Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Świat pod lupą

2280
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Chomiczówka
Autor pomysłu Dorota Borowicz-Łochina
Współautorzy projektodawca
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
68 609 zł
Kategoria
  • edukacja
  • ochrona środowiska
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 340 głosów za tym projektem
Celem projektu jest modernizacja i podniesienie standardu pracowni przyrodniczej poprzez zakup wyposażenia w pomoce dydaktyczne służące do realizacji zajęć z wykorzystaniem eksperymentu uczniowskiego.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
02.07.2018 12:07

Projekt został zrealizowany. Zajęcia odbywały się cyklicznie dla uczniów pragnących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze. Poprzez pomiary, obserwacje i doświadczenia dzieci mogły szukać odpowiedzi na pytania: dlaczego? jak jest? co się stanie gdy? Wszystko po to, aby zaciekawić najmłodszych światem przyrody i procesami w nim zachodzącymi. Zajęcia dla przedszkoli odbywały się we wtorki o 13:45, natomiast dla klas 4-6 w piątki 13:30.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zespół Szkół nr 124

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Chomiczówka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Conrada 6
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
realizowany na terenie Zespołu Szkół nr 124
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest modernizacja i podniesienie standardu pracowni przyrodniczej poprzez zakup wyposażenia w pomoce dydaktyczne służące do realizacji zajęć z wykorzystaniem eksperymentu uczniowskiego.
Opis projektu
W ramach projektu prowadzone będą cotygodniowe zajęcia dla uczniów pragnących rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze, prowadzone będą także zajęcia otwarte dla dzieci z okolicznych przedszkoli. Celem projektu jest zaciekawienie dzieci światem przyrody i procesami w nim zachodzącymi. Szukanie odpowiedzi na podstawowe pytania „dlaczego?”, „jaki jest?”, „co się stanie, gdy?”. Aby poznać przyrodę należy ją obserwować, dokonywać pomiarów, przeprowadzać doświadczenia przy pomocy odpowiedniego sprzętu i pomocy naukowych. Podstawową umiejętnością każdego człowieka jest korzystanie z różnych źródeł informacji. Uczniowie przy pomocy map, atlasów, kart, filmów i fotografii zdobędą wiele nowych informacji. Do właściwej relacji młodego człowieka z przyrodą potrzebna jest dobra znajomość własnego ciała, świata zwierząt i roślin. Najlepiej jest uczyć się mając eksponaty przed sobą – to też duży nacisk położony będzie na korzystanie z modeli narządów człowieka i szkieletu oraz plansz kluczy rozpoznania zwierząt i roślin oraz puzzli ułatwiających naukę map Polski, Europy i Świata. Zwiększenie świadomości uczniów dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony życia i zdrowia oraz ochrony przyrody, to kolejny cel, który realizowany będzie poprzez segregację odpadów i racjonalne wykorzystanie energii. Chcemy również, aby dzieci miały możliwość zwiedzania ciekawych miejsc, dlatego też planowane będą wycieczki, zajęcia terenowe i pokazy.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zajęcia oraz pomoce są niezbędne, aby wykształcić u młodych ludziach szacunek do otaczającego nas świat. Wpoić zasady zdrowego trybu życia i rozsądnego korzystania z zasobów środowiska naturalnego.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. monitor interaktywny 80” - 35 000,00
2. Taśma miernicza - 50,00
3. Gnomon - 120,00
4. Pryzmat - 50,00
5. Paski ph - 40,00
6. Deszczomierz - 200,00
7. laptop – 2 000,00
8. Szkiełka mikroskopowe podstawowe - 30,00
9. Szkiełka mikroskopowe nakrywkowe - 30,00
10. klucze do rozpoznawania (zwierząt i roślin) - 120,00
11. Lornetka - 70,00
12. Mapa topograficzna - 50,00
13. Plan miasta - 30,00
14. Zestaw do badania rozszerzalności cieplnej - 500,00
15. Latarka-dynamo - 30,00
16. Laser latarka -50,00
17. pompa próżniowa – 2 500,00
18. mikroskopy 10 szt. - 2 500,00
19. korpus człowieka – 1 000,00
20. Zestaw szkieł laboratoryjnych -100,00
21. Palnik alkoholowy z knotem - 200,00
22. szkielet – 700,00
23. Mikroskop Delta Optical Bioliht 200 z dodatkowym zasilaniem - 230,00
24. model ucho/oko/serce/płuca 4 szt. - 1 200,00
25. Układ słoneczny i gwiazdozbiory model ruchomy - 170,00
26. maszyna elektrostatyczna – 2 000,00
27. rura próżniowa i pojemnik – 700,00
28. Obieg wody w przyrodzie - 400,00
29. Tułów człowieka 1/4 wys. - 400,00
30. Model procesu oddychania - 120,00
31. Model serca ludzkiego pompowany - 210,00
32. Mini figura mieśniowa - 400,00
33. waga elektroniczna i szalkowa – 500,00
34. Zestaw siłomierzy - 220,00
35. zestaw podstawowych związków chemicznych – 250,00
36. Ciekawostki fizyczne- iluzje optyczne – 122,00
37. puzzle z mapą Polski/Europy i Świata - 300,00
38. Stoper – 60,00
39. Model do rysowania mapy poziomicowej -115,00
40. Waga elektroniczna- laboratoryjna – 353,00
41. Zegar z baterią owocową – 43,00
42. Gleba – zestaw doświadczalny z kartami pracy – 466,00
43. rolety zaciemniające – 800,00
44. Gabloty i szafy na modele przyrodnicze meble powinny posiadać certyfikat dopuszczający do użytkowania w jednostkach oświatowych
- szafa z witryną 1850x900x400 wykonana z płyty laminowanej 18mm, górna część oszklona, zamykana na zamek-4 sztuki ,cena jednostkowa 500 zł
- szafa z witryną 1850x900x400 wykonana z płyty laminowanej 18mm, górna część oszklona, zamykana na zamek, dolna część 3 szuflady -3 sztuki ,cena jednostkowa 600 zł
- szafa aktowa 1850x500x400 zamykana na zamek- 3 sztuki- cena jednostkowa 320zł
45. Antyrama - 10 sztuk o wymiarach 100x120 cm -1 000,00
46. globus duży – 500,00
47. lupy powiększające 15 szt. - 200,00
48. termometry 10 szt. - 250,00
49. kompas linijka 10 szt. - 300,00
50. kompas 12 szt. - 240,00
51. skale porostowe – 400,00
52. figury do wypełniania cieczą – 170,00
53. mapa Polska, Europa, świat – 1000,00
54. plansze do przyrody – 800,00
55. interaktywny zestaw do segregacji odpadów – 320,00
56. gry i quizy przyrodnicze – 200,00
57. zestaw skał – 80,00
58. termometr klasowy 75 cm -145,00
59. podstawowe obwody elektryczne zestaw 10 szt. - 3 400,00
60. zegar słoneczny -170,00
61. siłomierz 10 szt. - 250,00
62. komplet siłomierzy – 135,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
68 609,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Karty oceny

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie macie jeszcze tych pomocy? Kto Was nie doposażył? ministerstwo czy gmina?

    Przy okazji - jak już to komentuję: zegar słoneczny mogą zrobić sami uczniowie w ramach ćwiczeń. A może mogą i inne komponenty?
    Abrakadabra  05.02.2016 23:17
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany