Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

GRA PLANSZOWA/ZESTAW-INTEGRACJA, ĆWICZENIE PAMIĘCI, FUNKCJI POZNAWCZYCH, WSPARCIE RODZIN, W KTÓRYCH WYSTĄPIŁ UDAR MÓZGU/DEMENCJA

1764
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Białołęka
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Autor pomysłu MARZENA WÓJCICKA
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
54 333 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
Kobiałka, Augustów Brzeziny, Grodzisk, Lewandów Annopol, Żerań
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Zespół Szkół nr 43 przy ul. Kobiałka 49

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny
Opis projektu
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw do terapii umysłowej (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Zestaw łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii.Gra zawiera: dwustronną planszę, karty "potrząsania pamięcią", śpiewnik z piosenkami w podziale na popularne i znane piosenki w podziale na dekady, 6 pionków, kostkę do gry, instrukcję obsługi, ankietę ewaluacyjną.
Elementy / czcionki są duże, kolorowe. Zestaw można wykorzystywać na wiele sposobów, w zależności od stopnia zaawansowania choroby, co specyfikuje instrukcja obsługi.
Grę projektują i nadzorują jej wykonanie Osoby mające wieloletnie, dogłębne teoretyczne i praktyczne doświadczenie w indywidualnej i grupowej pracy z osobami chorymi na choroby otępienne oraz ich rodzinami. W zespole projektującym musi znaleźć się psycholog praktyk, z doświadczeniem i kompetencjami jak wyżej, który sprawuje merytoryczny nadzór nad zgodnością aktywności, zaproponowanych w ramach gry, z zadaniami realizowanymi w ramach treningu pamięci, treningu funkcji poznawczych, muzykoterapii.
Gra ma na celu promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, integrację rodziny, wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Na rynku polskim nie istnieje dedykowany materiał stymulujący funkcje poznawcze Osób z chorobami otępiennymi, jednocześnie wspierający otoczenie chorego w organizacji czasu chorego i zapobiegający izolacji wewnątrz rodziny. Na rynkach zagranicznych takie produkty są powszechne - od puzzli, przez gry planszowe, po sztućce w odpowiednim kolorze. Światowa Organizacja Zdrowia(WHO) i Parlament Europejski traktują jako priorytet choroby otępienne i rekomendują maksymalnie aktywizowanie chorych. Do tego potrzebne są narzędzia. Pomysł powstał na bazie kontaktów z Rodzinami Osób chorych. Rodzin, które zderzają się z brakiem narzędzi. Powszechna światowa wiedza i praktyka zmierza do maksymalnie długiego podtrzymywania aktywności fizycznej, umysłowej, społecznej. Projekt wychodzi temu naprzeciw.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1000 sztuk gier minimum produkcyjne (wg informacji od wiodącego na rynku polskim producenta gier planszowych).
Koszt obejmuje zaprojektowanie merytoryczne, produkcję (w tym zaprojektowanie graficzne, skład, produkcja i transport), promocję i dystrybucję wśród mieszkańców (osoba, magazynowanie i transport):

1. Zespół przygotowujący projekt merytoryczny - 3 osoby – 10 000 zł brutto, w tym:
• obligatoryjnie psycholog z doświadczeniem opisanym powyżej
• druga osoba opracowująca koncepcję
• trzecia osoba merytoryczno – koncepcyjna i pełniąca rolę koordynatora całości projektu
2. Produkcja (projekt graficzny, skład do druku, druk, złożenie, transport) – 39 000 zł brutto
3. Promocja (plakaty, ulotki) – 1000 zł brutto
4. Osoba dystrybuująca wśród mieszkańców (100 godzin zegarowych) – 3333 zł brutto
5. Magazynowanie gry i bieżący transport do miejsca dystrybucji – 1000 zł brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
54 333,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

13.03.2016 11:08
Autor projektu
14.03.2016 13:08
Koordynator w dzielnicy Białołęka
30.05.2016 14:53
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka
30.05.2016 14:55
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka
30.05.2016 14:57
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka
30.05.2016 15:01
Wydział Kultury dla Dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany