji i zwróceniu uwagi na przestrzeń wspólną. Przy wcześniej przygotowanych stanowiskach będzie można złożyć i oznaczyć swoją budkę lęgowa. Budki zostaną następnie powieszone na okolicznych drzewach pod okiem specjalistów. Budki zostaną oznaczone numerami co ułatwi ich odnalezienie podczas spacerów i obserwację ich losów. W planach jest powieszenie 150 sztuk budek w tym 10 specjalistycznych dla sów, 100 dla małych dziuplaków i 40 dla pozostałych gatunków korzystających z budkę – pełna rozpiska w kosztorysie.

Podczas kilkugodzinnego spotkania będzie można nie tylko złożyć budkę ale także posłuchać wykładu ornitologa i wziąć udział w zajęciach edukacyjnych dla dzieci. Zadaniem ornitologa będzie także wcześniejsze określenie miejsc gdzie budki zostaną powieszone oraz nadzór nad ekipami które będą je montowały.

Wstępny harmonogram:

Zbiórka -30 min
Wstęp poprowadzony przez ornitologa -40min
Wybranie drużyn i przydzielenie stanowisk -20 min
Składnie budek –2godziny
Wieszanie budek -3 godziny

W międzyczasie zajęcia edukacyjne i zabawy związane z tematem ornitologii.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ptaki śpiewające utraciły swoje miejsca lęgowe w miastach przez co ich liczba drastycznie spada. Masowe ocieplanie budynków i nieodpowiedzialna gospodarka zielenią miejską doprowadziła do sytuacji gdzie mimo dostępności pokarmu nie mogą wprowadzić lęgów przez brak miejsca na gniazdowanie. Zmieńmy to wspólnie podczas pikniku który zintegruje lokalną społeczność.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budki typu A 80 szt. x 35 zł = 2 800 zł
Budki typu A1 20 szt. x 35 zł = 700 zł
Budka dla pełzacza 5 szt. x 35 zł = 245 zł
Budka dla puchacza 10 szt. x 110 zł =1100 zł
Budki typ B 35 szt. x 40 zł = 1400 zł
Wkrętarki do wynajęcia 40 zł x 20 szt. = 800 zł
Wyposażenie (stoły, namioty, krzesła, nagłośnienie) = 8000 zł
Wynagrodzenie ornitologa = 1000 zł
Ekspertyza dotycząca powieszenia budek = 500 zł
Koordynacja i organizacja = 3000 zł
Napoje = 300 zł
Kuchnia polowa z grochówką = 800 zł
Opiekunowie wieszania, praca na wysokościach = 2000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
22 645,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja i czyszczenie budek (co dwa lata) 20 zł x 150 sztuk = 3000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Modyfikacje

Oddano 615 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy na wskazanym terenie nie ma skrzynek lęgowych? Jeżeli nie, to czy te 150 szt. w tym, aż 10 dla sów jest uzasadnione?
    Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że nie montuje się skrzynek dla puchaczy. Skrzynki dla pełzaczy nie sprawdzają się wcale więc szkoda wydawać na nie pieniądze.
    Poza tym zdecydowanie odwrotna jest proporcja skrzynek B do A.
    Mariusz Grzeniewski  20.03.2016 19:20
    • Dokładny skład budek ma być wyznaczony przez ornitologa. Budki dla sów i pełzaczy mają zostać usunięte z zaleceń na kolejnym etapie.
      W przypadku nadmiaru budek mają one zostać przekazane Wydziałom Ochrony Środowiska z dzielnicy z zaleceniem dalszej dystrybucji na placówki oświatowe i okolice lub budynki użyteczności publicznej
      Maciej Podyma  20.03.2016 19:43 Autor projektu
  • Czy był już realizowany podobny projekt? Chodzi mi głównie o zbijanie skrzynek przez mieszkańców i montaż w dniu warsztatów. Uważam, że wykonanie 150 szt. skrzynek przez osoby nie robiące tego na co dzień i zamontowanie ich w tym samym dniu jest niemożliwe do wykonania.
    Mariusz Grzeniewski  21.03.2016 15:50
  • Realizowane były projekty o podobnej skali. Osiem stanowisk z pełną instrukcją i wyposażeniem i cztery osoby nadzorujące pozwoliły na złożenie 120 budek w ciągu 1,5 godziny. Wszystko oczywiście zależy także od pogody, ilości uczestników i ich sprawności. Dlatego wykonawca ma obowiązek dokończyć budki w przypadku braku sił i czasu. Wieszanie w dniu imprezy najpewniej będzie dotyczyło tylko kilku przykładowych budek aby uniknąć ryzyka wypadków w przypadku pośpiechu. Reszta zawiśnie póżniej.
    Maciej Podyma  21.03.2016 16:57 Autor projektu
  • Budki lęgowe w cenie promu kosmicznego??? Mili Państwo, komuś tutaj zależy wyłącznie na prywatnym biznesie, a nie na ptaszyskach. Za 22 tys. można zbudować o wiele więcej budek, ale oczywiście bez nagłośnienia, wynagrodzeń, grochówki itp. Dancingu nie będzie????
    Proszę się nie dziwić, że ludzie nie mają ochoty uczestniczyć w głosowaniu, jak takie projekty się przedstawia. "Czyste społecznictwo".
    sikorka modra  20.06.2016 21:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany